Hallo,
Ik ben van militair van defensie overgegaan naar burger bij defensie.
Per 1 jan 2009.
De zorgverzekering word via mijn salaris ingehouden, voor deze methode heb ik toen voor gekozen.
De overstap is niet zo goed verlopen wat er voor gezorgd heeft dat de premie pas vanaf mei officieel werd ingehouden via het salaris.
De tekort van jan Tm april is via betaalrekening geïncasseerd.
Ik heb voor dit voorval wel 20 x moeten bellen maar eindelijk dus opgelost.
Per 1 jan 2010 is de premie verhoogd van 121,31 eur naar 127,98
Tot de dag van vandaag trekken ze nog steeds 121,31 van mijn salaris af.
Ik heb zeker 10 keer gebeld en dit is nog steeds niet opgelost.
In januari krijg ik tevens een acceptgiro thuis van een bedrag van 127,98
Voor de premie van januari, ik heb daar voor gebeld en dat zou opgelost worden.
Inplaats dat dit werd opgelost kreeg ik een factuur en tevens werd er zonder mijn toestemming 383,94 geïncasseerd (betaalrekening)voor jan-feb-maart 2010 die tevens het bedrag 121,31 al reeds van mijn salaris was ingehouden.
Na 15 x gebeld te hebben zou dit opgelost worden.
Nu krijg ik dit weekend in mijn brievenbus een factuur van 842,50 eur.
In deze factuur krijg ik jan-feb-maart terugbetaald.
Maar mag mei 2009 tm feb 2010 wederom nog eens betalen.
Ook dit bedrag is reeds zonder mijn toestemming eraf gehaald.(betaalrekening)
Unive zorgzaam heeft alleen toestemming om te incasseren via het salaris.
Unive veranderd de betalingswijze en incasseert alles dubbel.
2010 ben ik nu 1354,42 armer aan dubbele rekeningen.
Zonder te overdrijven heb ik totaal dit jaar 50 x gebeld ik word maanden aan het lijntje gehouden.
Er word van alles beloofd en het enige wat ik krijg is meer en hogere rekeningen !
Unive zorgzaam luistert of doet er niets aan.Al zeggen ze van wel.
Wat moet ik hier aan doen, ik word hier stapel gek van.
mvg
Richard
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbele betalingen unive zorgzaam
Re: Dubbele betalingen unive zorgzaam
Je werkgever houdt het in van je salaris en boekt het over naar UniveDe zorgverzekering word via mijn salaris ingehouden, voor deze methode heb ik toen voor gekozen.
Unive kan niet van je salaris incasseren
Dat doet niet Unive maar je werkgever,heb je al aan je werkgever doorgegegeven dat je premie verhoogd is en dat er meer ingehouden moet worden?Per 1 jan 2010 is de premie verhoogd van 121,31 eur naar 127,98
Tot de dag van vandaag trekken ze nog steeds 121,31 van mijn salaris af.
Je gooit een aantal dingen door elkaarUnive zorgzaam heeft alleen toestemming om te incasseren via het salaris.
Unive veranderd de betalingswijze en incasseert alles dubbel.
Je werkgever is door jou gemachtigd om de premie van jouw salaris in mindering te brengen,en diezelfde werkgever boekt het dan door naar Unive.
Je moet dus je werkgver op de hoogte stellen van je nieuwe te betalen premie.
Je hebt steeds contact met Unive maar je werkgever is diegene die je aan moet spreken. Je werkgever heeft geen glazen bol waarin hij kan zien wat voor verzekerings producten(basis ,aanvullende verzekeringen) jij afneemt dat moet je zelf opgeven. Daar zou de defensie kennende wel een wijzigings formulier zij aan te vragen bij de salaris administratie.Je kan nog wel 100 x bellen naar Unive maar dan wordt er nog niets opgelost.
gr Henk
Bedankt henk voor je reactie en ik zal hier zeker even naar kijken.
Heb je ook antwoord erop wat ik er tegen kan doen hoe ik mijn 1350,00 eur terug krijg en hoe ik de unive een halt toe kan roepen door alles dubbel te incasseren.
m.v.g
Richard
Heb je ook antwoord erop wat ik er tegen kan doen hoe ik mijn 1350,00 eur terug krijg en hoe ik de unive een halt toe kan roepen door alles dubbel te incasseren.
m.v.g
Richard
Dit kun je het beste doen in samenspraak met de salaris administratie,die moeten jou een overzicht kunnen geven wat zij hebben ingehouden en wat ze rechtstreeks overgemaakt hebben aan Unive. Dit vergelijken met wat je had moeten betalen aan Unive en wat jij rechtstreeks betaald hebt en het verschil teveel of te weinig betalen/laten terugboeken. Er zal daarvoor wel een contact persoon zijn binnen defensie die dat officieel kan regelen voor je.
Een verzoek vanuit defensie(grote klant) zal naar mijn mening versneld afgehandel worden.
gr Henk
Een verzoek vanuit defensie(grote klant) zal naar mijn mening versneld afgehandel worden.
gr Henk
De salaris admin zegt dat dat de zaken van unive zijn.
Alles is betaald dat is het mooie ervan, het is een grote puinhoop daar en ze blijven maar geld eraf halen.
Ik heb 1 vast contact persoon momenteel bij de unive die met deze zaak bezig is ,maar die komt er volgens mij al weken niet uit.
Is er een instantie die ik aan het werk kan zetten of is dit iets voor een advocaat want dit kan niet zo langer doorgaan.
Mvg
Richard
Alles is betaald dat is het mooie ervan, het is een grote puinhoop daar en ze blijven maar geld eraf halen.
Ik heb 1 vast contact persoon momenteel bij de unive die met deze zaak bezig is ,maar die komt er volgens mij al weken niet uit.
Is er een instantie die ik aan het werk kan zetten of is dit iets voor een advocaat want dit kan niet zo langer doorgaan.
Mvg
Richard
-
Hallo, mijn naam is Danny van den Boogaard en ik ben medewerker van het webcare team van Univé Zorgzaam.
Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt uw email sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Univé webcare team
Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt uw email sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Univé webcare team