LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het leed dat Menzis heet

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
deventer1985

Het leed dat Menzis heet

Ongelezen bericht door deventer1985 »

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw, maar ik heb wel een aantal vragen. Maar zal dan eerst mijn verhaal hier neer zetten zodat jullie het een beetje begrijpen.

In 1998 was ik verzekerd bij Ohra zorgverzekeringen. In 2001 woonde ik bij mijn schoonmoeder en mijn ex-partner in. Mijn ex-partner heeft toen via zijn werk een collectieve verzekering voor mij en hem afgesloten bij Menzis. Menzis had toendertijd belooft om mijn zorgverzekering bij Ohra af te zeggen.

Zo gezegt zo gedaan. Er is jaren helemaal geen problemen geweest tot vorige week. Er stond vorige week dus in een keer een deurwaarder hier voor de deur. (ik had nooit ten nimmer een brief gehad). De deurwaarder was aan mijn deur voor Ohra. Of ik dus even een paar duizend euro wil betalen. Ik stond even in shock. En heb gelijk Ohra opgebeld. Die vertelde mij dus dat ik tot eind 2006 verzekerd was bij hun en dat ze nooit een opzegging gekregen hadden van Menzis.

Ik heb nu dus ook een bezwaarschrift gemaakt tegen over Menzis. Ik weet namelijk wel dat ze mij nooit mogen inschrijven als Ohra mij niet wou uitschrijven. Mijn vraag is dan ook, welke wetsartikelen kan ik hiervoor gebruiken? En sta ik in mijn recht?

Hoop snel wat te horen!

Met vriendelijke groet,

testcase

Re: Het leed dat Menzis heet

Ongelezen bericht door testcase »

Bij mij ontstaat gelijk verwarring.

De zorgverzekeringswet is pas ingevoerd per 1 januari 2006. Voor die tijd bestonden er geen zorgverzekeringen, alleen ziekenfondsen en particuliere verzekeringen.

Menzis is ook pas per 1 januari 2006 opgericht en niet in 2001?

Dus hoe zit het nu???

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik kan me niet voorstellen dat u in de ruim 9 jaar niet gemerkt heeft dat u dubbel verzekerd bent! u heeft polisbladen moeten krijgen en ik kan me niet voorstellen dat ohra u nooit een herinnering heeft gestuurd in die 9 jaar.

Ik moet zeggen dat ik het verhaal erg ongeloofwaardig vind.

deventer1985

Ongelezen bericht door deventer1985 »

Menzis bestond onder de naam confior. En niet alleen dat, ik heb dat echt niet gemerkt, omdat ik al zoveel jaar ben verhuist van mijn oude adres. maar goed bedankt voor jullie hulp ik vraag het wel aan iemand anders.

Gesloten