LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo Zorgverzekeraar vergoed niks

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Homeless

Ditzo Zorgverzekeraar vergoed niks

Ongelezen bericht door Homeless »

In begin 2012 heb ik ditzo zorg verzekeraar genomen omdat deze presenteerd als betere zorg verzekering zoals, eigen keuze in welk ziekenhuis je geholpen wilt worden. Vorig jaar betaalde ik 86 euro per maand en werden medicijnen zoals antibiotica, lorezepam, maagbeschermers, en ziekenhuis kosten amper tot helemaal niet vergoed, ik heb wel 800-1000 euro extra moeten betalen bovenop de huidige premie exclusief de eigen bijdrage die ik ook moest betalen, Hierbij vertelde ze mij dat ik de goedkoopste polis had en niet alles vergoed kreeg, dus in 2013 aanvullende verzekering genomen (148 euro) het jaar is nog geen paar maanden bezig en ik zit alweer aan de 500 euro extra kosten voor ziekenhuis en medicatie, ik word er een beetje hopeloos van, ik heb dus een nieuwe protese nodig eigenlijk deze maand maar deze wordt niet vergoed door het ziekenfonds en zal ik dus even 1200 euro weer moeten ophoesten.

Wat kan ik hier aan doen?

thecure

Re: Ditzo Zorgverzekeraar vergoed niks

Ongelezen bericht door thecure »

Homeless schreef:In begin 2012 heb ik ditzo zorg verzekeraar genomen omdat deze presenteerd als betere zorg verzekering zoals, eigen keuze in welk ziekenhuis je geholpen wilt worden. Vorig jaar betaalde ik 86 euro per maand en werden medicijnen zoals antibiotica, lorezepam, maagbeschermers, en ziekenhuis kosten amper tot helemaal niet vergoed, ik heb wel 800-1000 euro extra moeten betalen bovenop de huidige premie exclusief de eigen bijdrage die ik ook moest betalen, Hierbij vertelde ze mij dat ik de goedkoopste polis had en niet alles vergoed kreeg, dus in 2013 aanvullende verzekering genomen (148 euro) het jaar is nog geen paar maanden bezig en ik zit alweer aan de 500 euro extra kosten voor ziekenhuis en medicatie, ik word er een beetje hopeloos van, ik heb dus een nieuwe protese nodig eigenlijk deze maand maar deze wordt niet vergoed door het ziekenfonds en zal ik dus even 1200 euro weer moeten ophoesten.

Wat kan ik hier aan doen?
de voorwaarden lezen? hierin staat precies wat er wel en niet vergoed wordt.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

wat voor prothese heeft u nodig? volledige gebitsprothese of een ander soort?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Homeless schreef: Wat kan ik hier aan doen?
Aanvullende verzekering(en) afsluiten die deze kosten wel dekken? Als het niet vergoed wordt, is het blijkbaar geen onderdeel van de basisverzekering.

Lumith

Ongelezen bericht door Lumith »

Tsja. Met het afsluiten van een verzekering ga je akkoord met de voorwaarden.. Vrees dat je per 01-01-2014 pas weer actie kunt ondernemen.

lilith1980

Ongelezen bericht door lilith1980 »

Ja.. in uw jacht naar de goedkoopste premie heeft u er waarschijnlijk OOK nog voor gekozen om uw eigen risico flink omhoog te schroeven.
Dus.. dat betekent dat u nu niet de eerste 220€ zelf moet betalen van kosten uit de basisverzekering, maar een veelvoud daarvan, misschien wel tot 720€.
En daar heeft u toch helemaal zelf voor gekozen, kan Ditzo niks aan toen.
Maar goed dat was 2012, dit jaar heeft u uw verzekering verhoogd dan. Ik hoop dat hierbij OOK uw hoge eigen risico is beëindigd, anders heeft u er nog steeds niets aan.

Weet u zeker dat u deze kosten niet gewoon kun declareren? Dat u eerst moet betalen bij de zorgverlener en het daarna kan terugvragen? Zoals vroeger bij de particulier verzekerden? Dus heeft u al gevraagd of u deze nota's nog kan indienen?
En weet u ook zeker dat alle kosten die u moet bij betalen wel van 2013 al zijn dan? De meeste ziekenhuizen dienen de nota pas na een jaar in bij de verzekeraar, dus misschien zijn veel van de nota's nog van uw hoge eigen risico in 2012.

Maagbeschermers worden inderdaad niet zomaar meer vergoed, dat is sinds 2012 ingevoerd. Lorazepam (en andere slaap- en kalmeringsmiddelen) ook niet zomaar meer, dat is sinds 2009 al zo.

Waarom wordt uw prothese niet vergoed?

U stelt heel erg veel vragen, maar geeft weinig informatie.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sommige medicaties worden door alle verzekeraars niet vergoed dat is tegenwoordig wettelijk.
Bv slaap,anti depri maagmedicatie ( laatste als het na zoveel mnd chronisch is wel)

En ja helaas u bent niet de enige,ik moet zelf maandelijks hoop edicatie betalen die niet meer vergoed worden

En u was er idd zelf bij toen u dacht zo dat is een goedkope polis
Maar ja...is niet altijd het beste,,

Idd welke prothese? Een schoude,heup of zit altijd in basis! Dus moet iets bijzonders zijn lijkt me?

Of wat vroem zegt voor de mond

Gesloten