Vandaag een rekening van mijn vrouw van de DSW binnen gekregen i.v.m. zorgverbruik in het Sint Franciscus Gasthuis van een rekening van 03-01-2013. Nu weet ik dat de ziekenhuizen lui zijn met rekeningen opmaken en deze een jaar (of soms wel langer) later opsturen naar de verzekering, maar als de verzekeraars er achteraan gaan zou dit best wel per kwartaal kunnen. Maar dit is niet de hoofdreden dat ik hier dit bericht schrijf.
Na een telefoontje met het Sint Franciscus Gasthuis blijkt dat er nog helemaal geen prijsafspraken zijn met de DSW, terwijl we wel al 1,5 maand in het nieuwe jaar leven.
Toen ik naar mijn eigen zorgverbruik keek, zag ik ook een rekening van het Vlietlandziekenhuis van zorgverbruik van 07-02-2013, die op 30-01-2014 was ingediend. Na een telefoontje met het Vlietlandziekenhuis bleek dus dat er ook bij hun nog geen prijsafspraken gemaakt waren met de DSW. En het mooie is dat zij dus zeer recentelijk (2014) pas een prijsafspraak voor 2013!!! hadden gemaakt... een JAAR later... Zou de DSW het ook goed vinden als ik de rekeningen een jaar later betaal?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSW nog geen prijsafspraken met ziekenhuizen
-
Re: DSW nog geen prijsafspraken met ziekenhuizen
Een rekening van een ziekenhuis wordt nooit gelijk ingediend,
Eerst wordt de dcb code afgehandeld,dwz ,kijken of er nog verder behandeling is bij arts,zo niet,sluiten ze dcb en dienen rekening in .
Tja dsw is ook een prijsvechter,dus zal goedkope afspraken willen,dat kost tijd,
U heeft zelf weer voor dsw gekozen
Eerst wordt de dcb code afgehandeld,dwz ,kijken of er nog verder behandeling is bij arts,zo niet,sluiten ze dcb en dienen rekening in .
Tja dsw is ook een prijsvechter,dus zal goedkope afspraken willen,dat kost tijd,
U heeft zelf weer voor dsw gekozen
-
Re: DSW nog geen prijsafspraken met ziekenhuizen
Ik begrijp niet wat u hiermee bedoelt: de rekening is toch juist snel binnengekomen?gamespel schreef:Vandaag een rekening van mijn vrouw van de DSW binnen gekregen i.v.m. zorgverbruik in het Sint Franciscus Gasthuis van een rekening van 03-01-2013. Nu weet ik dat de ziekenhuizen lui zijn met rekeningen opmaken en deze een jaar (of soms wel langer) later opsturen naar de verzekering, maar als de verzekeraars er achteraan gaan zou dit best wel per kwartaal kunnen
Het Vlietland ziekenhuis is inderdaad heel laat. Dit is hinderlijk voor de verzekerden omdat daardoor de voortgang van het eigenrisico verbruik niet duidelijk is.