| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] help
help
Waarschijnlijk post ik het onder de verkeerde colom.
Vandaag kreeg ik een brief van het incasso bureau over een rekening van ruim 2000 euro die open moet staan bij het zorg kantoor van Achmea.
Het bedrag waar het over gaat zou het restant van een PGB kunnen zijn wat Achmea in 2013 terug wilde hebben maar ik nooit van hun gehad heb. Ik heb toen alle informatie rekeningen van de zorg boerderij en de stortingen en terugbetalingen naar hun toe gestuurd. Met een brief een een klacht over de niet verstrekte maar wel gedeclareerde zorg van de zorgboerderij. Hier heb ik niets meer van gehoord. Tot vandaag dus. Of ik in het bedrag even binnen 2 weken wil terug storten.
Ik heb de ervaring dat als een rekening eenmaal bij het incasso bureau ligt de andere partij niets meer wil/kan doen. Het incasso bureau wimpelt af, de eiser wil geld dus betalen, al of niet met een regeling.
Ik vind het onterecht dat we iets terug moeten betalen wat nooit ontvangen is. En we na begin 2014 nooit meer iets gehoord over betalen waardoor we stappen hadden kunnen ondernemen.
Hoe ga ik dit oplossen?
Het PGB stond op naam van mijn dochter met een WAJONG uitkering ik ben haar mentor/bewindvoerder.
Vandaag kreeg ik een brief van het incasso bureau over een rekening van ruim 2000 euro die open moet staan bij het zorg kantoor van Achmea.
Het bedrag waar het over gaat zou het restant van een PGB kunnen zijn wat Achmea in 2013 terug wilde hebben maar ik nooit van hun gehad heb. Ik heb toen alle informatie rekeningen van de zorg boerderij en de stortingen en terugbetalingen naar hun toe gestuurd. Met een brief een een klacht over de niet verstrekte maar wel gedeclareerde zorg van de zorgboerderij. Hier heb ik niets meer van gehoord. Tot vandaag dus. Of ik in het bedrag even binnen 2 weken wil terug storten.
Ik heb de ervaring dat als een rekening eenmaal bij het incasso bureau ligt de andere partij niets meer wil/kan doen. Het incasso bureau wimpelt af, de eiser wil geld dus betalen, al of niet met een regeling.
Ik vind het onterecht dat we iets terug moeten betalen wat nooit ontvangen is. En we na begin 2014 nooit meer iets gehoord over betalen waardoor we stappen hadden kunnen ondernemen.
Hoe ga ik dit oplossen?
Het PGB stond op naam van mijn dochter met een WAJONG uitkering ik ben haar mentor/bewindvoerder.
Re: help
Een incassoburo kan eigenlijk weinig, in tegenstelling tot een deurwaarder.
Nette aangetekende brief terugsturen dat het bedrag nooit ontvangen is, en dus ook niet kan / hoeft te worden terugbetaald.
Wel eerst even heel, heel goed nagaan of er echt niets meer terugbetaald hoeft te worden. Staat er niet omschreven hoe het te vorderen bedrag is ontstaan. Achmea nogmaals benaderen kan altijd.
Nette aangetekende brief terugsturen dat het bedrag nooit ontvangen is, en dus ook niet kan / hoeft te worden terugbetaald.
Wel eerst even heel, heel goed nagaan of er echt niets meer terugbetaald hoeft te worden. Staat er niet omschreven hoe het te vorderen bedrag is ontstaan. Achmea nogmaals benaderen kan altijd.
Als ik er niet helemaal zeker van was of er nog iets openstaat, zou ik bellen met het buro en vragen naar hun bewijs. En, als ze dat hebben, vragen het (per mail of brief) op te sturen (want jij hebt het immers niet).Brahms schreef:Wel eerst even heel, heel goed nagaan of er echt niets meer terugbetaald hoeft te worden. Staat er niet omschreven hoe het te vorderen bedrag is ontstaan. Achmea nogmaals benaderen kan altijd.
Als ze dat toch hebben: natuurlijk betalen.
Anders zou ik het gewoon negeren; ze kunnen immers alleen iets via de rechter en die zal ook bewijs verlangen.
Nog veel verstandiger is om deze vragen per brief of mail te stellen en aan te geven dat u alle correspondentie via brief of mail wilt laten verlopen. Via de telefoon kan van alles verteld worden wat later misschien ontkend wordt. Via mail of brief heeft u de alles op papier staan.chrisd1 schreef:Als ik er niet helemaal zeker van was of er nog iets openstaat, zou ik bellen met het buro en vragen naar hun bewijs. En, als ze dat hebben, vragen het (per mail of brief) op te sturen (want jij hebt het immers niet).Brahms schreef:Wel eerst even heel, heel goed nagaan of er echt niets meer terugbetaald hoeft te worden. Staat er niet omschreven hoe het te vorderen bedrag is ontstaan. Achmea nogmaals benaderen kan altijd.
Als ze dat toch hebben: natuurlijk betalen.
Anders zou ik het gewoon negeren; ze kunnen immers alleen iets via de rechter en die zal ook bewijs verlangen.
Dat er niks meer openstaat, dat het een vergissing is. Callcentres zijn niet zo bijster slim en zeggen dingen om van het gezeur af te zijn. Dat zijn zaken die gebeuren en niet af en toe, maar vaak. Dingen via de telefoon staan niet op papier en men heeft dus geen bewijzen wat er gezegd is.chrisd1 schreef:B.v. wat??puma73 schreef:Via de telefoon kan van alles verteld worden wat later misschien ontkend wordt.
Heb zelf een paar keer ervaring mee op gedaan en doe alles schriftelijk.
En alles negeren is ook niet zo'n best advies. Komt het voor de rechter sta je enorm zwak.
Inmiddels heb ik eerst het incasso bureau gebeld en op hun advies een bezwaarschrift ingediend met de mededeling dat het een onterechte rekening is. Ik heb alle inkomsten en uitgaven van het PGB budget (waar dit waarschijnlijk om gaat) nog in mijn bezit. Heb helaas nog geen reactie van hun gehad.
Bedankt voor alle reacties
Bedankt voor alle reacties