LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geretourneerde medicijnen van eigen risico afgeschreven

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Vangolen

Geretourneerde medicijnen van eigen risico afgeschreven

Ongelezen bericht door Vangolen »

Hallo,

Ik heb vorige maand verkeerde medicijnen gekregen, die ik terug gebracht heb bij de apotheek.
Ik heb toen de juiste mee terug genomen.
Nu blijkt dat beide medicijnen van mijn eigen risico zijn afgeschreven.

Iemand hier ervaring mee, en wat te doen?

Ik heb in ieder geval de verzekeraar verzocht dit bedrag te retouren.

Mvg Andre

berndv

Re: Geretourneerde medicijnen van eigen risico afgeschreven

Ongelezen bericht door berndv »

apotheek even bellen, die hebben de kosten geclaimd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, even bij de apotheek langs gaan.
Dat Vangolen dat zelf niet bedenkt................

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met bewijs langs gaan lijkt me beter, de medewerkers hebben geen ervaring in dit soort dingen terug boeken en als je de apotheek nog niet uit was is opnieuw uitgeven mogelijk.
Als je buiten was en later terug kwam moeten ze officieel vernietigd worden, terug gegeven mag niet verkocht worden, wettelijke regel!

Dus was je met deze ooit buiten of gelijk terug gegeven?
Hebben ze dit terug genomen voor vernietiging of als fout erkend....
Langs gaan lijkt me beter en vooral even de brief of print van je verzekeraar meenemen en ter plaatse regelen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Dus was je met deze ooit buiten of gelijk terug gegeven?
dan rijst de vraag of de medicijnen verkeerd zijn uitgeschreven door de huisarts, of dat de verkeerde medicijnen aan de verkeerde persoon is meegegeven. Beide gevallen vind ik trouwens op zich ook nog wel redelijke blunders.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef:Met bewijs langs gaan lijkt me beter, de medewerkers hebben geen ervaring in dit soort dingen terug boeken en als je de apotheek nog niet uit was is opnieuw uitgeven mogelijk.
Als je buiten was en later terug kwam moeten ze officieel vernietigd worden, terug gegeven mag niet verkocht worden, wettelijke regel!
Dat betekent nog niet dat de apotheek hun fout op de consument mag afwentelen. Als zij een fout hebben gemaakt, dan moeten zij ook opdraaien voor de kosten van die medicijnen en niet de klant.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kreeg ander merk en van 1x 90 stuks doosje nu 3x 30 stuks doosjes!
Dus altijd controleren of het wel voor mijn is en juiste aantal en werkzame stoffen....

Wie werkt maakt fouten en de rest is werkloos!

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:........de medewerkers hebben geen ervaring in dit soort dingen terug boeken ........... en als je de apotheek nog niet uit was is opnieuw uitgeven mogelijk........
Kan even niet vatten waarom medewerkers van een apotheek daar geen ervaring mee zouden hebben.

Verder schrijft TS dat de medicijnen "zijn teruggebracht".

1 x 90 is ook 3 x 30 :D

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef:
stofzuigertje schreef:Dus was je met deze ooit buiten of gelijk terug gegeven?
dan rijst de vraag of de medicijnen verkeerd zijn uitgeschreven door de huisarts, of dat de verkeerde medicijnen aan de verkeerde persoon is meegegeven. Beide gevallen vind ik trouwens op zich ook nog wel redelijke blunders.
Ja, tijd om alles te robotiseren... Mensen maken nu eenmaal wel eens fouten. Daar doe je niets aan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Ik kreeg ander merk en van 1x 90 stuks doosje nu 3x 30 stuks doosjes!
Dus altijd controleren of het wel voor mijn is en juiste aantal en werkzame stoffen....

Wie werkt maakt fouten en de rest is werkloos!
Hé, je hebt het ook meegemaakt! Dat zien we anders nooit... :roll:

Je bijdragen zijn totaal niet relevant: de fout en de verantwoordelijkheid ligt bij de apotheek, niet bij de patiënt.

Flipp

Ongelezen bericht door Flipp »

Ook als de fout bij de apotheek ligt vraag ik mij af of het in Nederland zo simpel werkt dat de rekening dan ook voor de apotheek is. Bij een webwinkel of restaurant krijg je dan gewoon alsnog zonder extra kosten het gewenste product maar in de zorg is het voor zover ik weet gebruikelijk dat men de rekening gewoon indient en je bij bezwaar in een discussie terecht komt waarbij de andere partij claimt dat (in dit geval) de medicijnen wel gewoon geleverd zijn en daarmee ook kosten zijn gemaakt.

Gesloten