Beste,
Sinds 2008 altijd verzekerd geweest bij zorgverzekeraar IAK, inclusief aanvullende verzekeringen. Dit is onder meer inclusief vergoeding van een bril elke 3 jaren. Deze verzekering is door IAK ondergebracht bij VGZ.
In 2010 is het laatst een bril vergoed. Per 1-1-2013 heeft men een wijziging van polisvoorwaarden doorgevoerd. Onder meer aanpassing van de aanvullende verzekering naar een keuze model met een Optiekplan (met vergoeding voor brillen). Zowel voor als na 2013 ben ik altijd verzekerd geweest voor optiek. Volgens oude voorwaarden: elke 3 jaar een bril. Volgens nieuwe voorwaarden wordt elk jaar een bedrag in een potje gestopt, waarna na 3 jaren de vergoeding vergelijkbaar is. In basis dus een vergelijkbare opzet, maar andere manier van uitkeren.
Bij het indien van de declaratie in 2014 wordt een vergoeding verwacht over een periode gerekend vanaf 2010, dus 3 jaren. Echter nu blijkt dat de opgebouwde rechten t/m 31-12-2012 zijn vervallen. Ondanks het feit dat er een bril wordt geclaimd in het vierde jaar, wil men een vergoeding uitkeren geldig vanaf 2 jaren (2013 en 2014). Deze betreft in mijn geval EUR 100 per jaar.
Door de eenzijdige tussentijdse aanpassing van voorwaarden, vervallen blijkbaar alle opgebouwde rechten, ook bij volledig verzekerde klanten. De reactie van “customer service”: Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend voor u is dat de vergoeding niet is zoals u gedacht had. Het spijt mij dat ik u niet positiever kan berichten en namens IAK bied ik mijn excuses aan voor dit ongemak.
Bij de opticien inmiddels meerdere klanten gesproken met hetzelfde probleem. Is dit rechtsgeldig?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IAK klachten afhandeling Optiek
Re: IAK klachten afhandeling Optiek
En hier hield ik al op met lezen.MvH1962 schreef:Beste,
Sinds 2008 altijd verzekerd geweest bij zorgverzekeraar IAK, inclusief aanvullende verzekeringen. Dit is onder meer inclusief vergoeding van een bril elke 3 jaren. Deze verzekering is door IAK ondergebracht bij VGZ.
VGZ is al meermaals in uitzendingen van Zembla aangekaart, geen reactie, Bij éénvandaag, geen reactie, onlangs uitgenodigd door Radar, omdat VGZ enorme prijsverhogingen doorvoert, toegezegd, maar weer afgezegd, dus geen reactie. Ik heb nog een rekening met ze open staan, duizenden euro's, alles toegezegd van te voren, maar geen reactie, ze gooien gewoon de hoorn op de haak als ik bel om informatie.
-
Re: IAK klachten afhandeling Optiek
Conclusie: het is heel oneerlijk. Dus een andere zorgverzekeraar kiezen!