In 2009 , 2010 , 2011 , 2012 vielen elastische kousen onder de vergoeding van de ziektekosteverzekering als verbandmiddelen.In dit jaar 2013 vallen verbandmiddelen niet meer onder de vergoeding .Daar wil ik nu niet over discussieren.Maar de leverancier heeft nu niet meer met de verzekeraar te maken maar met allemaal afzonderlijke klanten en kennelijk gedacht dat hij ongestraft de prijs kan verhogen.Die was achtereenvolgens € 16,82 , € 16,65 , €16,22 en €16,65 in mijn geval,Maar nu is de prijs € 21,94 !!!
Een prijsverhoging van meer dan € 5,12 ( meer dan 20 % !!) Kan Trosradar daar niet eens aandacht aan besteden want alleen bereik je niets,Voor de fabrikant zal het een fantastische winstmaker zijn want stel dat er 10.000 klanten voor zijn in Nederland,dan levert dat jaarlijks al € 50.000 op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] elastische kousen plotseling veel duurder
-
Re: elastische kousen plotseling veel duurder
Het is toch echt triest hoe de mensen letterlijk uitgekleed worden hier in NL.enrico.roberto schreef:In 2009 , 2010 , 2011 , 2012 vielen elastische kousen onder de vergoeding van de ziektekosteverzekering als verbandmiddelen.In dit jaar 2013 vallen verbandmiddelen niet meer onder de vergoeding .Daar wil ik nu niet over discussieren.Maar de leverancier heeft nu niet meer met de verzekeraar te maken maar met allemaal afzonderlijke klanten en kennelijk gedacht dat hij ongestraft de prijs kan verhogen.Die was achtereenvolgens € 16,82 , € 16,65 , €16,22 en €16,65 in mijn geval,Maar nu is de prijs € 21,94 !!!
Een prijsverhoging van meer dan € 5,12 ( meer dan 20 % !!) Kan Trosradar daar niet eens aandacht aan besteden want alleen bereik je niets,Voor de fabrikant zal het een fantastische winstmaker zijn want stel dat er 10.000 klanten voor zijn in Nederland,dan levert dat jaarlijks al € 50.000 op.
Tenzij de kosten voor de fabrikant zijn gestegen natuurlijk.... Als ik in mijn branche kijk (totaal andere branche hoor) dan zie ik dat er behoorlijke kostenstijgingen zijn, m.n. op het gebied van productiekosten, transportkosten, hardwarekosten, etc.enrico.roberto schreef:Voor de fabrikant zal het een fantastische winstmaker zijn want stel dat er 10.000 klanten voor zijn in Nederland,dan levert dat jaarlijks al € 50.000 op.
Stom misschien, maar is er ook rekening gehouden met hogere kosten voor de fabrikant, hogere BTW en inflatie?? Volgens mij is het prijsverschil dan heus zo veel nog niet.
-
Btw omhoog,grondstoffen duurder,export duurder etc
Dat is gewoon de vrije markt. Een verkoper mag nou eenmaal voor producten vragen wat hij wil. Maar goed, je zult vast niet vast zitten aan 1 merk en/of 1 leverancier. Gewoon even zoeken op internet en het voor jou beste product qua prijs en kwaliteit uitzoeken.
het zou zo maar kunnen zijn dat door de wijziging van de regels waar het onder valt de administratie voor de apotheek/leverancier fors toeneemt, en men mag dat gewoon doorberekenen. heeft dus niets te maken met onterechte verhoging maar toename kosten . Apotheek verdient er dan niets meer op, behalve wellicht de ook doorgevoerde inflatiecorrectie.