Fortis zegt dat met een aanvraag je naar het buitenland mag voor een operatie.Nu vandaag in Genk te horen gekregen dat ik op de lijst sta voor de operatie aan schildklieren op 7 april aanstaande.
Nu dat heeft heel veel voeten in de aarde,eerst moest ik op gan vragen wat de operatie kost in Nederland, als de operatie het zelfde of goedkoper is dan krijg ik toe stemming.
Van mij uit is het een koehandel.Mijn vraag is of er iemand is zich in Belgie heeft laten opereren met Fortis ziekekostenverzekering of er problemen mee heeft gehad.
Fortis asr verzekerd met de garantie dat je ook naar het buitenland naar het ziekenhuis mag gaan.
Zoals het nu is ga ik mij toh bedenken om die ook er uit te gooien,
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fortis asr flexibel
-
Mathilde D.
Re: Fortis asr flexibel
Het vragen van toestemming is nu juist bedoeld om achteraf problemen te voorkomen.
Maar ik ging er wel vanuit dat de verzekeraar dan het uitzoekwerk deed. Zeggen ze in jouw geval, "nee, tenzij je zelf kan aantonen dat het goedkoper is"?
Ik vraag me trouwens ook af, wat er gebeurt als er complicaties zijn. De operatie in Gent wordt dan duurder, maar in Nederland blijft de DBC hetzelfde. Moet je dan die meer-kosten zelf betalen? Onvoorziene meer-kosten zijn natuurlijk altijd mogelijk, daar kun je je niet tegen indekken.
Misschien is dit ook een onderwerp om bij de SKGZ naar voren te brengen? Of vraag het aan het CVZ.
Mathilde.
Maar ik ging er wel vanuit dat de verzekeraar dan het uitzoekwerk deed. Zeggen ze in jouw geval, "nee, tenzij je zelf kan aantonen dat het goedkoper is"?
Ik vraag me trouwens ook af, wat er gebeurt als er complicaties zijn. De operatie in Gent wordt dan duurder, maar in Nederland blijft de DBC hetzelfde. Moet je dan die meer-kosten zelf betalen? Onvoorziene meer-kosten zijn natuurlijk altijd mogelijk, daar kun je je niet tegen indekken.
Misschien is dit ook een onderwerp om bij de SKGZ naar voren te brengen? Of vraag het aan het CVZ.
Mathilde.