Ik ben hier heel groot voorstander van!! Iedereen controleert zijn eigen rekeningen of de zorg die op de rekening staat ook echt is gegeven. Ik ben er van overtuigd dat dit een hoop geld gaat besparen!! Het gaat niet enkel fraude tegen, maar ook foutjes worden eruit gepikt.
Ik kreeg van de week nog 2 rekeningen voor mijn zoontjes á 90 euro. Ik bellen en wat bleek..... Verkeerde code ingevoerd. Een Engelstalige brief over medicatie opstellen (gratis) was een code aangehangen van "schriftelijke informatie verstrekken aan bedrijfs of verzekeringsarts of CBR". :S Nu kreeg ik de rekening en ik ging gelijk bellen. Maar wat als die rekening naar de verzekering was gegaan?? Hadden die dan zo betaald??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] In 2014 heldere rekening na doktersbezoek
Re: In 2014 heldere rekening na doktersbezoek
beetje raar dat daar nu pas aan gewerkt wordt...
Ook een vreemd verhaal dat het blijkbaar zo weinig gedaan werd want ik krijg dat soort overzichten al jaaaaren.
Maar hoog tijd, nu wordt er wel des te meer verwacht van de kritische consument.
Is dan ook wel handig als ziekenhuizen m.n. van te voren proberen vast te stellen wat de goede dbc is, want dat zijn er zoveel, zal niet iedereen begrijpen dat systeem. En dat er duidelijke uitleg makkelijk zichtbaar wordt daarover om te voorkomen dat instanties voor onzin platgebeld gaan worden en daardoor niet meer aan het zorg verlenen toekomen, dat zorgt dan weer voor een stijging van de zorgkosten...
Ook een vreemd verhaal dat het blijkbaar zo weinig gedaan werd want ik krijg dat soort overzichten al jaaaaren.
Maar hoog tijd, nu wordt er wel des te meer verwacht van de kritische consument.
Is dan ook wel handig als ziekenhuizen m.n. van te voren proberen vast te stellen wat de goede dbc is, want dat zijn er zoveel, zal niet iedereen begrijpen dat systeem. En dat er duidelijke uitleg makkelijk zichtbaar wordt daarover om te voorkomen dat instanties voor onzin platgebeld gaan worden en daardoor niet meer aan het zorg verlenen toekomen, dat zorgt dan weer voor een stijging van de zorgkosten...