LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutje van Ohgra

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Tjittel

Foutje van Ohgra

Ongelezen bericht door Tjittel »

Kreeg vandaag een brief van Ohra, mijn declaratie voor tandartskosten is afgewezen, terijwl ik toch echt een tandartsverzekering heb...
Na een half uur wachten aan de telefoon zegt de medewerker:
"U heeft zeker een tandengezond verzekering?"
Ja
"Dan kan het kloppen dat uw declaratie onterecht is afgewezen. We hebben een nieuw systeem, en daardoor zijn alle declaraties resoluut afgewezen"
Zet dat dan even op je website, dat scheelt mij weer een middag wachten aan de telefoon!

jolien B

Re: Foutje van Ohgra

Ongelezen bericht door jolien B »

Ohra maakt fout op fout. Ik kreeg ook mijn deklaratie voor tandarts niet vergoed, terwijl ik wel verzekerd ben. Als je belt zit je lang te wachten, de telefoonmutsen hebben standaard geen antwoord en ik wacht nu al in totaal 9 weken op mijn geld. Belachelijk. :evil:
De service van Ohra is bar slecht. Ze zouden de mensen van deklantenservice wat meer scholing moeten geven. (heb zelf tig telefoontrainingen gevolgd, dus ik weet waar ik het over heb)
In februari heb ik een vraag gesteld over vergoeding van bril/lenzen. Ik heb deze vraag meerder keren daarna gesteld, en heb nu nog geen antwoord. (heb de vraag al 4 keer nadien weer gesteld) Het enige wat je krijgt is een vertragingsbericht als antwoord.
Wie heeft nog meer zulke ervaringen?

pippiloentje

Re: Foutje van Ohgra

Ongelezen bericht door pippiloentje »

Ook ik heb de laatste tijd problemen met OHRA.

Op 13 juni heb ik een schriftelijk verzoek ingediend voor een machtiging en daar heb ik tot op heden nog niets op gehoord. Ik heb talloze malen gebeld en tot een aantal weken geleden heeft niemand iets gezegd over achterstand of wat dan ook. Dat moest ik zelf op de site ontdekken (waar overigens stond dat machtigingen vóór 15 september verwerkt zouden zijn) . Sterker nog, de telefonist(e) wist niets of kon niets en eindigde het gesprek (na soms 45 minuten in de wacht gestaan te hebben) met de mededeling dat ik binnen 48 uur teruggebeld zou worden. Niet één keer, echt, letterlijk, hebben ze dat gedaan. Tot slot heb ik zelfs alle papieren van de aanvraag nog een keer gefaxt en ook daar heb ik nog niets op gehoord.
IK WACHT DUS NU AL PRECIES VIER MAANDEN!

Blijkbaar hebben ze sinds een aantal maanden (!) een afdeling verplaatst en tegelijkertijd een nieuw computersysteem ingevoerd en daardoor hebben ze veel achterstand opgelopen op zo'n beetje alles. Maar zoals ze daarmee omgaan en dus met hun klachten omgaan, vind ik toch echt niet meer redelijk.
Ik heb hier eerder iets over gepost op de Consumentenbond pagina, maar daar kwam geen echte reactie op. Helaas, zijn er blijkbaar toch niet veel mensen die hier last van hebben, in ieder geval niet genoeg om samen sterker te staan.

Maar dan toch voor Jolien B en Tjittel en eventuele anderen: ik leef met jullie mee!

Gesloten