LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Ik heb een tweetal aanmaningen mogen ontvangen van Fa-Med. Aanmaningen die niet vooraf zijn gegaan van een tactuur of een eerste en/of tweede herinnering.
Ik heb moeten betalen om een rechtsgang te voorkomen en men simpelweg niet wilde luisteren. Fa-med gelooft niet dat ik de facturen nooit zou hebben ontvangen,
Zo moeilijk lijkt me dat ook weer niet. Ik heb tenslotte alle vorige facturen altijd betaald, dus waarom nu niet? Daarnaast maken ze heus wel fouten, ik krijg geregeld facturen van tandarts bezoeken van een paar maanden terug. Ik heb zelfs 1 factuur die ze pas 5 (ja echt: vijf) maanden na het bezoek pas naar mij versturen. Maar wel eisen dat ik binnen 30 dagen betaal weet je wel.
Dit soort "schofferingen" vanuit een bedrijf dat verder niets doet behalve incaseren doet het imago van mijn tandarts geen goed. De brieven zijn niet bepaald vriendelijk te noemen, zeg maar: ronduit bedreigend. Dan maakt het dus niet uit of ze gelijk hebben of niet, de taal die men gebruikt geeft geen pas: Ik ben geen crimineel, een excuus dat men zowiezo facturen zo laat verstuurt is toch op zijn plaats. Een beetje bescheidenheid zou wel passen. Ze leveren mij tenslotte geen dienst, ze incaseren alleen maar. Makkelijker kan niet.
Saillant detail: Men wilde geen "kopie factuur" sturen tot ik het totale bedrag dus inclusief aanmaningskosten betaald heb. Kopie factuur? Hebben ze dan niet geluisterd? Ik heb nooit het origineel ontvangen, van een kopie kan dus geen sprake zijn, laat staan aanmaningskosten!
Weet iemand wat de contactgegevens zijn voor een geschillencomissie waar Fa-Med bij aangesloten is?
Thanks
Ik heb moeten betalen om een rechtsgang te voorkomen en men simpelweg niet wilde luisteren. Fa-med gelooft niet dat ik de facturen nooit zou hebben ontvangen,
Zo moeilijk lijkt me dat ook weer niet. Ik heb tenslotte alle vorige facturen altijd betaald, dus waarom nu niet? Daarnaast maken ze heus wel fouten, ik krijg geregeld facturen van tandarts bezoeken van een paar maanden terug. Ik heb zelfs 1 factuur die ze pas 5 (ja echt: vijf) maanden na het bezoek pas naar mij versturen. Maar wel eisen dat ik binnen 30 dagen betaal weet je wel.
Dit soort "schofferingen" vanuit een bedrijf dat verder niets doet behalve incaseren doet het imago van mijn tandarts geen goed. De brieven zijn niet bepaald vriendelijk te noemen, zeg maar: ronduit bedreigend. Dan maakt het dus niet uit of ze gelijk hebben of niet, de taal die men gebruikt geeft geen pas: Ik ben geen crimineel, een excuus dat men zowiezo facturen zo laat verstuurt is toch op zijn plaats. Een beetje bescheidenheid zou wel passen. Ze leveren mij tenslotte geen dienst, ze incaseren alleen maar. Makkelijker kan niet.
Saillant detail: Men wilde geen "kopie factuur" sturen tot ik het totale bedrag dus inclusief aanmaningskosten betaald heb. Kopie factuur? Hebben ze dan niet geluisterd? Ik heb nooit het origineel ontvangen, van een kopie kan dus geen sprake zijn, laat staan aanmaningskosten!
Weet iemand wat de contactgegevens zijn voor een geschillencomissie waar Fa-Med bij aangesloten is?
Thanks
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Betaal nooit kosten ter voorkoming rechtszaak!
Dit is alleen maar dreigen en ze verliezen als zij niet kunnen bewijzen dat U een factuur kreeg!
Verder adviseer ik een gesprek met Uw tandarts....
Die moet natuurlijk wel tijdig insturen ( 5 maanden)
en als hij niet bij andere dit wil regelen zoekt U net als vele andere een andere tandarts!
Dit is alleen maar dreigen en ze verliezen als zij niet kunnen bewijzen dat U een factuur kreeg!
Verder adviseer ik een gesprek met Uw tandarts....
Die moet natuurlijk wel tijdig insturen ( 5 maanden)
en als hij niet bij andere dit wil regelen zoekt U net als vele andere een andere tandarts!
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Hi,
Bedankt voor je snelle antwoord!
Gelukkig heb ik een goed contact met mijn tandarts, en hebben we samen gekeken naar twee facturen. En het blijkt dat zij wel degelijk die facturen meteen naar Fa-Med hebben verstuurd.
Fa-Med claimd nu dat zij de factuur eerst naar de zorgverzekeraar sturen en dat dat traject gewoon lang duurt. Volgens mij is dat een non-verhaal. En als het wel waar is moeten ze hun taal in hun brieven bijstellen. Ze kunnen gewoon niet vijf maanden later iemand een factuur sturen en dan eisen dat men binnen 30 dagen betaald.
Die 30 dagen zijn het probleem trouwens niet, het gaat om de houding die men aanneemt. Veel te laat versturen is "ok" maar te laat betalen..... Dat is zogenaamd vreselijk....
Met mijn tandarts hoop ik af te kunnen spreken voortaan aan de balie te kunnen betalen, en dan de rekening zelf door te sturen ter declaratie. Simpelweg om maar geen contact te hoeven hebben met Fa-Med.
Dat is toch eigenlijk heel erg....
Bedankt voor je snelle antwoord!
Gelukkig heb ik een goed contact met mijn tandarts, en hebben we samen gekeken naar twee facturen. En het blijkt dat zij wel degelijk die facturen meteen naar Fa-Med hebben verstuurd.
Fa-Med claimd nu dat zij de factuur eerst naar de zorgverzekeraar sturen en dat dat traject gewoon lang duurt. Volgens mij is dat een non-verhaal. En als het wel waar is moeten ze hun taal in hun brieven bijstellen. Ze kunnen gewoon niet vijf maanden later iemand een factuur sturen en dan eisen dat men binnen 30 dagen betaald.
Die 30 dagen zijn het probleem trouwens niet, het gaat om de houding die men aanneemt. Veel te laat versturen is "ok" maar te laat betalen..... Dat is zogenaamd vreselijk....
Met mijn tandarts hoop ik af te kunnen spreken voortaan aan de balie te kunnen betalen, en dan de rekening zelf door te sturen ter declaratie. Simpelweg om maar geen contact te hoeven hebben met Fa-Med.
Dat is toch eigenlijk heel erg....
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
als zorgverlener werk ik zelf met Famed en heb slechts zeer zelden meegemaakt dat er vanuit de organisatie Famed iets misgaat. U stelt dat u facturen nooit ontvangen heeft. U vergeet echter de factor ""post"" hierin, maar wijst gelijk naar Famed als schuldige, dat begrijp ik niet. Als de post het zoek maakt is het natuurlijk niet de schuld van Famed.
In de tweede plaats: u weet dat er een keer een nota komt, dat het na 5 maanden is , is niet snel, maar ja het traject bij de zorgverzekeraar kost soms idd veel tijd, klagen bij uw zorgverzekeraar , niet bij Famed, want die moet ook alleen maar, om u ten dienste te zijn (scheelt u namelijk werk en kosten) op de verzekering wachten...
En een betalingstermijn van 30 dagen is lang, de meeste toeleveranciers verwachten van mij 14 dagen, daarnaast zijn behandeling door tandarts, fysiotherapeut ed direct opeisbaar, dus formeel 0 dagen betalingstermijn, gewoon boter bij de vis. Alles wat langer is dan 1 dag is gewoon serviceverlening, die de verwerker in dit geval Famed zelf geld kost (rente heet dat)die in dit geval doorberekend word aan de tandarts, niet aan u..tenzij u er desondanks niet aan voldoet.....
Als famed de nota netjes verstuurd heeft, wat zal moeten anders staat er niet iets in het systeem, is het enige wat men nog kan versturen een kopie. jammer dat het met d epost blijkbaar misgaat, maar waarom nog erger maken dan het is?? 2 herinneringen? u weet dat er iets komt wat u moet betalen, waarom niet gewoon de eerste herinnering (waarschijnlijk nog kostenloos) betalen en een kopienota opvragen? Of even uitstel van een week of 2 vragen aan Famed, want dat doet men, evenals deelbetaling indien het even niet lukt allemaal in plaats daarvan gaat u om u heen slaan, en het is ieders schuld dat het probleem nu groter wordt, behalve uw eigen... zie ik toch anders...
Dat de sfeer blijkbaar grimmiger geworden is, ligt echt niet alleen aan Famed, (uw verhaal dat men weigert een kopienota te verstrekken kwalificeer ik als onzin) die ik na ruim 14 jaar als zeer klantvriendelijk kan beschrijven, ook naar mensen met problemen, mits de bereidheid er is een probleem op te lossen. Maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.
Wilt u dit soort problemen niet meer is het heel eenvoudig even met de tandarts af te spreken de behandelingen voortaan direct kontant bij hem te betalen, en de nota direct mee te nemen. Kunt u hem vervolgens zelf bij de zorgverzekeraar indienen om vervolgens 4 maanden op uitbetaling te wachten, ipv dat Famed dat (voor u kostenloos) voor u doet... De tandarts kan u trouwens ook voorzien van een kopie van wat hij bij Famed heeft ingediend, is hij verplicht te verstrekken op uw verzoek, dan weet u ook wat er vergoed is. Dan kunt u zelf heel eenvoudig nagaan of de kosten die Famed aan u declareert kloppen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, die met onnodig opkloppen van conflicten en starheid is de langste en kostbaarste weg vrees ik. Met stroop smeren bereikt men meer dan met een knuppel dreigen.
In de tweede plaats: u weet dat er een keer een nota komt, dat het na 5 maanden is , is niet snel, maar ja het traject bij de zorgverzekeraar kost soms idd veel tijd, klagen bij uw zorgverzekeraar , niet bij Famed, want die moet ook alleen maar, om u ten dienste te zijn (scheelt u namelijk werk en kosten) op de verzekering wachten...
En een betalingstermijn van 30 dagen is lang, de meeste toeleveranciers verwachten van mij 14 dagen, daarnaast zijn behandeling door tandarts, fysiotherapeut ed direct opeisbaar, dus formeel 0 dagen betalingstermijn, gewoon boter bij de vis. Alles wat langer is dan 1 dag is gewoon serviceverlening, die de verwerker in dit geval Famed zelf geld kost (rente heet dat)die in dit geval doorberekend word aan de tandarts, niet aan u..tenzij u er desondanks niet aan voldoet.....
Als famed de nota netjes verstuurd heeft, wat zal moeten anders staat er niet iets in het systeem, is het enige wat men nog kan versturen een kopie. jammer dat het met d epost blijkbaar misgaat, maar waarom nog erger maken dan het is?? 2 herinneringen? u weet dat er iets komt wat u moet betalen, waarom niet gewoon de eerste herinnering (waarschijnlijk nog kostenloos) betalen en een kopienota opvragen? Of even uitstel van een week of 2 vragen aan Famed, want dat doet men, evenals deelbetaling indien het even niet lukt allemaal in plaats daarvan gaat u om u heen slaan, en het is ieders schuld dat het probleem nu groter wordt, behalve uw eigen... zie ik toch anders...
Dat de sfeer blijkbaar grimmiger geworden is, ligt echt niet alleen aan Famed, (uw verhaal dat men weigert een kopienota te verstrekken kwalificeer ik als onzin) die ik na ruim 14 jaar als zeer klantvriendelijk kan beschrijven, ook naar mensen met problemen, mits de bereidheid er is een probleem op te lossen. Maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.
Wilt u dit soort problemen niet meer is het heel eenvoudig even met de tandarts af te spreken de behandelingen voortaan direct kontant bij hem te betalen, en de nota direct mee te nemen. Kunt u hem vervolgens zelf bij de zorgverzekeraar indienen om vervolgens 4 maanden op uitbetaling te wachten, ipv dat Famed dat (voor u kostenloos) voor u doet... De tandarts kan u trouwens ook voorzien van een kopie van wat hij bij Famed heeft ingediend, is hij verplicht te verstrekken op uw verzoek, dan weet u ook wat er vergoed is. Dan kunt u zelf heel eenvoudig nagaan of de kosten die Famed aan u declareert kloppen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, die met onnodig opkloppen van conflicten en starheid is de langste en kostbaarste weg vrees ik. Met stroop smeren bereikt men meer dan met een knuppel dreigen.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
De post raakt vier brieven kwijt? Ik heb dat nog nooit meegemaakt, het lijkt mij meer dan aannemelijk dat Fa-Med ze nooit verstuurd heeft.
Fa-Med heeft toch echt letterlijk in de brief gesteld dat ze geen kopie nota sturen totdat ik de volledige, dus inclusief de aanmaningskosten betaalde.
Dat fa-med lang zou moeten wachten op mijn verzekering maakt voor de klant toch niets uit? Fa-med stuurt de factuur pas een paar maanden later op. Daar kan je met een recht gezicht niet 30 dagen betaaltermijn op zetten.
Daarnaast heeft u mijn verhaal niet gelezen of verkeerd begrepen. Het gaat om de taal die meteen geuit wordt door Fa-Med.
Afijn, de geschillencomissie is het met mij eens, en heeft Fa-Med al opdracht gegeven om de onterecht betaalde aanmaningskosten te restitueren.
Daarnaast heb ik de Tandarts gevraagd of ik voortaan aan de balie kan betalen. Dat heb ik een week geleden bijvoorbeeld gedaan en meteen de factuur naar Anderzorg verstuurd, en ik heb nu al het geld van Anderzorg ontvangen. Kijk. Zo kan het dus ook.
Iets beter kijken dan uw neus lang is zou ik zeggen.
Fa-Med heeft toch echt letterlijk in de brief gesteld dat ze geen kopie nota sturen totdat ik de volledige, dus inclusief de aanmaningskosten betaalde.
Dat fa-med lang zou moeten wachten op mijn verzekering maakt voor de klant toch niets uit? Fa-med stuurt de factuur pas een paar maanden later op. Daar kan je met een recht gezicht niet 30 dagen betaaltermijn op zetten.
Daarnaast heeft u mijn verhaal niet gelezen of verkeerd begrepen. Het gaat om de taal die meteen geuit wordt door Fa-Med.
Afijn, de geschillencomissie is het met mij eens, en heeft Fa-Med al opdracht gegeven om de onterecht betaalde aanmaningskosten te restitueren.
Daarnaast heb ik de Tandarts gevraagd of ik voortaan aan de balie kan betalen. Dat heb ik een week geleden bijvoorbeeld gedaan en meteen de factuur naar Anderzorg verstuurd, en ik heb nu al het geld van Anderzorg ontvangen. Kijk. Zo kan het dus ook.
Iets beter kijken dan uw neus lang is zou ik zeggen.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
een geschillencommissie die met een week antwoord geeft? lijkt mij heel stug maar goed. Meestal neemt men al langer om een ontvangstbevestiging te sturen.
En die betalingstermijn van 30 dagen: informeer u eerst eens goed over dat soort zaken voordat u begint te schoppen. (nu tegen mij..)
Welke geschillencommissie is dit vraag ik mij af?
en de nodige andere zaken in mijn reactie negeert u, zult u uw reden wel voor hebben..Over goed lezen gesproken.
De meeste conflicten die patienten van mij de afgelopen 10 jaar met famed hebben gehad wegens niet ontvangen nota was het niet doorgeven aan mij van verhuisberichten, dan weet Famed het ook niet.... Dat er 4 brieven ""zomaar"" niet aankomen geloof ik idd niet. Dat Famed ze niet verstuurd zou hebben geloof ik al helemaal niet...
Dat is : nota, eerste herinnering (in de praktijk na 5 weken, niet 30 dagen) met twee weken betalingstermijn, aanmaning met kosten met twee weekse betalingstermijn, en aankondiging overdracht deurwaarder met nog een keer twee weken om te reageren. Dan zijn er inmiddels na versturen een 2,5 maand verstreken . Daarna krijgt u van Famed geen brieven meer, wel van de deurwaarder. En dat gezien de fase Famed dan moeilijk doet over zaken en eerst betaling wil zien geloof ik helemaal.
En die betalingstermijn van 30 dagen: informeer u eerst eens goed over dat soort zaken voordat u begint te schoppen. (nu tegen mij..)
Welke geschillencommissie is dit vraag ik mij af?
en de nodige andere zaken in mijn reactie negeert u, zult u uw reden wel voor hebben..Over goed lezen gesproken.
De meeste conflicten die patienten van mij de afgelopen 10 jaar met famed hebben gehad wegens niet ontvangen nota was het niet doorgeven aan mij van verhuisberichten, dan weet Famed het ook niet.... Dat er 4 brieven ""zomaar"" niet aankomen geloof ik idd niet. Dat Famed ze niet verstuurd zou hebben geloof ik al helemaal niet...
Dat is : nota, eerste herinnering (in de praktijk na 5 weken, niet 30 dagen) met twee weken betalingstermijn, aanmaning met kosten met twee weekse betalingstermijn, en aankondiging overdracht deurwaarder met nog een keer twee weken om te reageren. Dan zijn er inmiddels na versturen een 2,5 maand verstreken . Daarna krijgt u van Famed geen brieven meer, wel van de deurwaarder. En dat gezien de fase Famed dan moeilijk doet over zaken en eerst betaling wil zien geloof ik helemaal.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
LEZEN Vroem!!!
Hij heeft GEEN herinneringen en aanmaningen gehad.
Hij heeft GEEN herinneringen en aanmaningen gehad.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Ja lezen! ik snap dat TS zegt ze niet ontvangen te hebben, betekent niet dat ze niet verstuurd zijn!!!!! Lezen!!
Als het zo gaat dat Famed ze verstuurd en ze komen (blijkbaar?) niet aan, maar de deurwaarders post komt wel aan.. is er een fout in de adresgegevens, ergens.
De deurwaarder licht het gemeente bestand, gaat niet per se af op wat Famed aanlevert maar zoekt uit waar iemand echt ingeschreven is.
Als het zo gaat dat Famed ze verstuurd en ze komen (blijkbaar?) niet aan, maar de deurwaarders post komt wel aan.. is er een fout in de adresgegevens, ergens.
De deurwaarder licht het gemeente bestand, gaat niet per se af op wat Famed aanlevert maar zoekt uit waar iemand echt ingeschreven is.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Ik begrijp wel dat mensen hun factuur niet krijgen en daarna een aanmaning. Mijn vriendin ontving zojuist een factuur die helemaal niet voor haar bedoeld is.
De voorletter klopte maar de achternaam niet, de eerste letter was anders, de geboortedatum klopte niet. Zij heeft helemaal niets met Famed. Bovendien was de factuur gericht aan ons vorige adres (van 2 jaar geleden). Zij heeft nooit ergens een onderzoek van gehad en dat staat wel op de factuur. Vaag verhaal is het.. Ik ging even op google kijken omdat ik het niet vertrouwde. Na de zoekterm: fa med factuur stond Tros Radar bovenaan en besloot ik mij maar even te registreren.
De voorletter klopte maar de achternaam niet, de eerste letter was anders, de geboortedatum klopte niet. Zij heeft helemaal niets met Famed. Bovendien was de factuur gericht aan ons vorige adres (van 2 jaar geleden). Zij heeft nooit ergens een onderzoek van gehad en dat staat wel op de factuur. Vaag verhaal is het.. Ik ging even op google kijken omdat ik het niet vertrouwde. Na de zoekterm: fa med factuur stond Tros Radar bovenaan en besloot ik mij maar even te registreren.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
die kan dus gewoon retour afzender, met de opmerking geadresseerde onbekend op dit adres, klaar. dan gaat famed terugkoppelen met de behandelaar namens wie de nota verstuurd is en die moet zijn huiswerk opnieuw doen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 dec 2009 15:22
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
FA-MED Hoofdpijn ja mede doordat ik door FA-MED geen tandarts meer had. Nieuwe tand artsen nemen je niet zo snel aan. Hetzelfde verhaal dus.... ik zou de rekening niet voldaan hebben terwijl dat wel het geval is het is zelfs dubbel betaald.
Ik zou een andere tandarts moeten zoeken werd er mij verzocht. Ook is een bedrag terug gestort omdat er geen factuur van bekend is??
Ik zou een andere tandarts moeten zoeken werd er mij verzocht. Ook is een bedrag terug gestort omdat er geen factuur van bekend is??
Laatst gewijzigd door Carlitosol op 06 dec 2009 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
ik lees een heleboel frustratie, maar echt waar met een beetje normale en vooral tijdige communicatie is dit soort problemen heel simpel te vermijden... ZBent u de accpetgiro met betalinskenmerk kwijt, vraag gewoon een kopie aan.. of bel/mail even zodat men u van de correcte betaalgegevens kan voorzien. Lukt het even niet, idem, vraag om uitstel (is altijd mogelijk, mits tijdig gevraagd, dus voordat er extra kosten op komen) , of vraag om betaling in termijnen (niet gratis, men verstrekt immers een lening, en lenen kost geld). ook dat kan bijna altijd mits binnen redelijke grensen en een redelijk bedrag per maand (dus niet een rekening van 250,- met 10,- per maand willen inlossen, dat werkt niet, snapt iedereen). En communiceer op tijd met de zorgverlener, die hebben altijd een snellere en makkelijker ingang bij famed, en de goede willen best even iets moeite doen om problemen voor de patient te voorkomen. wilt uw zorgverlener dat niet, ga dan gewoon weg naar een ander, die begrijpt het niet. Famed is er gewoon voor de administratie, en als daar iets fout gaat is het ook echt deels verantwoordleijkheid van de zorgverlener om de fout te corrigeren. En een dienstverlening naar de patient hem/haar te helpen de zaak te begrijpen en wat bij de patient wellicht fout is gegaan uit te leggen en te helpen recht te zetten, in het belang van de werkrelatie voor de toekomst.
99% van dit soort problemen escaleert door slechte of geen communicatie. Achterover gaan zitten en het allemaal maar laten gebeuren is m.i. geen optie.
99% van dit soort problemen escaleert door slechte of geen communicatie. Achterover gaan zitten en het allemaal maar laten gebeuren is m.i. geen optie.
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
@vroem, lees jij eens goed. Er is door Fa_Med gesteld dat zij weigeren een kopie factuur te sturen.
Verder ligt de bewijslast aan de kant van Fa-Med. Zij dienen te bewijzen dat ze de factuur verstuurd hebben en dat de factuur ook is ontvangen. Het is jammer dat TS is gezwicht voor de dreigementen van deze incompetente club.
Waarom incompetent? Omdat ze weigeren een kopiefactuur te versturen.
Zelf overkomt het me ook wel eens. En dan wordt er gelijk gedreigd, schijnbaar is dat tegenwoordig een normale omgangsvorm bij dit soort toko's. Maar ik hou mijn poot stijf. Eerst de factuur, dan bewijzen dat ik deze ontvangen heb.
De factuur betaal ik, maar de extra kosten niet.
Verder ligt de bewijslast aan de kant van Fa-Med. Zij dienen te bewijzen dat ze de factuur verstuurd hebben en dat de factuur ook is ontvangen. Het is jammer dat TS is gezwicht voor de dreigementen van deze incompetente club.
Waarom incompetent? Omdat ze weigeren een kopiefactuur te versturen.
Zelf overkomt het me ook wel eens. En dan wordt er gelijk gedreigd, schijnbaar is dat tegenwoordig een normale omgangsvorm bij dit soort toko's. Maar ik hou mijn poot stijf. Eerst de factuur, dan bewijzen dat ik deze ontvangen heb.
De factuur betaal ik, maar de extra kosten niet.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Fa-Med: Geen facturen wel aanmaningen, en ruwe taal.
Bij mij stuurt Fa-Med ook ALTIJD eerst een herinnering en dan pas krijg ik een factuur thuis gestuurd. Deze mag ik dan weer naar mijn verzekering verzenden en dan krijg ik na een paar dagen alweer meteen een tweede herinnering van Fa-Med. Toen ik dit bij mijn tandarts aangaf, zei deze dat zij dit heel vaak te horen kregen en zij hadden ook al een klacht bij Fa-Med ingediend.
Natuurlijk ben ik zo slim geweest om ALLE post van Fa-Med te bewaren en gewoon een klacht in te dienen bij Fa-Med. vervolgens kreeg ik van hun netjes het antwoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Nou ben ik zo lief geweest om alles te kopiëren en als je naar de verzenddatum van hun brieven kijkt, zie je inderdaad dat ze werkelijk alles andersom doen.
Uiteindelijk hebben ze wel netjes hun excuses aangeboden. En ik moet zeggen dat het het laatste half jaar goed is gegaan. Maar mijn advies is, bewaar niet alle post, maar ook de enveloppen!!!
Ik beledig hiermee mijn eigen haarkleur, maar de medewerkers van Fa-Med zijn naar mijn mening gewoon blond.
Natuurlijk ben ik zo slim geweest om ALLE post van Fa-Med te bewaren en gewoon een klacht in te dienen bij Fa-Med. vervolgens kreeg ik van hun netjes het antwoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Nou ben ik zo lief geweest om alles te kopiëren en als je naar de verzenddatum van hun brieven kijkt, zie je inderdaad dat ze werkelijk alles andersom doen.
Uiteindelijk hebben ze wel netjes hun excuses aangeboden. En ik moet zeggen dat het het laatste half jaar goed is gegaan. Maar mijn advies is, bewaar niet alle post, maar ook de enveloppen!!!
Ik beledig hiermee mijn eigen haarkleur, maar de medewerkers van Fa-Med zijn naar mijn mening gewoon blond.