Hallo allen,
Ik ben vorig jaar voor 6 maanden naar India vertrokken voor geneeskundig onderzoek voor de plaatselijke bevolking en ben inmiddels terug. Voor zo'n reis heb ik natuurlijk tonnen aan vaccinaties en malariapillen moeten inslaan (voor mezelf!). Ik heb toen de klantenservice van zilveren kruis gebeld om te vragen welke verzekering ik het beste kon nemen en waar ik de vaccinaties kon halen zodat ze volledig vergoed zouden worden,
Er werd mij een beter af polis met aanvullende verzekering met 1 ster aangeraden en dat heb ik ook gedaan. Diezelfde jongeman aan de telefoon zei dat ik tevens naar het Havenziekenhuis kon gaan om daar mijn vaccinaties te krijgen en die zouden dan 100% vergoed worden. In die periode was alles over de nieuwe verzekeringen nog onduidelijk en stond er ook niets op het internet over wat wel en niet vergoed zou worden en wie wel en wie niet gecontracteerd was. Dus ik volg het advies van de jongeman op en nu kom ik tot mijn verbazing achter dat ik toch maar 75% van alles vergoed krijg omdat het Havenziekenhuis toch niet gecontracteerd is!!
Hierdoor krijg ik ruim 250 NIET terug! De naam van de jongeman weet ik niet meer, dus het is mijn woord tegen zo'n groot verzekeringsbedrijf...
Weet iemand wat mij opties zijn? Ik ben al bij rechtshulp geweest maar die kunnen mij zonder concrete bewijzen ook niet verder helpen.
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Genept door zilveren kruis medewerker!
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Genept door zilveren kruis medewerker!
Zo gaat het de hele tijd met de verzekeraars. Je kunt nu eigenlijk niets meer. Behalve dan: schriftelijk klagen bij verzekeraar, bij een negatief antwoord een herverweging vragen en dan je klacht voorleggen aan de SKGZ in Zeist.
Verder zouden wij consumenten voortaan beter op onze quivive noeten zijn: altijd een schriftelijke uitspraak over een toegezegde vergoeding of een uitleg van een polisvoorwaarde vragen. Alleen heb ik de negatieve ervaring dat verzekeraars hieraan niet mee willen werken.
Groeten, Mathilde.
Verder zouden wij consumenten voortaan beter op onze quivive noeten zijn: altijd een schriftelijke uitspraak over een toegezegde vergoeding of een uitleg van een polisvoorwaarde vragen. Alleen heb ik de negatieve ervaring dat verzekeraars hieraan niet mee willen werken.
Groeten, Mathilde.