Ik heb een klein probleempje met mijn zorgverzekeraar Unive.
Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.
Mijn zoon van 9 is 's nachts nog niet zindelijk.. (vanaf 7 jaar praat je over een probleem volgens de uroloog)
Vorig jaar zomer hebben wij een caravan gekocht en omdat mijn zoon de "gewone" dry nights niet meer passen (hij is aardig aan de maat)
besloot ik naar de apotheek te gaan om gewone luiers te halen voor volwassenen omdat ik het jammer vond om mijn kussens van de caravan nat te laten worden.
Toen ik bij de apotheek kwam en er naar vroeg zei ze dat ik bij de huisarts om een recept moest vragen zodat ze vergoed zouden worden.
Ik dus naar de huisarts en een receptje weer ingeleverd bij de apotheek.
Inderdaad ze werden vergoed. (een doos van 4 pakken met 9 luiers kosten 76 euro) Dat heb ik elke keer als ik ze ophad herhaald.
Tot dat ik in januari 2009 weer een doos had gehaald en daarna in april weer 1 kreeg ik in Juni een rekening van die van januari en april.
Ik gebeld waarom of die nu niet vergoed werden. Ik kreeg als antwoord dat ze een nieuwe machtiging moesten hebben omdat het een nieuw kalender jaar betrof. Ik weer een machtiging gevraagd en die naar de verzekeraar gestuurd. (ondertussen durfde ik ivm de kosten geen nieuwe luiers meer te halen) tot ik in augustus weer bij de apotheek kwam om andere medicijnen te halen. Ik vroeg haar of die rekeningen nu vergoed waren omdat ik niets meer van de apotheek en verzekeraar had vernomen.
Ze keek in de computer en ja hoor alles was voor elkaar en alles werd gewoon vergoed!
Nou dan wilde ik wel weer een doos meenemen. Zo gezegd zo gedaan.
Tot ik een tijdje daarna een herinnering kreeg van de apotheek met het verzoek of ik die 2 dozen van januari en april nog binnen 15 dgn wilde betalen. Een week daarna viel die van augustus er ook nog achteraan.
Wij dus naar de zorgverzekering toegegaan. Zij vond dit vreemd omdat ze gewoon vergoed moeten worden. Ze ging voor ons bellen omdat ze dit zelf ook niet snapt. Nu bleek dat ze de machtiging niet hadden ontvangen en nu was het verzoek een nieuwe te sturen. De huisarts kon dit doen via de fax en spoed erbij te vermelden en dan kwam alles toch nog goed..
Gelijk door naar de huisarts en die zou dit voor elkaar maken. Prima toch?
Tot ik post kreeg van Unive met daarin het verhaal dat incontinentimateriaal voor kinderen die s'nachts niet zindelijk waren NOOIT vergoed worden.
Nu brak mij de klomp.
Ik zit nu met een schadeportie van ongeveer 250 euro. Geen idee waar ik die vandaan moet halen.
Ik ben vooral heel erg boos omdat iedereen dus ook Unive mij vertelde dat alles gewoon vergoed wordt..zoals vorig jaar ook het geval was.
Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe kan ik nu verder nog wat doen?
(ps. sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt. Ben zo boos!)
Agnes
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen vergoeding meer
-
Re: geen vergoeding meer
agnes
kan me voorstellen dat je erg boos bent.
af en toe,snap je er geen snars meer van en zei zelf ook niet.
heb je al in je polis gekeken?als daar geen leeftijd bij staat?
je huisarts moet er achter aangaan! en snel ook als je niet betaals gooien ze je straks uit de aanvullende verzekering en dat is niet de bedoeling!
ik zou even gaan neuzen en kijken welke verzekering het wel vergoed!
veel succes
kan me voorstellen dat je erg boos bent.
af en toe,snap je er geen snars meer van en zei zelf ook niet.
heb je al in je polis gekeken?als daar geen leeftijd bij staat?
je huisarts moet er achter aangaan! en snel ook als je niet betaals gooien ze je straks uit de aanvullende verzekering en dat is niet de bedoeling!
ik zou even gaan neuzen en kijken welke verzekering het wel vergoed!
veel succes