LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ premie betaald toch incasso kosten..

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Karin59

CZ premie betaald toch incasso kosten..

Ongelezen bericht door Karin59 »

Sedert meer als 2 jaar ben ik in ''debat'' met CZ over honderden euro incasso kosten die ze aan mij doorberekenen. De eerste reden was dat CZ niet wist waarvoor het gestort geld moest dienen, ik was 15 jaar klant. Daarna heb ik steeds op de overschrijving vermeld voor welke maand ik betaalde (ik kreeg al jaren geen acceptgiro meer). Omdat dit ook geen oplossing bracht ben ik naar een advocaat gestapt. De advocaat heeft ook geen oplossing kunnen bereiken. CZ heeft wel gemeld aan de advocaat dat ze NOOIT DE MEDELINGEN lezen op de overschrijvingen. Mijn advocaat en ik hebben besloten om de zaak voor de kantonrechter te laten komen (zitting 29 juni 2011). Ik kan bewijzen dat ik mijn premies heb betaald.
Een aantal mensen , in mijn gemeente, hebben dezelfde ervaring met CZ. Torenhoge incasso kosten voor premies die betaald zijn.
Wie heeft dezelfde ervaring met CZ?

00violet00

Re: CZ premie betaald toch incasso kosten..

Ongelezen bericht door 00violet00 »

Hallo Karin
Ik heb hetzelfde probleem..ik heb naar hun mening 1200 euro schuld die er niet is,en het ergste is nog dat ik het bewijs heb!!Ik heb mijn bankafschriften met het bewijs dat het wel betaald is,ik kon maar 2 maanden vinden dat ik niet betaald had en die had ik al via aanmaningen afbetaald die 2 maanden.Ik krijg sowieso heel vaak rekeningen binnen waarvan ik niet weet waar het van is,en hoe het kan,maar daar wordt ik niet mee geholpen,en met mijn bewijzen ben ik ook niet verder gekomen.Ik heb toendertijd al die afschriften gekopieerd en onder hun neus geduwd maar kwam er met een stom excuus vanaf,en moest toch betalen.Ondertussen ben ik ook nog op een magische manier bij het CVZ voor wanbetalers terecht gekomen,wederom door een ' achterstand' waarvan ik kan aantonen dat ie er niet is.En ik heb geen geld voor een advocaat dus ben genaaid om het zo even te zeggen.Dit verhaaltje speelt nu al bijna 5 jaar...en ik weet gewoon niet waar ik nog terecht kan hiermee,ondertussen wordt het geld mij uit mn zak geklopt en heb ik daardoor iedere maand geldproblemen en kom ik nog amper rond. :cry:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als CZ zegt niet te weten waarvoor de overschrijvingen dienen/bedoeld zijn, zouden ze ze terug moeten storten.......
Maar dat doen ze niet, :roll: ipv kiezen ze er voor het geld te behouden en te beweren dat er niet betaald is.

00violet00

Tja,blijkbaar kan dat gewoon.. :( het ergste vind ik nog dat ik overal lees dat het voornamelijk de minder bedeelden betreft,rijke mensen hebben daar dus geen last van(of het wordt na 1 telefoontje meteen recht gezet)makes me wonder...alsof ze gewoon weten dat wij toch geen geld hebben voor een advocaat,en ze er dus makkelijk mee weg komen :roll: .En waar betalen we uberhaupt zo veel geld voor??Als er echt hulp nodig is krijg je het de halve tijd niet eens vergoed!Ik kan daardoor dus geen fysiotherapie krijgen terwijl ik een reumatische aandoening heb(wordt maar een paar keer vergoed,kun je netzogoed meteen al niet gaan)en ik heb een borstverkleining gehad enkele jaren geleden waarbij mijn borsten compleet verminkt zijn geworden,en ik krijg gewoon geen vergoeding voor een herstel-operatie :shock: Ze vonden het niet ernstig genoeg...ik heb mijn tepels dus bijna in mijn hals zitten(te hoog geplaatst)en kan daardoor geen badpak meer dragen en de meeste kleding kan ik achterwege laten omdat mijn tepels dan erbovenuit steken(ook met bh's)en ik heb zware littekens van 1 cm dik over mn hele borsten verspreid,die ook nog eens met warm weer gaan ontsteken en ik flinke pijn aan heb..sowieso ik ben pas 27 jaar oud en ik heb verminkte borsten,mijn hele gevoel van vrouwelijkheid is weg genomen en niemand die mij helpt,echt schandalig,terwijl het je eigen geld is notabene.Zeg maar 1000 euro per jaar aan ziektekosten weg gegooid.

Karin59

Ongelezen bericht door Karin59 »

De zaak CZ bij de kantonrechter was uitgesteld door mijn advocaat. Hij eist aanvullende gegevens. De zaak dient op 19-10-11 om 10u30 as in het kantongerecht Terneuzen. In de verweerstukken van CZ staat dat
1) ik de premie NOOIT op tijd heb betaald. Hierdoor wordt vertragingsrente en incassokosten in rekeningen gebracht.
Hoezo? Mijn uitkering word gestort rond de 12de elke maand; dan betaal ik al mijn rekeningen. Ervoor en erna staat er geen geld meer op mijn rekening. (823 euro uitkering).
2) Er geen betalingskenmerk is vermeld. Hierdoor hebben ze de maandelijkse premies gebruikt om de oudste openstande rekeningen te verwerken !?! :?
Ik heb sedert OZ overgegaan is in CZ geen acceptgiro mee ontvangen.
@00violet00 Ik ben het met je eens dat degene die minste inkomen hebben het meest uigemolken worden bij CZ. Al de mensen die ik gesproken heb met hetzelfde probleem; zijn mensen met een laag salaris of uitkering.
Een vriend van me zit in de schuldsanering. Zijn consultent betaalt zijn rekeningen toch heeft hij meer als 600 euro aan incassokosten over 2010 moeten betalen. Zijn consultent heeft na een telefonisch gesprek van 2 uur geen zinnig antwoord hierop gekregen. Zijn woorden: " het is een grote crim...be.."
Ik hoop dat de kantonrechter aan deze partijk paal en perk stelt. DIT KAN NIET LANGER

00violet00

Tja,zo gaat dat bij CZ,en dat KAN dus ook gewoon :( Ik heb ook van die stomme antwoorden gekregen van hun.
Ik hoop voor je dat het goed gaat komen..
Ik ben inmiddels bijna klaar(hoop ik dan)met de afbetaling van de zogenaamde 'schuld',en dan ben ik als de wiedeweerga vertrokken bij die smeerboel.Ik ga naar een andere verzekeraar,er is geen verzekeraar die zn werk goed doet eigenlijk,maar alles beter dan CZ..die maken het wel ERG bont.
Ik hoop dat veel mensen dit lezen en zich bedenken over CZ.
Ook grappig overigens..je ziet op veel onderwerpen van CZ dat er een CZ-medewerkster op reageerd(omdat hun meldingen binnen krijgen over dit soort forums)maar hierop hebben we nog geen antwoord gehad :wink: .

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik leef ook van een uitkering, maar betaal wel iedere maand rond de eerste mijn rekening. Daar hoor je rekening mee te houden. Anders moet je met cz overleggen of het een andere datum mag. Zo niet dan betaal je inderdaad te laat. Hier heeft cz geen schuld aan. En het is heel normaal om eerst de oudste openstaande rekening te betalen als er geen betalingskenmerk bij staat.

Gesloten