Mijn partner en ik zijn verzekerd voor de ziektenkosten bij het ZVK, wij hebben een aanvullende verzekering en betalen hier 275 euro voor p.mnd,oktober 2008 heb ik een bericht gestuurd of de verzekering op mijn partners naam gezet kon worden i.v.m. de collectiviteits verzekering via werk van mijn partner en vanaf die tijd zijn ze de weg kwijt, en ik inmiddels ook, we hebben een nieuwe polis toegestuurd gekregen op de naam van mijn partner, maar wat schetst onze verbazing m.i.v. van 1 januari 2009 ben ik uit de aanvullende verzekering gezet omdat de premie niet voldaan zou zien, na heel veel telefoontjes brieven en e-mails ook naar het incasso bureau, werd per 1 april het weer hersteld, maar in maart naar de tandarts geweest die rekening werd niet vergoed omdat ik hiervoor niet verzekerd zou zijn, maar zo gelaten had geen zin om weer deze oeverloze discussie aan te moeten gaan, wat schetst onze verbazing toen we terug kwamen van vakantie, ligt er weer een brief bij de post dat wij nu allebei uit de aanvullende verzekering zijn gezet wegens wanbetaling, inmiddels weer incasso bureau gekregen, overzicht van de bankrekening hier naar toegestuurd, imiddels weer de nodige telefoontjes ,brieven,e-mails hier aan verspild te hebben,
kreeg ik te horen dat ik maar een klacht in moest dienen en dat het antwoord hierop ong.2 weken zou duren, inmiddels 3 weken voorbij nog steeds geen teken van ZVK,inmiddels de rekeningen gekregen van de fysiotherapeut,podotherapie en naar de tandarts gaan we op dit moment ook maar even niet want anders weten we niet meer hoe we dit moeten bekostigen,
ben nu ook gestopt met fysiotherapie tewijl ik deze hard nodig heb om normaal te kunnen functioneren, ik ben ten einde raad want er is gewoon geen doorkomen aan en ze doen helemaal niks, ik blijf gewoon onze premie iedere maand betalen zoals ik voor heen ook heb gedaan, in de hoop wanneer het toch een keer recht gebreid wordt alsnog de rekeningen die ik te goed heb terug betalen,
Fam.Vuijst
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gevecht met Zilveren Kruis!!!!!!
-
-
Re: gevecht met Zilveren Kruis!!!!!!
Er bestaat een geschillencommissie voor de ziektekostenverzekeringen: de "SKGZ" in Zeist. Bekijk de website.
Deze geschillen commissie heeft ook uitspraken op de website staan, zodat je kan zien dat er tamelijk eerlijk recht wordt gesproken.
Wat je nodig hebt is een zogenaamde "heroverweging". Daarmee geef je de verzekeraar de gelegenheid om voor de laatste keer, voordat jij naar de geschillencommissie stapt, een beslissing te nemen. Als je over die heroverweging beschikt, of anders als je hem niet binnen een bepaalde termijn ontvangen hebt, kun jij, onder overlegging van deze correspondentie, naar de SKGZ stappen. Zij gaan bemiddelen, en als dat niet lukt, komt er een soort zitting.
Als ik dit verhaal hoor, denk ik dat jij in het gelijk wordt gesteld. Helaas weet ik niet of er ook een soort sanctie/straf voor de verzekeraar aan vastzit. Je kunt ook bellen naar deze SKGZ om jouw geval voor te leggen en te vragen wat je nu moet doen.
Deze geschillen commissie heeft ook uitspraken op de website staan, zodat je kan zien dat er tamelijk eerlijk recht wordt gesproken.
Wat je nodig hebt is een zogenaamde "heroverweging". Daarmee geef je de verzekeraar de gelegenheid om voor de laatste keer, voordat jij naar de geschillencommissie stapt, een beslissing te nemen. Als je over die heroverweging beschikt, of anders als je hem niet binnen een bepaalde termijn ontvangen hebt, kun jij, onder overlegging van deze correspondentie, naar de SKGZ stappen. Zij gaan bemiddelen, en als dat niet lukt, komt er een soort zitting.
Als ik dit verhaal hoor, denk ik dat jij in het gelijk wordt gesteld. Helaas weet ik niet of er ook een soort sanctie/straf voor de verzekeraar aan vastzit. Je kunt ook bellen naar deze SKGZ om jouw geval voor te leggen en te vragen wat je nu moet doen.