LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ/OHRA vergoeding behandeling op school

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ruud_a

Re: CZ/OHRA vergoeding behandeling op school

Ongelezen bericht door ruud_a »

angel1978 schreef:
ruud_a schreef:
Jolijn schreef:Een beetje huisarts zal toch niet klakkeloos een doorverwijzing schrijven?

Het kan natuurlijk wel dat juist op school bepaalde dingen gesignaleerd worden, het onderwijzend personeel bespreekt dat dan met de ouders en kan (uit ervaring) bepaalde therapieën voorstellen.
Met die bevindingen ga je als ouders dan naar de huisarts.
ik weet niet of de huisarts een verwijzing heeft geschreven
dat staat volgens mij nergens
mogelijk heeft die therapeut die verwijzing zelf geschreven
aangezien zo'n therapeut waarschijnlijk niet voor 1 leerling naar school zal komen en er op school ook een ruimte beschikbaar gesteld moet worden om in te werken, heb ik de indruk dat de school hier vergaand bij betrokken is en de regeling waarschijnlijk ook bedacht heeft
waarschijnlijk samen met die therapeut
ik heb ernstige twijfels bij zo'n gang van zaken, want dat betekent waarschijnlijk dat de onderwijzers zijn geinstrueerd naar mogelijke patienten te zoeken
dat betekent dan dat een leraar dan op de stoel van een arts gaat zitten en leerlingen door gaat sturen voor een medische behandeling

Volgens mij staat het er toch duidelijk:
Ik moet elk jaar weer een doorverwijzing bij de huisarts halen
ik heb het nog niet zien staan in het bericht van TS
misschien blijf ik er overheen lezen
kunt u iets meer regels copieeren?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

sephora30 schreef:@angel1978,

Het was niet ts die dat schreef dat ze elk jaar een verwijzing moet halen bij de huisarts.

het was ook niet de ts die uberhaupt nog gereageerd heeft..
De vraag is dus met wie iedereen hier nog een discussie heeft ?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ruud_a schreef:Een beetje huisarts zal toch niet klakkeloos een doorverwijzing schrijven?

Het kan natuurlijk wel dat juist op school bepaalde dingen gesignaleerd worden, het onderwijzend personeel bespreekt dat dan met de ouders en kan (uit ervaring) bepaalde therapieën voorstellen.
aangezien zo'n therapeut waarschijnlijk niet voor 1 leerling naar school zal komen en er op school ook een ruimte beschikbaar gesteld moet worden om in te werken, heb ik de indruk dat de school hier vergaand bij betrokken is en de regeling waarschijnlijk ook bedacht heeft
ik heb ernstige twijfels bij zo'n gang van zaken, want dat betekent waarschijnlijk dat de onderwijzers zijn geinstrueerd naar mogelijke patienten te zoeken
dat betekent dan dat een leraar dan op de stoel van een arts gaat zitten en leerlingen door gaat sturen voor een medische behandeling[/quote]

Volgens mij staat het er toch duidelijk:
Ik moet elk jaar weer een doorverwijzing bij de huisarts halen
[/quote]

ik heb het nog niet zien staan in het bericht van TS
misschien blijf ik er overheen lezen
kunt u iets meer regels copieeren?[/quote]

je praat in deze hele tekst ook niet over de TS..
Nog meer zuigvragen beschikbaar ? Of is je cursus voor trol nog niet afgerond ?

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Oké, nog 1 reactie..... Denk jij dat de therapeut nou echt zelf mag doorverwijzen?? Dat kan en mag gewoon niet. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als keuzevrijheid. (Nog wel...) ik mag met de doorverwijzing naar elke ceasartherapeut die ik wil. Alleen kies ik voor het gemak en dus de therapeut die op school komt. Zodoende kan mijn kind na school gewoon lekker met vriendjes gaan spelen ipv nog naar therapie te moeten.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ruud_a schreef:
Jolijn schreef:Een beetje huisarts zal toch niet klakkeloos een doorverwijzing schrijven?

dat betekent dan dat een leraar dan op de stoel van een arts gaat zitten en leerlingen door gaat sturen voor een medische behandeling
Omdat jij het in je bericht over 'uw kind' had, dacht ik dat je @Auti-mama bedoelde, die in haar bericht het over een verwijzing van de huisarts had.

Verder denk ik dat leerkrachten zich niet laten instrueren patiënten te zoeken en zeker niet gerechtigd zijn deze door te sturen voor een medische behandeling. Geen kind kan, alleen met een briefje van de onderwijzer, ceasartherapie vergoed krijgen.
En mocht dat bij TS wel het geval zijn: excuus.

ruud_a

Auti-Mama schreef:Oké, nog 1 reactie..... Denk jij dat de therapeut nou echt zelf mag doorverwijzen?? Dat kan en mag gewoon niet. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als keuzevrijheid. (Nog wel...) ik mag met de doorverwijzing naar elke ceasartherapeut die ik wil. Alleen kies ik voor het gemak en dus de therapeut die op school komt. Zodoende kan mijn kind na school gewoon lekker met vriendjes gaan spelen ipv nog naar therapie te moeten.
en hoef ik er geen tijd aan te besteden?

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Laat maar....
Laatst gewijzigd door Auti-Mama op 20 feb 2013 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

Jolijn schreef:
ruud_a schreef:

Omdat jij het in je bericht over 'uw kind' had, dacht ik dat je @Auti-mama bedoelde, die in haar bericht het over een verwijzing van de huisarts had.

Verder denk ik dat leerkrachten zich niet laten instrueren patiënten te zoeken en zeker niet gerechtigd zijn deze door te sturen voor een medische behandeling. Geen kind kan, alleen met een briefje van de onderwijzer, ceasartherapie vergoed krijgen.
En mocht dat bij TS wel het geval zijn: excuus.
als een therapeute contact heeft met de school en in de school een ruimte heeft voor therapie, ligt het voor de hand dat er binnen de school ook contacten zijn met de onderwijzers en er een onderzoek heeft plaatsgevonden wie er voor die therapie in aanmerking zou moeten komen
aangezien een therapeut niet voor 1 leerling naar een school gaat komen ligt het voor de hand dat er is bewust gezocht naar mogelijke kandidaten
dat betekent dat in een aantal gevallen deze therapie mogelijk helemaal niet nodig is
als je namelijk als arts [of als leraar] bij mensen naar problemen gaat zoeken kun je er altijd wel een paar vinden

Joyce267

Ongelezen bericht door Joyce267 »

Laten we voor op stellen dat we een verwijzing hebben van de huisarts.

Onze zoon heeft de therapie is zeker nodig ook vanwege de problemen met schrijven en de motoriek.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ruud, lees het bericht van @autimama eens over (Z)MLK scholen. Denk je dat dat logischer zou kunnen zijn dan een ceasartherapeute die zich aanmeldt bij een school als een soort acquisiteur? En school beloont met een stapeltje schriften bij elke 5e leerling?

Joyce267

Ongelezen bericht door Joyce267 »

Ik wil nog wel even reageren op mensen die van mening zijn dat de school actief op zoek is naar patiënten voor de therapeute. Dit wil ik met klem ontkennen.

We zouden als ouders juist blij moeten zijn met een school die dit soort initiatieven neemt. En ik ben dat zeker omdat ik nu al weet dat mijn oudste zoon de komende jaren nog veel therapie en begeleiding nodig zal hebben.
De school denkt met ons mee en ik zou het niet anders willen. :D

Gesloten