LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO liegt m.b.t. 100% tandartsvergoeding
-
FBTO liegt m.b.t. 100% tandartsvergoeding
Ik ben vorig jaar overgestapt op FBTO omdat die de tandartskosten voor 100% zou vergoeden. Nu blijkt dat tanden bleken (door de tandarts zelf uitgevoerd) "1 van de weinige dingen" zijn die niet wordt vergoed. Een MRA-beugel en een abonnement (?) worden naast tanden bleken niet vergoed.
De 100% vergoeding is dus gewoon een leugen. Dacht eindelijk iets goeds te hebben gekozen, maar genaaid worden we dus echt overal zo lijkt het.
Is er dan echt geen verzekering die echt 100% vergoedt?
De 100% vergoeding is dus gewoon een leugen. Dacht eindelijk iets goeds te hebben gekozen, maar genaaid worden we dus echt overal zo lijkt het.
Is er dan echt geen verzekering die echt 100% vergoedt?
-
Re: FBTO liegt m.b.t. 100% tandartsvergoeding
Meeste verzekeringe vergoeden dit niet,is cosmetisch!
Je had van te voren ook alles uit kunne pluizen en niet zomaar denken het word wel vergoed zo zit het helaas niet in elkaar...
Vroeger wel,tegenwroodig moet je echt alles uitzoeken.
Je tandarts had het je misschien ook kunnen vertellen of de behandeling vergoed werd?
Je had van te voren ook alles uit kunne pluizen en niet zomaar denken het word wel vergoed zo zit het helaas niet in elkaar...
Vroeger wel,tegenwroodig moet je echt alles uitzoeken.
Je tandarts had het je misschien ook kunnen vertellen of de behandeling vergoed werd?
-
Het is misleidend, 100% = 100%.
-
Ja voor de dingen die in hun polis staan? Staat dat er? Dat tanden bleken vergoed wordt?
Is bij basis toch ook! Maar als iemand een herstel operatie nodig heeft wordt het ook niet vergoed of een hernia operatie die nieuw is...zo werkt het alpha..sorry
Is bij basis toch ook! Maar als iemand een herstel operatie nodig heeft wordt het ook niet vergoed of een hernia operatie die nieuw is...zo werkt het alpha..sorry
100% tandartsvergoeding wil niet zeggen dat als de tandarts je huis voor je schildert je dat ook vergoed krijgt.
Als er zo'n tandartsverzekering zou bestaan was ik de eerste geweest die zich zou hebben aangesloten. Er is absoluut geen enkele "normale" Zorgverzekeraar die tanden bleken zal vergoeden. FBTO liegt niet, dus titel Topic is onjuist.
Er is geen enkele aanvullende tandartskostenverzekering die uitwendig bleken vergoedt. Inwendig bleken vergoeden de meeste wel trouwens.
Dit soort polissen wordt gewoon behandeld door de verzekeraar als elke andere schadeverzekering, iets anders is het niet. Meeste bleekbehandelingen vallen echt onder de noemer cosmetisch net zoals de meeste borstvergrotingen( nu ja, cosmetisch, ik vind het wat ik gezien heb nooit zo mooi..., maar dat is een andere discussie)
Dit soort polissen wordt gewoon behandeld door de verzekeraar als elke andere schadeverzekering, iets anders is het niet. Meeste bleekbehandelingen vallen echt onder de noemer cosmetisch net zoals de meeste borstvergrotingen( nu ja, cosmetisch, ik vind het wat ik gezien heb nooit zo mooi..., maar dat is een andere discussie)
-
Nee jij houd meervan witte tanden! hiihihi sorryvroem schreef:Er is geen enkele aanvullende tandartskostenverzekering die uitwendig bleken vergoedt. Inwendig bleken vergoeden de meeste wel trouwens.
Ooglidcorrecties ook en nog. 't Is maar net of iets noodzakelijk word geacht te zijn voor "welbevinden". Heb vorig jaar ooglidcorrecties gehad, vóór de staaroperaties. En bleken zou ik graag willen maar dat valt er dan weer niet onder, dat schijnt te cosmetisch te zijn. (Bij mij dan).Overigens werd het bleken van tanden in het verleden wel vergoed door OHRA, geloof tot een jaar of 5-7 terug.
Ts interpreteert die 100% verkeerd.
Het betekent niet dat alle behandelingen die er maar bestaan vergoedt worden, maar dat de behandelingen die vergoedt worden, volledig vergoedt worden.
Het betekent niet dat alle behandelingen die er maar bestaan vergoedt worden, maar dat de behandelingen die vergoedt worden, volledig vergoedt worden.
@vogels, tanden verkleuren soms na ongeval waarbij wortelkanaalbehandeling nodig, of na wortelkanaalbehandeling door andere reden. Je sluit dan bleekmiddel in in de tand gedurende een periode van zeg een week (afhankelijk van het gebruikte materiaal) waarna er weer een nieuwe vulling in kan. Kan vaak voorkomen dat er een kroon op moet vanwege esthetiek.
Uitwendig bleken werd ooit inderdaad door bijna alle zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk vergoed mits door tandarts of MH uitgevoerd (anderen mogen ook geen tandheelkundige declaratiecodes gebruiken) . Maar ja dan wordt zoiets populier en als er iets is wat zorgverzekeraars in ieder geval kunnen is rekenen. Zo goed dat dat bij Achmea voor de raad van bestuur in ieder geval dit jaar extra beloond wordt met 120.000 per jaar extra op de bankrekening
Uitwendig bleken werd ooit inderdaad door bijna alle zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk vergoed mits door tandarts of MH uitgevoerd (anderen mogen ook geen tandheelkundige declaratiecodes gebruiken) . Maar ja dan wordt zoiets populier en als er iets is wat zorgverzekeraars in ieder geval kunnen is rekenen. Zo goed dat dat bij Achmea voor de raad van bestuur in ieder geval dit jaar extra beloond wordt met 120.000 per jaar extra op de bankrekening
-
Oh vogels mooi bedrag heb je verdient
Oh ,ik wist niet dat het kon zo inwendig bleken...
Maar goed had idd een tand die zo donker werd,door veel ellende...maar goed die is er nu uit( brug)
Werd tegen mij altijd gezegd door een kennis die mondhygiëniste is,dat als je eenmaal kanaal hebt gehad,bleken niet werkt
Maar zei mag die misschien niet doen?
Niet dat het nu nodig is bij mij....
Maar idd weet wat geleerd!
Oh ,ik wist niet dat het kon zo inwendig bleken...
Maar goed had idd een tand die zo donker werd,door veel ellende...maar goed die is er nu uit( brug)
Werd tegen mij altijd gezegd door een kennis die mondhygiëniste is,dat als je eenmaal kanaal hebt gehad,bleken niet werkt
Maar zei mag die misschien niet doen?
Niet dat het nu nodig is bij mij....
Maar idd weet wat geleerd!
Gelukkig wel. Ik zit er niet op te wachten op een verzekeraar van die mooimaakdingetjes vergoedt en dan vervolgens de premies gaat verhogen.vroem schreef:Maar ja dan wordt zoiets populier en als er iets is wat zorgverzekeraars in ieder geval kunnen is rekenen.
-
Is ook zo! Al zijn sommige dingen noodzaak,maar die worden dan niet als cosmetisch gezien en maar goed ook!
Ooglid correctie snap ik vind ik logisch kennis van me die had ze haast op de tenen hangen,hoofdpijn enz.
En hemel en aarde moeten bewegen maar kreeg vergoed dat vind ik normaal,slecht slapen,hoofdpijn gaat ten koste van gezondheid,maar gele tanden of zwarte,die van mij werd lichtjes heeeel,klein beetje zwart...ja.....kan je kiezen of je blijft er mee lopen of..betalen..
Bij mij ander verhaal hij moest er nu uit,dus brug,maar anders had ik gedaan wat vroem zei! Wist ik veel!!
Nu wijzer dan maar betalen,wie mooi wilt zijn...toch.?
Het is een ziektekosten verzekering geen schoonheidsverzekering
Ooglid correctie snap ik vind ik logisch kennis van me die had ze haast op de tenen hangen,hoofdpijn enz.
En hemel en aarde moeten bewegen maar kreeg vergoed dat vind ik normaal,slecht slapen,hoofdpijn gaat ten koste van gezondheid,maar gele tanden of zwarte,die van mij werd lichtjes heeeel,klein beetje zwart...ja.....kan je kiezen of je blijft er mee lopen of..betalen..
Bij mij ander verhaal hij moest er nu uit,dus brug,maar anders had ik gedaan wat vroem zei! Wist ik veel!!
Nu wijzer dan maar betalen,wie mooi wilt zijn...toch.?
Het is een ziektekosten verzekering geen schoonheidsverzekering
ik zit persoonlijk ook niet te wachten op zorgverzekeringen die zich opstellen als ordinaire schadeverzekeraars en de besparing die ze bereiken op schade-uitkeringen (nog even in het midden gelaten of dat op een faire manier gebeurt of niet) doorsluizen naar o.a. de bankrekening van de raad van bestuur en zeker niet naar de premiebetaler... maar dat zal wel een manco van mij zijn...GJvdZ schreef:Gelukkig wel. Ik zit er niet op te wachten op een verzekeraar van die mooimaakdingetjes vergoedt en dan vervolgens de premies gaat verhogen.vroem schreef:Maar ja dan wordt zoiets populier en als er iets is wat zorgverzekeraars in ieder geval kunnen is rekenen.
de grootste stijging van zorgkosten wordt al enige tijd veroorzaakt door het gedrag van de zorgverzekeraars zelf namelijk, maar slechts weinigen lijken dat te begrijpen.
[quote]Die premies blijven toch de hoogte in gaan. Mede veroorzaakt door mensen die pas een tandartsverzekering gaan afsluiten tegen de tijd dat ze verwachten het nodig te hebben. Of het al nodig hebben en nog even een tandarts bezoekje uitstellen totdat zij een verzekering hebben afgesloten.[quote]
Ja, "maar tegen de tijd enz." word je over het algemeen niet zomaar aangenomen voor een tandartsverzekering. Je krijgt in ieder geval een uitgebreide vragenlijst voor je kiezen (hoe toepasselijk). Of er mond problemen zijn of worden verwacht binnen 2 jaar. Dat lukt je alleen als je nog jong bent. Althans, ik kan alleen maar over OHRA spreken waar ik mijn verzekering wilde ophogen, wetende dat er kronen zaten aan te komen. Ja, dat kon: of de tandarts dan even wilde ondertekenen dat hij/zij de eerstkomende 2 jaar géén hoge kosten verwachtte. Dus dat "feest" ging niet door, want hij kon dat natuurlijk niet naar waarheid ondertekenen.
Ja, "maar tegen de tijd enz." word je over het algemeen niet zomaar aangenomen voor een tandartsverzekering. Je krijgt in ieder geval een uitgebreide vragenlijst voor je kiezen (hoe toepasselijk). Of er mond problemen zijn of worden verwacht binnen 2 jaar. Dat lukt je alleen als je nog jong bent. Althans, ik kan alleen maar over OHRA spreken waar ik mijn verzekering wilde ophogen, wetende dat er kronen zaten aan te komen. Ja, dat kon: of de tandarts dan even wilde ondertekenen dat hij/zij de eerstkomende 2 jaar géén hoge kosten verwachtte. Dus dat "feest" ging niet door, want hij kon dat natuurlijk niet naar waarheid ondertekenen.
Dat hangt af per verzekering. Niet alle verzekeringen hoeven zo'n verklaring te hebben. Het komt wel vaak voor, maar niet altijdtenormin schreef:Die premies blijven toch de hoogte in gaan. Mede veroorzaakt door mensen die pas een tandartsverzekering gaan afsluiten tegen de tijd dat ze verwachten het nodig te hebben. Of het al nodig hebben en nog even een tandarts bezoekje uitstellen totdat zij een verzekering hebben afgesloten.
-
Meestal voor de goedkoopste tandarts verzekering niet,maar wil je de uitgebreide dan 9 vd 10 keer een verklaring...
de meeste mensen kunnen prima zonder tandarts""verzekering"" (express tussen aanhalingstekens want het is geen echte verzekering, meer een soort onderhoudskontrakt. Een echte verzeekring is namelijk wel thuis bij bv ongeval waarbij kronen/bruggen of zelfs implantaten nodig zijn, maar op 1 na is daarvoor geen enkele polis toereikend.
Reken eens uit wat de tandartskosten waren over de afgelopen jaren, reken eens uit wat er aan premie betaald is in relatie tot wat er vergoed is, overleg volgende keer met de tandarts over staat van het gebit en waar de risico`s liggen (er is geen garantie te geven of het goed gaat, wel is een inschatting over risico te maken) en de meeste mensen zullen goedkoper af zijn zonder. Wel een of 2 jaar de premie apart zetten als extra potje voor een keer een calamiteit als je die zelf niet kan dragen.
Reken eens uit wat de tandartskosten waren over de afgelopen jaren, reken eens uit wat er aan premie betaald is in relatie tot wat er vergoed is, overleg volgende keer met de tandarts over staat van het gebit en waar de risico`s liggen (er is geen garantie te geven of het goed gaat, wel is een inschatting over risico te maken) en de meeste mensen zullen goedkoper af zijn zonder. Wel een of 2 jaar de premie apart zetten als extra potje voor een keer een calamiteit als je die zelf niet kan dragen.
-
Ik haal het er elk jaar uit...jammer genoeg,zou je bijna zeggen,liever gezond gebit.maar helaas.