LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het CAK

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
hans69

het CAK

Ongelezen bericht door hans69 »

L.S,
mijn zwager is l.l. overleden in een verzorgingshuis,hij ontving aug 2008
een brief van het CAK waarin medegedeeld werd dat er teveel aan PGB
uitbetaald was,en dat het teveel betaalde terug moest worden gestort,
wel kon mij zwager een rekening overzicht aanvragen waarin alles duidelijk werd uitgelegt.welnu mijn zwager wilde de uitlg weten en deed een verzoek om de berekening op te sturen.
deze berekening is nooit gekomen,op 16 januari overleed mijn zwager
en nu wil het CAK de schuld op de familie verhalen.
Kan dat zo maar? wij zijn gepensioneerd met een klein pensioen.
wat moeten wij doen,wat kunnen wij doen tegen deze invordering?
graag Uw advie in deze.
hans69

marieke2407

Re: het CAK

Ongelezen bericht door marieke2407 »

nee volgens mij kan dat niet.
ik zal zeggen hoe ik daar bij kom.
neem aan dat je niet zijn hoe noem je waarnemend persoon was??

maar stel dat je gewoon een boer broer relatie had,dan kunnen ze het proberen maar het kan niet.
zou een mooi verhaal worden,de schulden die mijn broer maakt moet ik betalen...ja tuurlijk...
zal je nog wat zeggen,
ik heb een lekkere pa en ma,ma is gelukkig klinkt cru overleden!! in 99 hiep hoera!! heb ik heeeeeeeeeeeeeeel veel redenen voor...
mijn vader leeft nog.
die maakt schulden bij de vleet.
en jaar of 12 geleden kreeg ik een brief ja let op van een incasso buro van van duin en nog iets uit rotterdam een hele grote...ik gebeld en de situatie uitgelegd.
ook dat ik al jaren geen contact met hem had en ik ook niet wist waar hij zat..houden zo...ook afdoende..maar in die brief stond wel! ja lache
u dient 3000 gulden te betalen anders leggen we beslag op u inboedel,die sukkels proberen het gewoon....tot er een jan doedel is die denkt oh nee toch betalen....ja ben geen gekke beppie.

5 jaar terug belasting...of dat ik wist waar de heer.....was ze zochten hem...
ivm met een openstaande schuld ihihihi op mijnnaam!
ik ben de oudste dochter...dus ja dan komen ze bij mij....gebeld en uitgelegd niks meer gehoord...

ik weet wel....stel dat ,dat je iets moet zeggen ik heb het opgeschrvene..
stel dat mijn pa komt te overlijden dan gaan ze vragen! wilt u de erfenis accepteren..dan mag je niet zeggen geloof ik nee ik weiger dan zit je aan een aktie vast!
je moet geloof ik zeggen,ik wil met niks te maken hebben.

het is een keer bij radar geweest dat weet ik wel,dat ging over dat een man een papegaai erfde ihihi en die wilde hij niet,moest ie betalen voor afstand,moest een heel testament of weet ik wat gemaakt worden...

maar als het goed is kunnen ze je niks maken!!! pertinent niet!!!!!!
mits je niks hebt getekend dat je voor je broer alles lasten op je neemt of weet ik wat..
bel de juridische lijn eens..ff googlen en dan krijg je gratis advies.
zou je het mij dan ook willen laten weten?
of je belt maandag gewoon radar in de uitzending???

mvg marieke en als nog gecondoleerd misschien laat maar wel zo netjes met die onderwerp

hans69

Ongelezen bericht door hans69 »

ik heb nooit enig erfenis aanvaard,van zijn rekening heb ik zijn lopende betalingen gedaan,o.a. terugbetaling teveel zorgtoeslag
terug betaald,en de crematiekosten.
trouwens bij mijn weten was er helemaal niets te erven.
hans69

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Vogels heeft gelijk.
Ik weet niet op welk moment je moet zeggen of je de erfenis aanvaard. Ook als er geen sprake is van geld, moet een "erfenis" aanvaard worden of niet. Een erfenis kan ook negatief zijn.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi vogels en mathilde

bedankt ik ga ook ff kijken.
voor mij is het ook van groot belang,als die pa van gaat dan..komen ze als eerste bij mij...geen haar op mijn hoofd.
ik ga het niet uitleggen maar een menig mens kan zich wel indenken wat er allemaal gespeelt moet hebben als je vanaf je 14de je pa en ma niet meer wilt zien,en ma is al overleden...en daar ben ik ook niet heen geweest evenals broertjes....dus...

nogmaals dank je wel!
marieke

Gesloten