Uiteindelijk zijn de kosten van een kaakchirurg wel te verstaan, als ik dit bericht lees.
Als de declaraties van de leden hier, welke dit soort hoge rekeningen hebben gekregen, dan aan de lage kant zijn, dan goede nacht.
Of dit alles weer op de pootjes terecht komt mag ik wederom betwijfelen.
De volgende aandachtspunten golden of gelden voor de tarieven kaakchirurgie 2013:
In de tarieventabel van DBC-Onderhoud zijn onjuiste (te lage) honoraria-tarieven kaakchirurgie per 1-1-2013 opgenomen. Deze DBC-O tarieventabel wordt door de ziekenhuizen en zorgverzekeraars ingelezen in het kader van een juiste declaratie-afhandeling. Omdat de 'fout' pas per 1 april 2013 door DBC-O hersteld kan worden, heeft de NZa gekozen voor een pragmatische oplossing door ook in de tariefbeschikking kaakchirurgie per 1-1-2013 deze onjuiste tarieven over te nemen. Anders zou er in begin 2013 heel veel fout gaan in het digitale declaratietraject.
enigszins late reactie, sorry, de genoemde declaraties bestaan niet uit honorarium kaakchirurg alleen, maar ook uit de toeslagen ziekenhuis. Dat moet je eerst uitsplitsen voordat er een oordeel geveld KAN worden. Het oordeel hierboven, of gevoel zo je wilt, lijkt niet echt ingegeven door kennis over de materie maar alleen een onderbuik gevoel. Hoe fout dat kan zijn is hier vaker langs gekomen.
En wat wel klopt: ja de NZA maakt er zoals gewoonlijk weer een potje van, en dat zal tot de politiek door heeft hoe erg de zorgsector onder het beleid van deze club te lijden heeft, en daarmee ook of zelfs juist de patiënt, wel zo blijven voortduren vrees ik...