LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
LucasB
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2017 23:03

Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Ongelezen bericht door LucasB »

Ik ben bij Delta Lloyd verzekerd en heb ook een aanvullende verzekering voor 27 behandelingen fysiotherapie. Nu wil men mij het eigen risico van €385,- laten betalen over fysiotherapie die ik heb gehad en waarvoor ik speciaal die aanvullende verzekering heb afgesloten met als argument dat ik een chronische aandoening heb en dat dit uit de basisverzekering komt. (ben aan mijn schouders geopereerd). Waarvoor heb ik nu die dure aanvullende verzekering afgesloten als ik het toch zelf moet betalen? de premie hebben ze uiteraard wél geïnd! Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2017 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ja dat mag... Indien uw aandoening op de lijst van chronische aandoeningen voorkomt vergoedt de basisverzekering vanaf de 21e behandeling. De eerste 385,- moet u dan wel zelf betalen vanwege u eigen risico.
Behandeling 1 tot en met 20 worden vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. U hebt dus wel iets aan de 'dure' aanvullende verzekering. Had u de eerste 20 behandelingen zelf moeten betalen dan was u gemiddeld 680,- kwijt geweest (gemiddelde reguliere behandeling kost 34,- volgens Independer)

LucasB
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2017 23:03

Re: Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Ongelezen bericht door LucasB »

Ja, dat is dus het probleem, ze willen me eigen risico laten betalen over de eerste 20 behandelingen die dus uit mijn aanvullende verzekering komen....

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Is er een mogelijkheid dat u de voorwaarden van de aanvullende verzekering met ons deelt?

LucasB
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2017 23:03

Re: Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Ongelezen bericht door LucasB »

Die staan gewoon online voor iedereen toegankelijk. http://www.deltalloyd.nl/images/K100086 ... 225196.pdf
Via deze link kun je de voorwaarden zien.


Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Fysio ondanks aanvullende verzekering van eigen risico af

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Let op de tekst " ongeacht het jaar" van Michiel. Dit heeft tot gevolg dat een behandeling voor deze zelfde chronische aandoening, bijvoorbeeld in 2016 begonnen, daarna altijd door de basisverzekering vergoed wordt. ( dus elk jaar eigen risico kost). Bijvoorbeeld in mei 2016 begonnen. Wekelijkse behandeling. Dan zijn er eind 2016 twee en dertig behandelingen geweest. De eerste 20 werden door de aanvullende verzekering vergoed. In 2017 zijn er 52 behandelingen, allemaal door de basisverzekering vergoed ( dus kost eigen risico), idem in 2018, 2019 etc. Meestal geldt overigens een absoluut maximum aantal behandelingen of behandelingsduur per aandoening.

Gesloten