Ik ben een paar jaar verzekerd bij VGZ met vitaal plus ik ging altijd naar zwemmen voor hartpacienten en dan werd keurig vergoed door VGZ maar dit jaar na het inzenden van de declaratie kreeg ik de mededeling dat dat niet meer vergoed wordt ik heb in december gekeken of dat veranderd was maar heb niets daar over kunnen vinden, ik betaal nu meer dan 300 euro per maand voor 2 personen en dan zoveel minder in het pakket ik vind dit pure diefstal, en nu moet ik het jaar afmaken met dat stalletje dieven!! wat een puinzooi, ik heb natuurlijk mijn zwemmen af moeten zeggen en dat gaat ze waarschijnlijk duurder uitkomen
Groeten, Th.J.Wierink
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Declaratie terapeutisch zwemmen
Re: Declaratie terapeutisch zwemmen
Dit is al langer bekend , dat het zwemmen in 2012 door het VGZ niet meer vergoed wordt.teofiles schreef:Ik ben een paar jaar verzekerd bij VGZ met vitaal plus ik ging altijd naar zwemmen voor hartpacienten en dan werd keurig vergoed door VGZ maar dit jaar na het inzenden van de declaratie kreeg ik de mededeling dat dat niet meer vergoed wordt ik heb in december gekeken of dat veranderd was maar heb niets daar over kunnen vinden, ik betaal nu meer dan 300 euro per maand voor 2 personen en dan zoveel minder in het pakket ik vind dit pure diefstal, en nu moet ik het jaar afmaken met dat stalletje dieven!! wat een puinzooi, ik heb natuurlijk mijn zwemmen af moeten zeggen en dat gaat ze waarschijnlijk duurder uitkomen
Groeten, Th.J.Wierink
Misschien wordt het bij de andere zorgverzekeraars ook niet meer vergoed.
Hier kan je het nog eens nalezen:
http://www.vgz.nl/sitecollectiondocumen ... ng-web.pdf
Even een beetje off-topic: als je 300 euro/maand voor 2 personen betaald moet je misschien einde van dit jaar eens gaan rondkijken voor een andere verzekering. Ik heb het meest uitgebreide pakket van mijn verzekeraar en betaal ca. 125 euro/maand.
Eigenlijk vindt ik het ook wel een beetje raar dat je van een verzekeraar (en daarmee dus eigenlijk van iedereen die een verzekering heeft) verwacht dat ze jouw sport betalen. Mijn rekening bij de sportschool kan ik ook niet declareren, terwijl dat natuurlijk ook een preventieve werking heeft.