Ik ging op vakantie in 2007 en 2008 naar een land waar je hep A en B kunt oplopen.
Mijn man en kinderen waren bij een andere verzekering dan ik en hun kregen de reisvaccinaties 100% vergoed. Inmiddels zit ik ook bij mijn man via zijn werkgever bij zijn verzekeraar.
Ik heb toen mijn verzekering speciaal gebeld en gevraagd hoe het voor mij zat alle gegevens gegeven en men zei dat ik de prikken 100% vergoed zou krijgen.
Dat jaar daarop idem dito voor de zekerheid even gebeld met mijn zorgverzekering en ja hoor ik zou het helemaal vergoed krijgen.
Nu ben ik die nota's helemaal vergeten te declareren maar heb toen weer gebeld en de dame vertelde dat het zelfs na 3 jaar na die tijd nog kon, naam genoteerd van die medewerkster enz,ook al was ik niet meer bij hun verzekerd..
Netjes opgestuurd maar niets hoor men verteld nu doodleuk de vaccinaties zaten toen niet in het pakket .Mijn vraag luid nu .
Ik heb toen speciaal contact opgenomen met de verzekeraar alles doorgegeven hun zien dat ook in hun computer en dan toch zo verkeerde informatie want ik heb nu alles zelf moeten betalen als ik dat had geweten had ik geen vaccinaties genomen want het was maar voor twee weken vakantie hoe zit dit nu????
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutieve informatie zorgverzekeraar
-
Re: Foutieve informatie zorgverzekeraar
ik vind het verstandig dat u tegen Hep laat vaccineren , je zal het maar oplopen; kan zomaar ook in twee weken.. Wat ik alleen niet begrijp is dat u het ene jaar laat vaccineren en dat dat een jaar later weer moet, vaccinaties tegen hepatitis is een traject (hep B 1e vac, mnd later 2e, 6 mnd later 3e) en heb je dat eenmaal gehad moet je de antistoffen laten bepalen middels een bloedproef om te controleren dat het goed is, anders hervaccinatie. Is het eenmaal goed is dat oha voor minimaal 10-15 jaar, bij veel mensen zelfs levenslang!! Dus die vaccinaties een jaar later begrijp ik niet...
-
In 2007 heb ik de prikken gehad daar stond op in mijn vaccinatieboekje 1 jaar geldig na een half jaar herhalen voor de Hep A vaccin in 2008 moest ik dus een herhaling en nu ben ik voor 25 jaar beschermd . Tenminste dat vertelde de arts aldaar. De DTP vaccinatie die ik ook kreeg in 2007 die bood wel meteen 10 jaar bescherming
nu ja, niet in polisvoorwaarde is niet vergoed. Zo simpel is het, is ook natuurlijk makkelijk voor uz elf na te gaan. ZOu nooit een miep aan de telefoon vertrouwen wat dat betreft, kijken nooit verder dan de neus lang is en roepen meestal maar wat wanneer ze het niet weten. Dat toegeven schijnt vervelender te zijn dan een niet kloppend antwoord geven om een of andere reden. Zolang u niets op paier heeft staan trekt u gewoon aan het korte eind. Zo duur zijn die vaccinaties nu ook weer niet trouwens. In ieder geval veel goedkoper dan Hep A of B oplopen, nog afgezien van het besmettingsgevaar voor de directe omgeving......