Zilveren Kruis heeft recent de automatische incasso regels aangepast. Zo schrijven zij het eigen risico/de eigen bijdrage ineens automatisch af. Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn. Ik wil mijn premie maandelijks via automatische incasso laten verlopen, maar mijn eigen risico wil ik gewoon zelf voor de vervaldatum over kunnen maken. Zilveren Kruis gaf aan dat dit niet meer mogelijk is, het is of alles automatisch laten incasseren of alles zelf overmaken. Ik heb er nu voor gekozen om alles zelf over te maken (dus ook de maandpremie). Daarna ontving ik een rekening van 300 euro, hiervoor wilde ik een betalingsregeling aanvragen. Dit was niet mogelijk omdat je hiervoor alles automatisch moet laten incasseren, kies je hier niet voor dan kun je dus geen betalingsregeling meer treffen.
Mag dit zomaar?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen bijdrage/risico automatisch incasseren?
Re: Eigen bijdrage/risico automatisch incasseren?
Je mag alles wel zo vergelijken met elkaar ja, maar die betalingsregeling staat los van het betalen van de maandelijkse premie + eigen risico, al dan niet met automatische incasso.Wisje schreef:Zilveren Kruis heeft recent de automatische incasso regels aangepast. Zo schrijven zij het eigen risico/de eigen bijdrage ineens automatisch af. Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn. Ik wil mijn premie maandelijks via automatische incasso laten verlopen, maar mijn eigen risico wil ik gewoon zelf voor de vervaldatum over kunnen maken. Zilveren Kruis gaf aan dat dit niet meer mogelijk is, het is of alles automatisch laten incasseren of alles zelf overmaken. Ik heb er nu voor gekozen om alles zelf over te maken (dus ook de maandpremie). Daarna ontving ik een rekening van 300 euro, hiervoor wilde ik een betalingsregeling aanvragen. Dit was niet mogelijk omdat je hiervoor alles automatisch moet laten incasseren, kies je hier niet voor dan kun je dus geen betalingsregeling meer treffen.
Mag dit zomaar?
Voor een betalingsregeling mogen ze volgens mij eisen dat het via automatische incasso gaat. Dat is voor hen weer een kleine zekerheid dát er ook daadwerkelijk betaald wordt conform de betalingsregeling. En bedenk wel, zo'n regeling is een risico voor hen. Normaal krijgen ze het bedrag in 1x, door het uit te smeren in termijnen, als gunst voor de klant/jou, stijgt het risico van wanbetaling voor hen, want er zijn ineens meerdere betaalmomenten, elk met de kans dat deze te laat wordt gedaan, etc etc.
-
Kies een andere zorgverzekeraar!
Ja..daar zitten ze wel te wachten op mensen die hun rekening niet kunnen betalen.
Als je een betalingsachterstand hebt kan je volgens mij niet eens overstappen
Als je een betalingsachterstand hebt kan je volgens mij niet eens overstappen
Menzis schrijft het ook automatisch af maar ik krijg altijd 2 weken van te voren een brief (ja, een papieren brief) dat ze dat gaan doen. Ik heb het geld altijd liggen maar stel dat u dat niet heeft, dan kunt u met een waarschuwing toch zorgen dat er binnen 2 weken geld is? Ik vind het niet 'zomaar' afschrijven.
Miepje1 schreef:Menzis schrijft het ook automatisch af maar ik krijg altijd 2 weken van te voren een brief (ja, een papieren brief) dat ze dat gaan doen. Ik heb het geld altijd liggen maar stel dat u dat niet heeft, dan kunt u met een waarschuwing toch zorgen dat er binnen 2 weken geld is? Ik vind het niet 'zomaar' afschrijven.
Univé doet precies hetzelfde. Bevalt mij prima.