LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fysio kosten verhaald, maar toch geen dekking meer?
Fysio kosten verhaald, maar toch geen dekking meer?
Door een ongeval ben ik al 2 jaar in behandeling bij een fysio en manueel therapeut. Dit wordt in mijn aanvullende verzekering gedekt tot 12 behandelingen, maar deze kosten kan mijn zorgverzekeraar (Zilveren Kruis) verhalen op de tegenpartij. Ondertussen lijkt het er op dat de klachten weg zijn, maar wil ik naar de fysio voor andere klachten (niet door het ongeval) en blijkt de dekking voor 2013 'op' te zijn, ondanks dat ze de schade kunnen verhalen.
Volgens de afdeling verhaal van Zilveren Kruis moet dit volgens de wet en "had ik me maar voor meer behandelingen moeten verzekeren". Dan zou ik dus nog meer kosten (premie) hebben gehad als gevolg van het ongeval. Achteraf denk ik zelf dat ik me beter niet aanvullend had kunnen verzekeren...
Kan dit zomaar? Is dit bij iedere zorgverzekeraar zo? Bij een autoverzekering ben je toch ook niet je 'no claim' kwijt als de kosten verhaald kunnen worden?
Volgens de afdeling verhaal van Zilveren Kruis moet dit volgens de wet en "had ik me maar voor meer behandelingen moeten verzekeren". Dan zou ik dus nog meer kosten (premie) hebben gehad als gevolg van het ongeval. Achteraf denk ik zelf dat ik me beter niet aanvullend had kunnen verzekeren...
Kan dit zomaar? Is dit bij iedere zorgverzekeraar zo? Bij een autoverzekering ben je toch ook niet je 'no claim' kwijt als de kosten verhaald kunnen worden?
-
Re: Fysio kosten verhaald, maar toch geen dekking meer?
Even voor ik het verkeerd begrijp...de fysio/ manueel wordt verhaald op de tegenpartij? Al twee jr?
Nu dit jr niet?
Dat klopt dan niet...
Als je nu voor eigen klacht gaat,gaat je eigen risico ook in 350 euro.
En dan 12 behandelingen..
Maar ik zou dan eerst maar eens uitzoeken of dit jr bij de tegenpartij verhaald wordt..
Meer behandelingen verzekeren moet je zelf weten,maar in dir geval,is er toch schade.andere twee jr wel goed e
Gegaan dus ik snap het niet...
Wat bedoel je met no claim? Bedoel je je eigen risico
Nu dit jr niet?
Dat klopt dan niet...
Als je nu voor eigen klacht gaat,gaat je eigen risico ook in 350 euro.
En dan 12 behandelingen..
Maar ik zou dan eerst maar eens uitzoeken of dit jr bij de tegenpartij verhaald wordt..
Meer behandelingen verzekeren moet je zelf weten,maar in dir geval,is er toch schade.andere twee jr wel goed e
Gegaan dus ik snap het niet...
Wat bedoel je met no claim? Bedoel je je eigen risico
-
Ik zou dan precies willen weten wat ze verhaald hebben. Laat ZK dit maar eens hard maken met een polisvoorwaarde: waar staat dit dat dit zo gaat ?
Maar daarbuiten zou je nog je andere rechten moeten behouden. Maar misschien hebben ze maar tm 2012 verhaald?
Maar daarbuiten zou je nog je andere rechten moeten behouden. Maar misschien hebben ze maar tm 2012 verhaald?
-
Ja en moet je duidelijk maken aan e hand van fysio verklaring dat dit jr ook schade was.
Zou het maar even uitzoeken,behandeling is niet goedkoop manueel.
Nou ja ik ben bij dat ik av ben...anders red ik het niet..alles zelf op hoesten wordt duur voor mij elke week.
Zou het maar even uitzoeken,behandeling is niet goedkoop manueel.
Nou ja ik ben bij dat ik av ben...anders red ik het niet..alles zelf op hoesten wordt duur voor mij elke week.
Ja en moet je duidelijk maken aan e hand van fysio verklaring dat dit jr ook schade was.
Ondertussen lijkt het er op dat de klachten weg zijn, maar wil ik naar de fysio voor andere klachten (niet door het ongeval) en blijkt de dekking voor 2013 'op' te zijn
-
. . ? Heeft behandelingen gehad voor schadegeval....is afgelopen maar verzekering heft dat van zijn tegoed afgehaald ipv schade verhalen
Nu later die klacht over is voorij,wil dus nar fysio voor andere klachten niks met schade te majpken hebben
Dus er is iets niet goed gegaan
Maar snap niet wat je met no claim bedoelt...nogmaals eigen risico?
Nu later die klacht over is voorij,wil dus nar fysio voor andere klachten niks met schade te majpken hebben
Dus er is iets niet goed gegaan
Maar snap niet wat je met no claim bedoelt...nogmaals eigen risico?
-
Het lijkt mij toch zo dat als jij door een schadegeval fysio nodig hebt, jij dat zelf op de tegenpartij moet verhalen en niet je zorgverzekeraar.
Je verhaal mist nog een behoorlijk aantal details.
Het is toch normaal dat de verzekeraar de schade afhandelt en bij de tegenpartij in rekening brengt.Harrie Kierie schreef:Het lijkt mij toch zo dat als jij door een schadegeval fysio nodig hebt, jij dat zelf op de tegenpartij moet verhalen en niet je zorgverzekeraar.
Neem het voorbeeld auto-ongeluk!
Ook daar regelt de verzekeraar de afhandeling.
Alleen is hier iets mis gegaan, dat het ook nog bij TS van de vergoeding is afgehaald en dat mag niet.
Maak gebruik van het juridisch loket en/of de rechtsbijstandsverzekering.
-
De verzekeraar van je auto ja, mits je natuurlijk all-risk verzekerd bent en een rechtsbijstand verzekering voor dit soort zaken hebt, maar bestaat er ook zoiets als een zorgbijstandverzekering? Hoor je dit niet zelf af te handelen als letselschade? Gaat je zorgverzekering dit werkelijk voor je verhalen? Je weet niet eens om wat voor ongeval het gaat. Kan ook een bedrijfsongeval zijn.nevermind schreef:Het is toch normaal dat de verzekeraar de schade afhandelt en bij de tegenpartij in rekening brengt.Harrie Kierie schreef:Het lijkt mij toch zo dat als jij door een schadegeval fysio nodig hebt, jij dat zelf op de tegenpartij moet verhalen en niet je zorgverzekeraar.
Neem het voorbeeld auto-ongeluk!
Ook daar regelt de verzekeraar de afhandeling.
-
De andere twee jr is het toch goed gegaan?
-
Ik denk niet dat hij in die andere twee jaar naar de fysio is geweest voor andere klachten.rozemarijntje schreef:De andere twee jr is het toch goed gegaan?
-
ja, veel zorgverzekeraars vragen standaard bij elke declaratie of de schade tgv een ongeluk was.Gaat je zorgverzekering dit werkelijk voor je verhalen? Je weet niet eens om wat voor ongeval het gaat. Kan ook een bedrijfsongeval
-
Om de kosten die zij vergoeden te kunnen verhalen. Niet de kosten die ze niet vergoeden.Mathilde D. schreef:ja, veel zorgverzekeraars vragen standaard bij elke declaratie of de schade tgv een ongeluk was.Gaat je zorgverzekering dit werkelijk voor je verhalen? Je weet niet eens om wat voor ongeval het gaat. Kan ook een bedrijfsongeval
http://www.bgzc.nl/algemeen-nieuws/medi ... eroorzakerAls u, of één van uw verzekerde gezinsleden, betrokken bent geweest bij een ongeval waarvoor een ander wellicht (mede-)aansprakelijk is, dan adviseren wij u om dat zo spoedig mogelijk te melden bij uw Zorgverzekeraar. Uw Zorgverzekeraar zal dan proberen de vergoeding welke zij inmiddels heeft gedaan of in de toekomst eventueel nog zal moeten doen, te verhalen bij de (mede-)aansprakelijke tegenpartij.
Kosten die u niet vergoed krijgt, zoals een eigen risico, niet verzekerde medische kosten, kledingschade, verlies van inkomsten, gemis van levensvreugde, huishoudelijke hulp en smartegeld dient u zelf te verhalen op de aansprakelijke tegenpartij.
TS heeft slechts recht op 12 behandelingen fysio. Die vergoeden ze en verhalen ze. Dat wil niet zeggen dat hij daardoor recht krijgt op 12 nieuwe behandelingen.
-
Nou nee weet ik niet,schade is..voor het zelfde geld heb je 2 x pw fysio nodig,dan doet het er niet toe hoe jezelf verzekerd bent? Althans ik ken iemand die heeft fysio gehad nog steeds ,nekklachten( erg) door aanrijding en da blijft verzekerings werk jr. in jr uit,,en als je dan voor andere klacht gaat wat ze ook heeft,de been,da gaat da van je eigen tegoed af
Maar ts geeft geen antwoord hoe het de andere twee jr ging,dus..??
Misschien toch eens andere berichten lezen, dan zijn dit soort vragen overbodig!rozemarijntje schreef:Nou nee weet ik niet,schade is..voor het zelfde geld heb je 2 x pw fysio nodig,dan doet het er niet toe hoe jezelf verzekerd bent? Althans ik ken iemand die heeft fysio gehad nog steeds ,nekklachten( erg) door aanrijding en da blijft verzekerings werk jr. in jr uit,,en als je dan voor andere klacht gaat wat ze ook heeft,de been,da gaat da van je eigen tegoed af
Harrie Kierie schreef:Ik denk niet dat hij in die andere twee jaar naar de fysio is geweest voor andere klachten.rozemarijntje schreef:De andere twee jr is het toch goed gegaan?
Ondertussen lijkt het er op dat de klachten weg zijn, maar wil ik naar de fysio voor andere klachten (niet door het ongeval)
-
Ja heb jet gelezen en hoe.
Hij heeft aan 12 gehad e hebben voor die schade..nou dan is dat goed gegaan...
Maar hoe is dat gegaan,via tegenpartij?
Dit jr dus nog klachten gehad..die 12 gebruikt,prima maar dat hoort dan door verzekeraar op tegenpartij verhaald te worden,hoeft ts niet voormop te draaien..
Nu heeft hij klachten voor iets anders en wil zijn eigen verzekering aanspreken en ineens??
Dat klopt niet...
Overigens is dat wel zo,als je flinke letselschade hebt wordt onbeperkt fysio vergoed,vriendin van mij,ernstig ongeluk.alles wordt tegenpartij verhaald al 6 jr..( zei,was,dus onschuldig)
Maar keer coor schouder gegaan en kon gewoon haar verzekering aanspreken.
Dus ja ,lees he wel,vraag me alleen af hoe het is gegaan andere twee jr,bericht ervan of...??
Dus ja nevermind lezen doe ik, maar bedankt coor de tip
Hij heeft aan 12 gehad e hebben voor die schade..nou dan is dat goed gegaan...
Maar hoe is dat gegaan,via tegenpartij?
Dit jr dus nog klachten gehad..die 12 gebruikt,prima maar dat hoort dan door verzekeraar op tegenpartij verhaald te worden,hoeft ts niet voormop te draaien..
Nu heeft hij klachten voor iets anders en wil zijn eigen verzekering aanspreken en ineens??
Dat klopt niet...
Overigens is dat wel zo,als je flinke letselschade hebt wordt onbeperkt fysio vergoed,vriendin van mij,ernstig ongeluk.alles wordt tegenpartij verhaald al 6 jr..( zei,was,dus onschuldig)
Maar keer coor schouder gegaan en kon gewoon haar verzekering aanspreken.
Dus ja ,lees he wel,vraag me alleen af hoe het is gegaan andere twee jr,bericht ervan of...??
Dus ja nevermind lezen doe ik, maar bedankt coor de tip
Het zou wel zo netjes zijn indien verzekering , voor zover schade groter is dan eigen risico, dit gewoon totaal probeert te verhalen op tegenpartij. Pas als dit niet lukt zou eigen risico pas aangesproken hoeven worden.Harrie Kierie schreef:http://www.bgzc.nl/algemeen-nieuws/medi ... eroorzakerAls u, of één van uw verzekerde gezinsleden, betrokken bent geweest bij een ongeval waarvoor een ander wellicht (mede-)aansprakelijk is, dan adviseren wij u om dat zo spoedig mogelijk te melden bij uw Zorgverzekeraar. Uw Zorgverzekeraar zal dan proberen de vergoeding welke zij inmiddels heeft gedaan of in de toekomst eventueel nog zal moeten doen, te verhalen bij de (mede-)aansprakelijke tegenpartij.
Kosten die u niet vergoed krijgt, zoals een eigen risico, niet verzekerde medische kosten, kledingschade, verlies van inkomsten, gemis van levensvreugde, huishoudelijke hulp en smartegeld dient u zelf te verhalen op de aansprakelijke tegenpartij.
Nu wordt het extra rompslomp: Slachtoffer dient zelf nog eens eigen risico te claimen bij de aansprakelijke tegenpartij.
Sorry voor de late reactie, maar ik had niet door dat er al gereageerd was. Ik heb ondertussen begrepen dat ik het probleem had kunnen voorkomen door aan de fysio te vragen om mij direct te factureren en het niet via de zorgverzekeraar te laten lopen. Dit moet je dan wel van te voren aangeven en je moet het voorschieten. Het probleem hiermee is wel dat als achteraf blijkt dat het niet meer door de verzekeraar van de tegenpartij wordt vergoed, je eventueel niet het volle bedrag van de zorgverzekeraar terugkrijgt. De tarieven die je zelf aan de fysio betaald, zijn namelijk hoger dan wat een (gecontracteerde) zorgverzekeraar betaald.
Naar aanleiding van de vragen: in 2011 en 2012 heb ik ook fysio gehad ivm het ongeval en dit is al door de zorgverzekeraar verhaald. Dit is bevestigd door Zilveren Kruis. De aansprakelijkheid staat dan ook niet ter discussie.
In mijn verhaal maak ik een vergelijking met een autoverzekering. De 'no claim' is een korting die je krijgt op de premie zolang je geen schade hebt door eigen schuld. Als het schade is buiten jouw schuld, wordt alle schade verhaald op de tegenpartij en behoud je je korting.
Ze willen zelf niet aangeven waar het in de wet of voorwaarden staat. Het verhaal lijkt mij dan ook dubieus. Rechtsbijstand is nog even te vroeg omdat ik de nieuwe behandeling nog moet gaan starten. Wellicht wacht ik er wel mee tot het nieuwe jaar.
Naar aanleiding van de vragen: in 2011 en 2012 heb ik ook fysio gehad ivm het ongeval en dit is al door de zorgverzekeraar verhaald. Dit is bevestigd door Zilveren Kruis. De aansprakelijkheid staat dan ook niet ter discussie.
In mijn verhaal maak ik een vergelijking met een autoverzekering. De 'no claim' is een korting die je krijgt op de premie zolang je geen schade hebt door eigen schuld. Als het schade is buiten jouw schuld, wordt alle schade verhaald op de tegenpartij en behoud je je korting.
Ze willen zelf niet aangeven waar het in de wet of voorwaarden staat. Het verhaal lijkt mij dan ook dubieus. Rechtsbijstand is nog even te vroeg omdat ik de nieuwe behandeling nog moet gaan starten. Wellicht wacht ik er wel mee tot het nieuwe jaar.
als er verhaald wordt is het alles, aansprakelijkheid staat niet ter discussie.
Staat los van toekomstige fysiotherapie voor andere zaken. Is te gek voor woorden dat dat uitgesteld zou moeten worden vanwege verkeerd gevoerde administratie . ik zou het vast voorleggen aan de rechtsbijstand, kunnen zij inlezen en advies geven. daarnaast staat duidelijk in de polisvoorwaarden dat je niet te lang moet wachten met melden omdat vertraging wellicht behandeling en goede afloop in de weg kan staan.
Staat er bij mij in ieder geval wel in.
Of zij daadwerkelijk dan wat gaan doen richting verzekeraar bepaal je uiteindelijk ook zelf.
Staat los van toekomstige fysiotherapie voor andere zaken. Is te gek voor woorden dat dat uitgesteld zou moeten worden vanwege verkeerd gevoerde administratie . ik zou het vast voorleggen aan de rechtsbijstand, kunnen zij inlezen en advies geven. daarnaast staat duidelijk in de polisvoorwaarden dat je niet te lang moet wachten met melden omdat vertraging wellicht behandeling en goede afloop in de weg kan staan.
Staat er bij mij in ieder geval wel in.
Of zij daadwerkelijk dan wat gaan doen richting verzekeraar bepaal je uiteindelijk ook zelf.
-
Ja dat dacht ik dus ook vroem
Als je letsel schade hebt,heeft dat er toch niks mee te maken hoe je zelf verzekerd bent?
Mits alles idd duidelijk in kaart gebracht,schuldige,erkenning etc?
Zou bv zo zijn ,ik heb helemaal geen av die mensen heb je...er gebeurd wat door iemand schuld wordt vanachter aangereden en whiplas, dan zou ik alle fysio moeten betalen,mij lijkt dan de tegenpartij
Het is toch nu vd zotte dat je moet wachten met je klachten tot 2014!! Of misschien nu een drijfveer een duurder av te nemen,je weet nooit??staat er los van hoor,maar je ziet je kan zomaar iets toch nodig hebben
Als je letsel schade hebt,heeft dat er toch niks mee te maken hoe je zelf verzekerd bent?
Mits alles idd duidelijk in kaart gebracht,schuldige,erkenning etc?
Zou bv zo zijn ,ik heb helemaal geen av die mensen heb je...er gebeurd wat door iemand schuld wordt vanachter aangereden en whiplas, dan zou ik alle fysio moeten betalen,mij lijkt dan de tegenpartij
Het is toch nu vd zotte dat je moet wachten met je klachten tot 2014!! Of misschien nu een drijfveer een duurder av te nemen,je weet nooit??staat er los van hoor,maar je ziet je kan zomaar iets toch nodig hebben