LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cz zittend ziekenvervoer hardheidsclausule

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Silver5

cz zittend ziekenvervoer hardheidsclausule

Ongelezen bericht door Silver5 »

Het is weer zover, ik krijg al sinds 2009 een vergoeding voor zittend ziekenvervoer op grond van de "hardheidsclausule" wat wil zeggen dat ik een paar jaar boven de 1000 km enkele reis naar het ziekenhuis kwam, maar vorig jaar begonnen de problemen weer (net als de eerste keer). ik ga naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, goed voor mij en de verzekering zou je denken, maar... De afstand enkele reis kwam op 7x82km=574 km en dus géén 1000 km enkele reis (ik moet toch terug naar huis ook?) na ongeveer 4x bezwaar naar de juridische afdeling kreeg ik uiteindelijk op grond van redelijkheid (ik heb een WAO inkomsten nog lager dan AOW) een vergoeding omdat er anders elke 2 maanden nog 50 euro vanaf ging. ook werd mij door een telefoniste gezegd dat ik beter naar utrecht of amsterdam had kunnen gaan ipv. het UZ GENT omdat ik dan met 5x al vergoeding zou krijgen. Door de juridische afdeling werd dit weer ontkend want ik moest het dichtstbijzijnde ziekenhuis kiezen.
Nu is bij Gent zowel cardiologie, neurologie en neurochirurgie onder één dak. ik heb last van frequente epileptische aanvallen (heb ook een neurostimulator) daarnaast hartritmestoornissen (heb ook een pacemaker) last van syncope,en sinds kort ook afwijkingen aan het skelet (scoliose, arthrose, spondylose enz..) als gevolg van medicijngebruik. Ik heb ook een brief van de arts die zegt dat ik beter in Gent onder behandeling kan bliven, moet reizen onder begeleiding en niet per openbaar vervoer mag reizen. Toch presteert CZ het weer
om op 4 jan de aanvraag af te wijzen (mevr. kusters) dit terwijl ik uitdrukkelijk gevraagd had de aanvraag naar mevr van Helden te sturen omdat zij op de hoogte is van de situatie

Waarom nu elk jaar weer hetzelfde verhaal als er toch niets in de situatie veranderd (alleen verslechtering)

Ik ben al jaren bij CZ en ondanks dat vergoedingen soms moeite kosten durf ik niet goed over te stappen omdat ik in een "grensstreek" woon

wie weet een oplossing want ik word hie zó moe van!

witte angora

Re: cz zittend ziekenvervoer hardheidsclausule

Ongelezen bericht door witte angora »

Silver5 schreef:
Ik ben al jaren bij CZ en ondanks dat vergoedingen soms moeite kosten durf ik niet goed over te stappen omdat ik in een "grensstreek" woon

wie weet een oplossing want ik word hier zó moe van!
Het gevoel kan ik me wel een klein beetje voorstellen. Eigenlijk zou je je met name op je gezondheid moeten kunnen concentreren, niet op allerlei zaken die voor jou 'bijzaken' zouden moeten zijn.

Overstappen zal je de eerstkomende 11 maanden niet meer lukken; de opzegging had vóór 1 januari binnen moeten zijn. Wat je eventueel zou kunnen doen, als je een keer in Gent bent/moet zijn, is patiënten dáár polsen bij welke verzekeraar ze zitten, en vragen hoe het hun bevalt. Dat zou misschien een indicatie kunnen geven.

Maar er zijn misschien meer mogelijkheden, er zijn een aantal vaste forumbewoners die in de zorg werkzaam zijn. Misschien dat zij andere/betere adviezen hebben. Misschien dat een specifieke verwijzing van de huisarts naar Gent een mogelijkheid is, of is dat al overwogen?

Gesloten