LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlopende Vakantiereisverzekering bij DSW zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
margot49

Doorlopende Vakantiereisverzekering bij DSW zorgverzekering

Ongelezen bericht door margot49 »

Ik heb een Top zorgverzekering bij DSW en nu ik met een kennis op vakantie ging dacht ik een doorlopende reisverzekering bij DSW te nemen om elk risico uit te sluiten.
Nu in de vakantie, zijn wij samen te val gekomen met een scooter, de verwondingen bleek voornamelijk schaafwonden te zijn en zijn naar een arts gegaan voor de behandeling van de wonden.
Mijn kennis heeft een andere basis zorgverzekering en bij de ANWB een doorlopende reisverzekering af gesloten,daar heeft hij de declaratie ook ingediend en vergoed gekregen.
Nu heb ik het zelfde gedaan maar dan natuurlijk bij de DSW want alles onder één dak, gemakkelijker kan het niet ( dacht ik ! ) Tot mijn verbazing kreeg ik de ingediende declaratie niet uit gekeerd maar ging van mijn eigenbijdragen af en kreeg niks vergoed.
Dus nam ik contact op met DSW en bij deze kreeg ik te horen dat de reisverzekering alleen dat vergoed wat niet in me topverzekering verzekerd zou zijn....voel me echt beet genomen, een reisverzekering bij DSW van 120.64 euro ...terwijl ik een top verzekering bij DSW heb ! en dan nog gaat het van me eigen bijdrage af ??? en die kennis van me heeft alles vergoed gekregen ANWB doorlopende verzekering van 105 euro en een basis verzekering van 92 euro hoe krom kan dat zijn.

rozemarijntje

Re: Doorlopende Vakantiereisverzekering bij DSW zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

meestal werkt het ook zo..

u krijgt iets gaat naar de dokter,krijgt rekening die dient u in,aan de hand van u verzekering zorg! kijken ze wat u vergoed krijgt,aanvullend?meer...basis vergoed alleen bij dsw zorg die niet kan wachten tot u terug bent in ned,nou dat kon het eigenlijk wel,als u zegt het waren schaafwonden(buiten gelaten dat ik snap dat u wel gaat)

daarom krijgt die kennis het dus van zijn reisverzekering!! immers alleen basis vergoed het niet..

u heeft zorg met top...die vergoed het wel...
de reisverzekering die komt pas in actie als u zorgverlener de rest niet vergoed....

dus al met al,spijtig maar zo werkt het helaas...

dus u kunt boos zijn op dsw,maar sorry het werkt zo..

gelukkig is het goed afgelopen,scooter ongeluk kan ook anders aflopen,hou dat in gedachten.. :wink:
en lees nog eens goede alle voorwaardes van alles....voor de volgende keer...

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Die verzekeringen zijn over het algemeen gebaseerd op de Nederlandse tarieven.
Het is wel verwarrend omdat men spreekt over 100% vergoeding.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja bv dsw ik heb cz en die vergoed geloof ik 200% ...

dat betekend,als het hier 1 euro kost en in buitenland 1,50 dan vergoed dsw maar 1 euro...
dan zou je dus je reisverzekering voor de rest in kunnen schakelen...

daar in tegen vergoed cz het dus dan wel die heeft 200% weet niet of dat nog zo is .

ze heeft ook 100% vergoeding gehad van haar zorgverzekering alleen ,tja eigen risico en dat moet helaas in iedereen betalen..

als je dus geen reisverzekering hebt en je gaat naar buitenland en je moet een operatie ondergaan en je hebt geen toestemming dan kan je wel eens voor hoge kosten komen..bv operatie is 5000 en hier maar 3000 dan ben je de pisang,dan heb je dus normaal de reisverzekering...

daarom zetten ze erbij tot 100%...vroeger stond erbij van het nederlandse tarief...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

margot49 schreef: Dus nam ik contact op met DSW en bij deze kreeg ik te horen dat de reisverzekering alleen dat vergoed wat niet in me topverzekering verzekerd zou zijn....voel me echt beet genomen, een reisverzekering bij DSW van 120.64 euro ...terwijl ik een top verzekering bij DSW heb ! en dan nog gaat het van me eigen bijdrage af ??? en die kennis van me heeft alles vergoed gekregen ANWB doorlopende verzekering van 105 euro en een basis verzekering van 92 euro hoe krom kan dat zijn.
De enige conclusie die ik hier uit kan halen is dat jouw kennis zich beter heeft verdiept in verzekeringen....

Gesloten