LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ehbo niet vergoed door verzekering werkgever?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
etaleur

ehbo niet vergoed door verzekering werkgever?

Ongelezen bericht door etaleur »

Ik heb vorig jaar (10-08-2009) een ongelukje gehad op mijn werk, waardoor ik gehecht moest worden. Mijn werkgever vergat dit meteen te melden als een bedrijfsongeval, dus dat heeft hij later gedaan.
Want toen ik de rekening ontving van mijn verzekering (DSW) viel er een bepaald bedrag onder mijn eigen risico (€ 138,-).
Dit bedrag heb ik geprobeerd terug te krijgen van mijn werkgever, omdat de gehele rekening volgens mij valt onder de verzekering van mijn werkgever en niet onder mijn verzekering (DSW).
Nu kreeg ik als antwoord van Hienfeld (assuradeuren) dat het in de wet staat dat het eigen risico niet vergoed wordt door mijn werkgever.
Kan iemand mij hier meer over vertellen??

crazyme

Re: ehbo niet vergoed door verzekering werkgever?

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij staat in elke CAO wel iets over schade geleden door werknemers tijdens arbeidstijd.

Vrijwel altijd is de werkgever verantwoordelijk voor deze schade. (Tenzij je erg onvoorzichtig bent geweest, regels hebt overtreden, of anderszins nalatig bent geweest)

testcase

Re: ehbo niet vergoed door verzekering werkgever?

Ongelezen bericht door testcase »

Wergever is aansprakelijk voor de schade. Je hebt niets te maken met zijn verzekering.

Gesloten