LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik vind dat ik ben opgelicht

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
chris20

Ik vind dat ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door chris20 »

Hallo allemaal

ik vind dat ik ben opgelicht door en Tandards en door me zorgverzekeraar.
Ik dacht dat ik goed verzekerd was bij Anderzorg
maar dat blijk niet zo waar te zijn,ik betaal 105 euro aan anderzorg voor basis en jong paket ze hebben mij de jong paket aangeraden en daar was ik 100 % verzekert werd er me vertelt wat dus helemaal niet waar is. Ik ben maar voor 75% vergoed word.Ik vind dit echt belachelijk.Terwijl ze tegen mij zijden en tegen me opa dat ik vol 100% vergoed zou worden.
Ik ben naar de Tandarts geweest en ik ben geholpen aan mij mond ik heb 4 woltelknal behandelingen gehad wat ik raar vond maar oke. Ik kreeg ineens een rekening in huis van ongeveer uit me hooft 650 euro
Hier van schrok ik wel eigelijk.
Dit is voor mij heel duur .Het verschil van de normale aanvullende verzekering plus tand verzekering zou maandelijks een verschil op leveren van 15 euro
dat zou dus deze behandeling wel betaalt zijn.
En op mij zorg pas staat code:3333 en dat betekent dat ik 100% verzekert was.
Wat niet zo blijk te zijn.
Daarom vind ik ook dat door anderzorg fout ben voorgelicht ,en dat ik wel degelijk goed gevraagt heb ,dat anderzorg verzwegen heeft om te vertellen dat de tandards voor 75% uitbetaalt aan de tandards.Door dat de tandards vertelt heeft dat ik 100% vergoed zou worden heb ik ook niet om een overte gevraagt.

Hoe kan ik dit oplossen.
kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen.

met vriendelijke groet,

chris bodewits

sephora30

Re: Ik vind dat ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als het goed is staat er in de voorwaarden wat vergoedt wordt en hoeveel procent. Heb je die door gelezen?

sephora30

Tandheelkundige hulp vanaf 18 jaar, consulten (onbeperkt), tandsteen verwijderen (eenmaal per jaar) 100 % vergoed, 75% van de tarieven, uitgezonderd kronen, bruggen en gegoten vullingen (50%). Techniekkosten worden niet vergoed.

Het staat toch duidelijk op de site.

sephora30

Vogels, volgens mij is mijn bericht waarin de tandartsvoorwaarden van de Jong verzekering staan toch wel duidelijk.

sephora30

Ik ben maar voor 75% vergoed word.Ik vind dit echt belachelijk.Terwijl ze tegen mij zijden en tegen me opa dat ik vol 100% vergoed zou worden.

Hier gaat het om en dat is duidelijk te vinden op de site, zie mijn eerdere bericht.

chris20

Ongelezen bericht door chris20 »

ik heb in begin contact gehad met 1 van de medewerkers van anderzorg en die zijden tegen mij dat ik 100% was en nu in een keer niet meer

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe kan ik dit oplossen.
kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen.
Hoi Chris, voor het moment zijn er naar de zorgverzekeraar toe geen praktische tips. Immers, je bent gebonden aan de voorwaarden, daar is niks aan te veranderen. Toch zijn er wel wat mogelijkheden.

Als je een laag inkomen hebt, minder dan 120% van het minimum, kun je proberen of je bijzondere bijstand kunt krijgen van de gemeente. Niet iedere gemeente doet dat, en sommigen hanteren 100% of 110% van het voor jou geldende sociale minimum. Maar wellicht biedt de gemeente waar jij woont wel een mogelijkheid.

Als dat niet lukt, dan kun je het bedrag dat je betaald hebt van de belasting aftrekken, als zijnde ziektekosten. Dan moet je wel even alle nota's bewaren. Over het bedrag dat je af mag trekken krijg je dan belasting terug, dat zal in jouw geval dus ongeveer 32% zijn. Dan heb je in ieder geval 1/3 deel terug. Als je huurtoeslag krijgt, dan krijg je over dit jaar ook nog wat extra huurtoeslag. Alleen, dat krijg je dus volgend jaar pas allemaal.

Voor de toekomst zou je eens naar een andere zorgverzekeraar kunnen kijken, per 1 januari a.s. Ik heb zelf bewust voor FBTO gekozen, omdat er wat kronen aan zitten te komen, en dan kom je al te vaak ook op de grappen uit waar jij mee zit.

De aanvullende tandartsverzekering van de FBTO kent drie trappen, zeg maar: afhankelijk van het pakket krijg je een budget van 200, 400 of 800 euro. Zo goed als alles wordt voor 100% vergoed, mits je binnen je budget blijft. Ga je er over heen, dan moet je het meerdere helemaal zelf betalen. De premie is redelijk te noemen.

Maar wellicht zijn er ook andere zorgverzekeraars met aantrekkelijke pakketten.

Als je over wilt stappen, zorg je wel dat je ruim op tijd op zegt? Laat het niet alleen aan de nieuwe zorgverzekeraar over, stuur zelf ook ruim op tijd een opzegging, dan weet je zeker dat het goed komt.

sephora30

chris20 schreef:ik heb in begin contact gehad met 1 van de medewerkers van anderzorg en die zijden tegen mij dat ik 100% was en nu in een keer niet meer

Ja die zeggen zoveel om klanten binnen te halen. Voortaan eerst goed de voorwaarden lezen voordat je je vastlegd. Staat allemaal luid en duidelijk op de site, makkelijk te vinden.

Gesloten