ik heb een sirrieus probleem.
ik heb individuele therapie en groeps therapie.
ik heb namelijk meerdere diagnoses gehad en 1 daarvan is post traumatisch stress syndroom.
door trauma in het verleden die ik heb meegemaakt heb als klein kind.
nu is het zo dat ik nu al een jaren liep te klooien naar een goed hulp.
en die steeds maar niet vond.
tot dat mijn huisarts mij verwees naar iemand die me meer dan goed begreep en tot nu erg goed heb geholpen ik ben door deze therapeut meer opgeschoten dan ik in al die jaren heb gedaan.
door haar ben ik langzaam weer in het sociaal naar buiten gekomen.
en deze therapeut en collega had dus ook een groep gestart voor vrouwen.
die zeg maar dingen hebben meegemaakt , door die groep kreeg ik langzaam weer vertrouwen in mensen.
nu kreeg ik dus ik juni te horen dat mijn therapeut de groep en mijn individuele therapie voorlopig stopzet.
omdat er problemen zijn. en die probleem is dat de zorgverzekeraar hun niet erkent als hulpverlener.
dus ik bel naar cz en een andere persoon die ook bij deze therapeut liep.
gingen naar de lokale cz bureau en we kregen vage antwoorden.
dus eenmaal thuis ik bel met de hoofdkantoor. voor een klacht.
die vervolgens niet werd aangenomen , maar er werd mij dus verteld dat mijn therapeut big geregistreerd moest staan.
MAAR DAT IS DIE THERAPEUT DUS...
dus wat is de probleem..
na weken lang klooien krijg ik van kennis te horen dat het waarschijnelijk heb te maken met het feit dat mijn therapeut geen contract het met cz.
en nu komt het stomste.
ik heb cz vorig jaar oktober gebeld omdat ik al hoorde over problemen en ik wou weten of ik ergens op moest rekenen.
NEE MEVROUW ZEIDEN ZE , UW THERAPIE WORDT GEWOON VERGOED.
ok pff
maar nu anno 2012 bleek het dus helemaal niet waar te zijn.
IK MOET ME THERAPEUT MAAR ZELF BETALEN.
hoe moet dit nou verder.
ik moet dit wel doen.
anders zak ik verder ..
heb iemand anders ook last hiervan ,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ggz ( problemen met cz )
Re: ggz ( problemen met cz )
tja herkenbaar (tot zekere hoogte)
ik kreeg na de geboorte van mijn kind een post partum depressie
en zocht een goede therapeut dus ik bewust cz gebeld met de vraag wie zij adviseerde..
ze adviseerde dus het kantoor waar ik nu bijna 2 jaar later nog in therapie ben..
op een gegeven moment kreeg ik opeens een brief van cz dat ze omdat mijn therapeut niet bij hun aangesloten is ze maar een deel zouden betalen (waarom adviseren jullie ze dan???) dus dat ik een rekening van mn therapeut kon verwachten van 6100 euro..
ik kon wel janken.. dus die maandag ochtend gelijk mn therapeut gebeld voor betaalregeling. Toen kreeg ik gelukkig heerlijk nieuws waar ik echt van ging huilen..
mijn therapeut vind namelijk dat iedereen die hulp nodig heeft ook hulp moet kunnen krijgen en ze al heel lang bezig zijn met cz maar het maar niet voor elkaar krijgen bij cz zelf.. ze vinden ook dat de patient daar niet voor moet boeten dus ik zou geen rekening krijgen.. en ze vonden het ook heel erg dat ik dat niet wist en boden gelijk excusses aan..
ik was allang blij dat ik in het midden van mijn helings proces niet even 6100 euro moest ophoesten (wat een groot deel van mn jaarsalaris zou zijn)
ik kreeg na de geboorte van mijn kind een post partum depressie
en zocht een goede therapeut dus ik bewust cz gebeld met de vraag wie zij adviseerde..
ze adviseerde dus het kantoor waar ik nu bijna 2 jaar later nog in therapie ben..
op een gegeven moment kreeg ik opeens een brief van cz dat ze omdat mijn therapeut niet bij hun aangesloten is ze maar een deel zouden betalen (waarom adviseren jullie ze dan???) dus dat ik een rekening van mn therapeut kon verwachten van 6100 euro..
ik kon wel janken.. dus die maandag ochtend gelijk mn therapeut gebeld voor betaalregeling. Toen kreeg ik gelukkig heerlijk nieuws waar ik echt van ging huilen..
mijn therapeut vind namelijk dat iedereen die hulp nodig heeft ook hulp moet kunnen krijgen en ze al heel lang bezig zijn met cz maar het maar niet voor elkaar krijgen bij cz zelf.. ze vinden ook dat de patient daar niet voor moet boeten dus ik zou geen rekening krijgen.. en ze vonden het ook heel erg dat ik dat niet wist en boden gelijk excusses aan..
ik was allang blij dat ik in het midden van mijn helings proces niet even 6100 euro moest ophoesten (wat een groot deel van mn jaarsalaris zou zijn)
-
- Contacteer:
Re: ggz ( problemen met cz )
Geachte Nadia 2210,
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om het probleem (nogmaals) te bespreken.
U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om het probleem (nogmaals) te bespreken.
U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ