| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geldverspilling
Geldverspilling
Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad per verzekering die onderdeel zijn de collectieve verzekering van Aevitae krijg (het zijn nog gratis verzekeringen ook).
Zeg dat 1 zo'n brief 1,50 kost dan heeft dit geintje dus 24 euro gekost. Ik betaal ca. 960 euro basispremie per jaar, dus deze post kostte 2,5% van de jaarpremie... Het had op 1 a4-tje gepast.
Het is sowieso idioot om in deze tijd nog dit soort dingen per post te versturen. Zet het gewoon als pdf online en print het zelf als je het zonodig op papier wilt hebben.
Zeg dat 1 zo'n brief 1,50 kost dan heeft dit geintje dus 24 euro gekost. Ik betaal ca. 960 euro basispremie per jaar, dus deze post kostte 2,5% van de jaarpremie... Het had op 1 a4-tje gepast.
Het is sowieso idioot om in deze tijd nog dit soort dingen per post te versturen. Zet het gewoon als pdf online en print het zelf als je het zonodig op papier wilt hebben.
Re: Geldverspilling
Inderdaad dat is geldverspilling.
In het huidige tijdperk van communicatie is via internet alles te versturen.
Komt meestal ook aan, wat met de postdiensten niet altijd zo is.

In het huidige tijdperk van communicatie is via internet alles te versturen.
Komt meestal ook aan, wat met de postdiensten niet altijd zo is.
16 kinderen, dan heb je goed gewerkt, Grapje!Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad
Ik denk dat 15 cent eerder komt hoor, daar zit echt niet een persoon in de kelder enveloppen te vullen, dicht te likken en te frankeren, die brieven komen met duizenden per uur uit dit soort print-straten denderen, en die worden gevoed uit een centrale database.GJvdZ schreef:Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad per verzekering die onderdeel zijn de collectieve verzekering van Aevitae krijg (het zijn nog gratis verzekeringen ook).

[quote="GJvdZ"]Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad per verzekering die onderdeel zijn de collectieve verzekering van Aevitae krijg (het zijn nog gratis verzekeringen ook).
[quote]
Ik lees toch wel fout, naar ik hoop; 16 enveloppen.1 Envelop per kind. Echt waar, 16 kinderen?
[quote]
Ik lees toch wel fout, naar ik hoop; 16 enveloppen.1 Envelop per kind. Echt waar, 16 kinderen?
4 kinderen, 4 verzekeringennevermind schreef:I
16 kinderen, dan heb je goed gewerkt, Grapje!
(ook nog allemaal onzinverzekeringen, maar ze zitten gratis in het collectieve pakket van mijn werkgever)
Vergis je niet in de totale kosten van een brief. Waarom denk je dat ieder weldenkend bedrijf zoveel mogelijk via het web probeert te doen? Als het een persoon was die dat deed, dan was het nog veel duurder dan 1,50.sjohie schreef:Ik denk dat 15 cent eerder komt hoor, daar zit echt niet een persoon in de kelder enveloppen te vullen, dicht te likken en te frankeren, die brieven komen met duizenden per uur uit dit soort print-straten denderen, en die worden gevoed uit een centrale database.GJvdZ schreef:Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad per verzekering die onderdeel zijn de collectieve verzekering van Aevitae krijg (het zijn nog gratis verzekeringen ook).
Het stukje "per verzekering" gemist?tenormin schreef:GJvdZ schreef:Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad per verzekering die onderdeel zijn de collectieve verzekering van Aevitae krijg (het zijn nog gratis verzekeringen ook).
De quotes die ik van een océ vertegenwoordiger kreeg voor deze beul, waren toch echt een paar cent per print hoor. A4 papier per pallet kost ~0,065ct per vel, het bedrukken nog eens 0,03 cent, en dan blijft er nog nét genoeg over voor porto als je dat per >500.000 colli afneemt bij PostNL of Sandd. Die achterliggende database hebben ze voor meer dingen nodig, dus die drukt niet al te veel op de kosten.GJvdZ schreef:Vergis je niet in de totale kosten van een brief. Waarom denk je dat ieder weldenkend bedrijf zoveel mogelijk via het web probeert te doen? Als het een persoon was die dat deed, dan was het nog veel duurder dan 1,50.sjohie schreef:Ik denk dat 15 cent eerder komt hoor, daar zit echt niet een persoon in de kelder enveloppen te vullen, dicht te likken en te frankeren, die brieven komen met duizenden per uur uit dit soort print-straten denderen, en die worden gevoed uit een centrale database.GJvdZ schreef:Er lagen net 16(!) enveloppen van mijn zorgverzekeraar Aevitae in de brievenbus met daarin per kind een polisblad per verzekering die onderdeel zijn de collectieve verzekering van Aevitae krijg (het zijn nog gratis verzekeringen ook).
Oh, gelukkig; ja inderdaad gemist dat "per verzekering". Wat een opluchting. Maar hoewel sjohie gelijk heeft, qua kosten dan, zou ik ook wel raar staan te kijken van zoveel post. Hoewel, onze vriend de Belastingen kan er ook wat van. Krijg dan ook (maar 3) brieven over één en hetzelfde onderwerp. Het grappige is dat er wordt aangekondigd dat er een brief komt over een bepaald iets, die brief zit dan in de volgende te openen envelop en de derde vertelt me dan wat men heeft besloten. Nou ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.Ik lees toch wel fout, naar ik hoop; 16 enveloppen.1 Envelop per kind[/i]. Echt waar, 16 kinderen?
Het stukje "per verzekering" gemist?
Het aanpassen van het systeem om de brieven samen te voegen kost heel wat meer dan de kosten van de extra brieven. Dat zie je trouwens bij veel meer bedrijven, zoals banken, dat je soms meerdere gelijke brieven ontvangt, of juist tegelijk een aantal verschillende brieven.