LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] credios

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ynghwy

credios

Ongelezen bericht door ynghwy »

Zijn er meer mensen die het opvalt dat credios extreem hoge en onduidelijke incasso kosten in rekening brengt? Is dit zo'n dubieus bedrijfje dat zich schuldig maakt aan oplichterspraktijken??

Erik 1967

Re: credios

Ongelezen bericht door Erik 1967 »

Ja ik kreeg vandaag incassokosten van Credios van 71 Euro over een bedreg van 155 Euro wat al reeds betaald was aan Famed.
Ik had ze vandaag opgebeld en kreeg geen enkel begrip en werd zelfs op het laatst uitgelachen !!
Ik betaal dan ook geen cent en zie eventuele rechtsmaatregelingen graag tegemoet.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik denk het wel, kijk maar eens op google, tik credios in en je ziet er heel wat over, en dat ziet er niet zo goed uit. :wink:

Cora8

Ongelezen bericht door Cora8 »

Cora8

re: Werkwijze Credios, Fa-med, Kesteren Medical Services

Ook ik heb dit hele jaar al toestanden door de gebrekkige tandartsrekeningen-administratie bij Van Kesteren en Fa-med en daardoor zware aanmaningen die totaal uit het niets komen van Bosveld, later Credios. Heb je eindelijk het ene kunnen uitpluizen, komt er weer een andere zware aanmaning van Credios voor een andere tandartsbehandeling van lang geleden waarvan je nooit een nota of herinneringen hebt gehad.
En het ergste is: wat anderen hier op het forum ook al ervaren, dat je geen informatie krijgt of zeer gebrekkige informatie als je belt naar Fa-med ('wij kunnen geen enkele informatie geven') en Credios. Ik ben nu bezig met telefoongesprekken met Credios op te nemen.

Suveetje

Ongelezen bericht door Suveetje »

Ik heb ook de nodige problemen met eerst Medical Kesteren, daarna Credios en als laatste Bosveld Gerechtsdeurwaarders. Ik dacht netjes een factuur voldaan te hebben bij Medical Kesteren, maar na nooit ook maar 1 herinnering gehad te hebben (na de laatste betaling) kreeg ik ineens bijna een jaar later een aanmaning van Credios in de bus. Ik heb hier gelijk op gereageerd dat dit niet kon kloppen. Na vele malen aan het "lijntje" gehouden te zijn met de mededeling het wordt uitgezocht zijn we inmiddels al van de oorspronkelijke € 65,- (Volgens Medical kesteren te weinig betaald, maar ik betwijfel dat!) opgelopen naar € 403,37.
waarom zou ik van een rekening van in totaal bijna 900 euro de laatste 65 euro niet betalen?? ze vertellen je aan de telefoon dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat alles uitgezocht wordt, maar ondertussen zetten ze alles gewoon door! Tot mijn grote verbazing kom ik er vandaag achter dat Medical kesteren, Credios en Bosveld Gerechtsdeurwaarders allemaal op hetzelfde adres zijn gevestigd! Volgens mij mag je dan gerust spreken van belangenverstrengeling!
De gerechtsdeurwaarder heeft er immers baat bij als rekeningen niet of niet tijdig betaald worden aan het rekencentrum en/of incasso.

Ik voel me in ieder geval goed beet genomen, maar hoe kan ik dit oplossen??

seven.

Ongelezen bericht door seven. »

Ik voeg mij graag toe aan dit topic en mijn ervaring met Credios.

Ik heb kort geleden een betaling aan Credios voldaan minus de €25 registratie kosten die lost van de incassokosten zijn vermeld op papier.
Nou werd ik dood leuk opgebeld (om etenstijd nog wel!) en gevraagd of ik deze kosten alsnog wil betalen. Uiteraard weigerde ik dit met de onderbouwing waarom ik dit weigerde (spook kosten buiten de incasso kosten om).

Mevrouw kon mij niks (nieuws) vertellen, en wist ook niet te bevestigen wat ik haar verteld had over de registratie-spook-kosten, maar wat mij wel opviel is dat mevrouw gedurende het hele gesprek als een klein kind aan het giechelen was.
Ik stond paf gedurende het gesprek door dit fenomeen. Werd ik nu uitgelachen? Roken ze daar het groene goud of heb ik wat grappigs gemeld?
Ach, dacht ik, ik kan me er niet om bekommeren.

Ik werd nog geattendeerd op het "feit" dat er een deurwaarder word langs gestuurd mocht ik geen gelijk hebben en hiermee hield het gesprek op.

Kortom, laat je niet gek maken door Credios. Een onprofessioneel zooitje is het!

paul19652

Ongelezen bericht door paul19652 »

Sorry dat ik reageer op een ouder topic, maar het gedonder met Credios duurt voort.
Ik heb wat achterstand bij FaMed. Nu heb ik FaMed een uitermate redelijke betalingsregeling voorgesteld, schriftelijk en goed onderbouwd. Zonder dat ik een reactie krijg, gaat de hele handel naar Credios. Het gaat om een aantal ongeveer gelijktijdig ontstane facturen die ik door omstandigheden niet kon betalen.
Credios stuurt voor iedere factuur een afzonderlijke aanmaning, met op iedere brief maar liefst 62 euro kosten, te weten 37 euro standaard Voorwerk II-kosten,
25 euro dossierkosten en 7 euro "overige kosten".

Ik heb Credios meteen per brief én mail geantwoord dat ik eerst van FaMed een fatsoenlijke afwijzing of reactie wil op mijn voorstel. Ook heb ik aangegeven dat ze op grond van jurisprudentie met één brief voor alle vorderingen konden volstaan, met één keer 37 euro aanmaningskosten en dat de kosten van 25 en 7 euro niet aanvaardbaar zijn. De vorderingen verdubbelen door deze gekke incassoskosten !
We zijn nu wéken verder en Credios stuurt alleen maar nieuwe dreigbrieven.
Geen inhoudelijke reactie, niets !

Ik vind deze werkwijze meer dan schandelijk. Het wordt tijd dat incassobureau's aan banden gelegd worden en dat er een vergunningstelsel voor komt, waarbij incassobureau's uitsluitend mogen werken als ze aan bepaalde kwaliteits- en opleidingsnormen voldoen. Iedere sukkel kan een incassobureau oprichten en ook al betaalt slechts een klein aantal mensen de spookkosten, dan stroomt het geld al binnen. Een vergunningstelsel met tuchtcommissie kan hier een einde aan maken.

Gesloten