LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZZorgbewustPolis vergoedingen te laag.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.

CZZorgbewustPolis vergoedingen te laag.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zie http://www.cz.nl/2013/premies-en-vergoe ... tpolis.pdf: CZ vergoedt slechts 50% van de kosten bij niet gecontracteerde zorgverleners. Het staat op de laatste regel van deze pagina.
Pas op, dit geldt ook voor de Ohra en de Delta Lloyd naturapolissen!
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 01 feb 2013 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

JMM

Re: CZZorgbewustPolis vergoedingen te laag.

Ongelezen bericht door JMM »

Dat is wel heel rigoreus! En dan gaat het nog niet eens om de daadwerkelijk gemaakte prijs, maar om de marktconforme prijs. Ook nog de vraag hoe je er achter komt wat zij als marktconform hanteren. Ik ben toch blij met mijn volledige restitutie verzekering als ik dit soort dingen lees!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mathilde D. schreef:Zie http://www.cz.nl/2013/premies-en-vergoe ... tpolis.pdf: CZ vergoedt slechts 50% van de kosten bij niet gecontracteerde zorgverleners. Het staat op de laatste regel van deze pagina.

Ben jij een hetze begonnen tegen zorgverzekeraars?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En wat is het punt? Zolang het duidelijk is vermeld dan is het volgens mij geen probleem. Het zou wat anders zijn als een verzekeraar iets anders in de vergoedingenlijst zet dan wat ze uitkeren.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Mathilde D. schreef:Zie http://www.cz.nl/2013/premies-en-vergoe ... tpolis.pdf: CZ vergoedt slechts 50% van de kosten bij niet gecontracteerde zorgverleners. Het staat op de laatste regel van deze pagina.

Ben jij een hetze begonnen tegen zorgverzekeraars?

Ik weet het niet maar lijkt wel,of mathilde obsessie heeft betreft zorg....
Overal spit je de polissen uit,is het nu nog allemaal waar en dat je op jou antwoorden af kan gaan,zou ik zeggen super bezig mathilde...maar dat kan je dus niet

Maar je slaat beetje door.....aardig bedoeld denk ik,maar.....je kan ook teveel info geven...volstoppen,proppen,door de strot duwen,snap je...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Joh, je laat me schrikken, zit bij OHRA. Maar je spreekt over de basisverzekering, neem ik aan. En volgens mij klopt het dan nog niet. Ga nu geen paniekvoetbal op de site zetten; we worden al zo "gepakt" door.....raad maar wie ik bedoel!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Niks aan de niet gecontracteerde z.huizen...

Jou z.huis is dat wel,.....anders had je al wat gehoord :wink:

Kijk mathilde...mensen..raken kluts kwijt...

Ppfff zal je hobby zijn zeg,dag in dag uit

Wat ik al zei aardig bedoeld maar je slaat door...

Mathilde D.

GJvdZ schreef:En wat is het punt? Zolang het duidelijk is vermeld dan is het volgens mij geen probleem. Het zou wat anders zijn als een verzekeraar iets anders in de vergoedingenlijst zet dan wat ze uitkeren.
Ik vermoed dat bijna niemand dit weet. Wist u het wel? Ik beschouw het als een waarschuwing voor dit jaar ( want misschien gaat CZ de kant van Achmea Zilveren Kruis uit, de onderhandelingen zijn neem ik aan nog niet allemaal afgerond) en voor volgend jaar kunt u alvast voor de restitutievariant kiezen.

Mathilde D.

Bij de normale CZ Zorg-op-Maat Polis zijn de vergoedingspercentages wat minder slecht, namelijk 75%.
Zie link hieronder.
http://www.cz.nl/2013/premies-en-vergoe ... tpolis.pdf
De andere link ( met vergoedingspercentage 50%) was van de CZ Zorg Bewust polis, een internetverzekering. De Zekur verzekering ( van Uvit) is dan nog beter, omdat bij een niet gecontracteerd ziekenhuis het bedrag dat bijgelegd moet worden, gemaximeerd is tot €500 ( polisvoorwaarde 1.4 van Zekur Zorg). Terwijl bij CZ dus de kans bestaat dat (tien)duizenden euros bijgelegd moeten worden.

Gesloten