LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel verzekerd omdat Zekur niet heeft opgezegt

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Multiman

Dubbel verzekerd omdat Zekur niet heeft opgezegt

Ongelezen bericht door Multiman »

Ik heb op 26 december de keus gemaakt om mezelf bij Zekur in te schrijven.
Bij hun aangegeven dat ze al mijn verzekeringen bij OZF mochten opzeggen.

Hier netjes een bevestiging van gehad. Nagebeld naar Zekur om te vragen of ik goed ingeschreven was, dit bevestigden zij en kreeg ook mijn polis thuis en kort daarna mijn pasje. Van OZF (oude verzekering) kreeg ik echter ook nog rekeningen. Ik dacht, nou ja het is halverwege januari, kan gebeuren dat ze elkaar kruisen. Kwam er daarna in Maart achter dat er nog een rekening binnen kwam. Heb vervolgens gebeld met OZF, die bleken nog geen opzegging gehad te hebben van Zekur of mijzelf. Volgens hun was ik dus nog verzekerd.

Geinformeerd bij Zekur en die gaven aan dat het allemaal goed ging komen, mijn opzegging stond op de "uitrol" om weg gestuurd te worden naar OZF. Ik hoefde verder niets te doen. Kreeg ik gister van OZF een brief dat ik nu al 4 maanden achter loop met betalen en bij het CVZ ingeschreven ga worden als ik nu niet betaal.

Weer OZF gebeld en deze gaven aan een opzegging gehad te hebben van Zekur maar die niet te accepteren. Zekur gebeld en deze zeggen nog geen uitsluitsel te kunnen geven maar als dat van OZF klopt ik bij hun ingeschreven zal blijven.

Dit vind ik belachelijk. Ze maken reclames bij de vleet dat je voor 31 december moet inschrijven. Vervolgens doen mensen dit en worden ze weer doodleuk op straat gezet als ze zelf te laat zijn met hun zaken.

Ondertussen heb ik 4x premie betaald bij Zekur, 2x een declaratie ingediend bij Zekur, mijn reisverzekering opgezegd (deze is gratis bij Zekur). Dit moet ik dan allemaal terugdraaien om alsnog bij OZF te gaan betalen. Daarnaast is OZF per jaar nog eens 270 euro duurder als Zekur.

Kan dit zomaar??? Neemt Zekur niet de verantwoordelijkheid op zich en is deze daarmee niet aansprakelijk voor de gevolgen als jij je inschrijft. Tenslotte adverteren ze en vragen jou om een machtiging om je uit te schrijven.

Ik heb namelijk weinig zin om al die rompslomp te gaan regelen qua terugbetaling, betaling aan OZF, declaraties opnieuw, reisverzekering opnieuw en alsnog 270 euro extra te betalen dit jaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Gr. Sjoerd

Winterman

Re: Dubbel verzekerd omdat Zekur niet heeft opgezegt

Ongelezen bericht door Winterman »

Multiman schreef: Ik heb namelijk weinig zin om al die rompslomp te gaan regelen qua terugbetaling, betaling aan OZF, declaraties opnieuw, reisverzekering opnieuw en alsnog 270 euro extra te betalen dit jaar.
Dat hebben/hadden ze bij Zekur ook niet. Het is een service die ze bieden, geen garantie.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Neemt Zekur niet de verantwoordelijkheid op zich en is deze daarmee niet aansprakelijk voor de gevolgen als jij je inschrijft. Tenslotte adverteren ze en vragen jou om een machtiging om je uit te schrijven.
Helaas ben je zelf verantwoordelijk voor opzeggingen, doe nooit via wat dan ook dat ze het voor je opzeggen., doe dat in het vervolg zelf.

Ik denk als het je lukt om bij 1 verzekering te zijn , dat je toch die rompslomp moet accepteren.

succes.

Webcare VGZ
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Hallo Multiman,

Mijn naam is Melvin en ik werk bij het Webcareteam van Univé Zekur.

Graag zoeken wij dit voor u uit.
Mailt u ons alstublieft uw klant en telefoonnummer naar [email protected].

Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Melvin Boender
Webcare Univé

Gesloten