LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen risico een jaar terug verschoven!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
IngeC

Re: Eigen risico een jaar terug verschoven!

Ongelezen bericht door IngeC »

Ik heb volgens mij iets soortgelijks aan de hand. Ik heb in 2013 een 'dubbele' operatie gehad, twee gynaecologische ingrepen tijdens één operatie. Nou komt één deel van de nota voor m'n eigen risico in 2013 en het tweede deel komt nu ineens nog in 2012! En dat terwijl het eerste contact voor beide zaken in 2013 is geweest.

Bij navraag komt dit door 2 verschillende DBC's die niet tegelijkertijd in gebruik kunnen zijn. Dus daarom moet er nu eentje naar 2012. Heel fijn systeem... grrr

Ik snap er echt helemaal niks van! Telefonisch kom ik er met het ziekenhuis niet uit. Dus nu maar via de klachtenafhandeling.

Heeft iemand nog tips?

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

dat is dus gewoon keihard fraude, zelfs een economisch delict. Behandelingen declareren op een datum dat ze niet gebeurt zijn. Logisch was geweest dat van de ingrepen de hoogste dbc gebruikt was .
dat is de consequentie van 2 behandelingen in 1 operatie doen. Is ook goedkoper voor het ziekenhuis (efficiënter gebruik personeel en ruimtes en apparatuur dus die moeten niet zeuren.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik ga ook van fraude uit. IngeC kan dus twee dingen doen:
- Ofwel deze situatie uit ( laten ) zoeken door het NZA en hopen dat het via die weg opglost wordt ( weinig kans schat ik in)
- zelf aan de bel trekken bij het ziekenhuis. " verklaring " niet accepteren. Schriftelijke verklaring of verbetering eisen.

Gesloten