LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELTALLOYD ZORGVERZEKERING LUXE VERPLEGING: WASSEN NEUS

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
yvonnevandelangenber

DELTALLOYD ZORGVERZEKERING LUXE VERPLEGING: WASSEN NEUS

Ongelezen bericht door yvonnevandelangenber »

Wie heeft hier ook ervaring mee? Delta lloyd zorgverzekering: mijn vader betaalt al jarenlang 23,95 EURO per maand voor luxe verpleging. Dat dekt verblijfskosten voor opname in een ziekenhuis in een 1 pers of 2 pers kamer, zeggen ze op hun site. Maar mijn vader ligt, vervelend genoeg echt ernstig ziek, in Eindhoven op een 4 pers kamer en het ziekenhuis zegt al jarenlang geen klasse verzekering meer te kennen. Op de site van delta lloyd wordt genoemd wat gecontracteerde ziekenhuizen zijn, waaronder bijv wel st anna in geldrop: maar met hen bellend, zeggen zij ook jaren niet meer met dit systeem te werken, maar ook te kijken naar medische noodzaak. BellenD met deltay lloyd, kunnen ze niets voor je doen, alleen compensatie vergoeding. maar 1. die vergoeding is aan maximum gebonden (en bedraagt heel veel minder dan mijn vader jaren aan premie heeft betaald) en 2. ze willen niet bellen met het ziekenhuis voor een betere kamer, dat is het enige wat mijn vader wil, een 2 pers of 1 pers kamer. Wat een neproduct is dit, wat kan ik nog voor mijn vader doen? Yvonne

czmedewerker

Re: DELTALLOYD ZORGVERZEKERING LUXE VERPLEGING: WASSEN NEUS

Ongelezen bericht door czmedewerker »

Goedemiddag,

Als medewerker van Delta Lloyd lees ik dit bericht. Ik verzoek u vriendelijk contact met ons op te nemen. Ons telefoonnummer is 013 593 8090.

Met vriendelijke groet, Delta Lloyd Zorgverzekeringen

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

En...., mag ik vragen wat Delta Lloyd gedaan heeft?
In de polis van 2011 lees ik nu zelfs dat je geen compensatievergoeding krijgt (70 euro per dag) als je op een tweepersoonskamer komt te liggen. Maar ik dacht dat deze polis bedoeld was voor eenpersoonskamers!
Ik weet dat in Belgie wel meer mogelijkheden zijn voor eenpersoonskamers. Misschien dat je vader in overleg met de verzekering maar een ziekenhuis in Belgie kan?
toegevoegd op 6/2/2011:
aanvullende verzekering Delta Lloyd Luxe Verpleging (modelnummer:
6700118)
versie 1
Hieronder vindt u het Vergoedingen Overzicht van de aanvullende verzekering Delta Lloyd Luxe
Verpleging
De percentages (%) in dit overzicht zijn gebaseerd op de vaste wettelijke of marktconforme tarieven.
Zie hiervoor:
- artikel 4. van de Toelichting Vergoedingen Overzicht of
- artikel A.21. van de Verzekeringsvoorwaarden Zorgverzekering en Aanvullende Verzekeringen.
Wat krijgt u vergoed Hoeveel krijgt u vergoed Voorwaarden
Verblijf en vervoer D.13.
Voor verzekerden vanaf 18 jaar tijdens een
ziekenhuisverblijf van maximaal 365
aaneengesloten dagen in Nederland:
D.13.
- Compensatieuitkering voor het niet
beschikbaar zijn van een luxe arrangement en/
of huur televisie, telefoon, internet en radio
maximaal € 70,- per dag; de totale
vergoeding per jaar is maximaal
€ 4.600,-
D.13.4.2.b.
- Luxe arrangement en/of huur televisie,
telefoon, internet en radio
maximaal € 150,- per dag D.13.4.2.c.
en d.
- Reiskosten partner bij ziekenhuisverblijf maximaal € 100,- per jaar voor:
- openbaar vervoer: 2e klasse
- eigen vervoer: € 0,19 per km
D.13.4.2.e.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 07 feb 2011 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

yvonnevandelangenber

Hallo Mathilde,

Delta LLoyd belt mij nog terug met een passend antwoord.
In eerste instantie wilde ze niets doen (en ik heb echt al meerdere medewerkers opnieuw alles moeten uitleggen), totdat ik ze verwees naar hun internetsite waar heel duidelijk staat:

"De module Luxe Verpleging dekt de verblijfskosten wanneer u in het ziekenhuis alleen of met twee personen op één kamer ligt. Wanneer u onverhoopt toch met meer dan twee personen een kamer deelt, hebt u recht op een compensatievergoeding. Ook worden de eventuele huurkosten van TV, Telefoon, Internet en Radio vergoed. Daarnaast heeft uw partner recht op een reiskostenvergoeding (voor de gereden kilometers van en naar het ziekenhuis)."

Maar, indeling naar kamer, gaat (in Eindhoven en Geldrop) al jarenlang naar medische noodzaak en NIET naar soort verzekering.
Verblijfskoten worden dus toch wel gedekt door de zorgverzekeraar, is NIET afhankelijk van module luxe verpleging. Dat doen andere zorgverzekeraars gewoon, zonder deze module.
De module is verder niet interessant, telefoon doe je toch met mobiel, tv is vaak gratis of moet je delen en reiskosten worden maar vergoed tot 100 euro max en parkeren wordt NIET vergoed, wat vaak een veel hogere kostenpost is.
Het enige wat ze dus doen, is een compensatie bieden per dag van 70 euro tot een max van iets van 4.600 euro per jaar.
Je verzekert je dus voor een compensatie (met een max per jaar) en NIET voor verpleging op 1 of 2 pers kamer!!
Dat is heel wat anders. EN WAT JIJ ZEGT, IN 2011 KAN DIT DUS WEER ANDERS ZIJN.

Dit kost je 23,95 per maand!!
Als je toch geen voorrang krijgt qua kamer, gaat niemand hier toch 23,95 per maand voor betalen?!

Een goed idee van jou om naar België te kijken, wat jij zegt. Maar helaas is mijn vader inmiddels overleden, dus daar hebben we niets meer aan.

Groetjes, Yvonne

yvonnevandelangenber

Hallo allemaal,

Inmiddels heeft Delta LLoyd weer gebeld en zeggen ze inderdaad dat de informatie op hun site niet klopt, deze gaan ze aanpassen.
Verder bieden ze geen enkele compensatie voor de verkeerde indruk die er is onstaan en de hoge premie die jarenlang is betaald, dus dit product zou ik zeker niet bij ze afnemen. Het is wel een eenvoudige manier om veel premie op te strijken en let goed op de voorwaarden voor compensatie in 2011, deze schijnen ook te veranderen (lees minder te worden).

Ze bedankten me nog wel voor de tip dat de informatie niet klopten. Hopelijk wordt het voor anderen zo ook duidelijker waar ze voor kiezen (en dat het dus niet om een luxere kamer gaat, die krijg je toch wel indien nodig en die vergoeden andere zorgverzekeraars zonder extra premie te betalen).

Yvonne

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De zorgverzekeraars sturen de polisvoorwaarden alleen nog maar op verzoek. De reden is dat hun polisvoorwaarden op internet staan.
De verzekerde moet er vanuit gaan dat deze goed zijn. (controleer wel of dit het goede verzekeringsjaar is: vaak staan de polisvoorwaarden van twee opeenvolgende jaren op de website). Het vreemde van de polisvoorwaarden van DL is, dat deze allleen geldig zijn samen met het "vergoedingenoverzicht". En hierin staat dan weer dat je helemaal nergens recht op hebt. Ik vind dat nu eindelijk over deze rare voorwaarden (er zijn 2 aparte boekjes plus het vergoedingenoverzicht) geklaagd moet worden nij de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA) in Utrechtt. Wie pakt dit op? (zie ook de kopie polisvoorwaarden/vergoedingen 2011, die ik aan mijn bijdrage van 12 nov heb toegevoegd)

Gesloten