LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cz telt opnieuw behandelingen fysiotherpie

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
cher_damen

cz telt opnieuw behandelingen fysiotherpie

Ongelezen bericht door cher_damen »

ik heb een aanvullende verzekering voor fysiotherapie, daaruit zijn allen 18 behandeingen betaald, daarna zijn de behandelingen tot de 20e voor jezelf en vanaf de 21e voor cz volgens hun eigen voorwaarden. Echter nu blijkt dat zijn gewoon beginnen te tellen bij 1 als je aanvullende verzekering op is. Dit is wel een erg vreemde regeling. Als ik dit had geweten was ik wel bij een andere verzeraar gegaan. Toen ik hier eerder over had gebeld voor de operatie zeiden ze bij cz dat het vanaf de 21e behandeling voor hen zou zijn. Ze weten blijkbaar daar zelf niet wat er vergoed wordt en wat niet

ruud_a

Re: cz telt opnieuw behandelingen fysiotherpie

Ongelezen bericht door ruud_a »

zou het kunnen dat u de algemene voorwaarden gewoon niet goed begrijpt?
ik kan me voorstellen dat u per jaar voor een beperkt aantal behandelingen een vergoeding krijgt [18 dus]
de rest moet u zelf betalen
om echter te voorkomen dat patienten die deze behandelingen constant nodig hebben deze zorg niet meer zouden kunnen betalen zou er dan een maximum eigen risico van 20 behandelingen zijn
daarboven volgt dan weer een vergoeding
als je het zo leest klinkt het niet zo vreemd

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

cher damen

ik weet het niet maar ik gok?
u heeft een chronische verklaring gekregen?als dat zo is ...dan het volgende..

normaal gesproken moet je idd de eerste 20 zelf betalen....of dat uit de av komt weet ik niet?bij mij toen wel!!!maar ik praat nu wel over 3 jr terug..

dus dan zou je er nog 2 moeten betalen...

het kan dus nu ook het geval bij u zijn,dat de fysio misschien later de verklaring in heeft laten gaan?
en pas na u 18 behandelingen....dan gaat u nu 20 behandelingen zelf betalen..

ik denk dat u beter even kunt bellen maandag! het is allemaal nogal ingewikkeld geworden met die chronische verklaringen...
of misschien cz even mailen...dan heeft u gelijk bewijs...dat u erachter aan bent gegaan en kijken wat ze antwoorden en even vragen bij de fysio wat die heeft gedaan...

nog wel even aanvulling,ik heb het nu over als een chronisch verklaring heeft!
als u die dus niet heeft,dan gaat dit allemaal niet op en zal u alles zelf moeten betalen na de 18 behandelingen
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 19 mei 2012 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

We kunnen meer als je zelf de relevante voorwaarde citeert. Nu is het bij jouw woord tegen dat van hen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Inderdaad heb je een verklaring nodig en dat moet je opsturen
naar CZ en dan kan CZ een machtiging geven tot de rest van het jaar
fysio.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk ook dat het bij iedere verzekering anders is. Ik heb momenteel al zo'n 2 maanden fysio voor een frozen shoulder. Ik ben verzekerd bij Menzis en ik krijg als het goed is, 12 behandelingen vergoed, (verzord 2) daarna tot de 20e moet ik zelf dokken en omdat er ook een chronische verklaring voor mij is aangevraagd via de fysio/huisarts, die het rechtstreeks voor mij hebben geregeld bij de verzekeraar, kost het mij verder niets. Hoefde zelf niets te doen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@g7

oeh frozen....
ja bij was het toen ook zo,ik heb cz....en dan heb je weer verschillende av's die een bepaald bedrag vergoeden..
bij mij is het toen ook verrekend,ik denk dat ts gewoon beter even kan bellen

mits ze een verklaring heeft!

nou jij goed oefeningen en ik hoop dat hij loskomt...!!

Gesloten