LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In beginsel tijdelijk verblijf buitenland, waar verzekerd?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Hendrikzon

In beginsel tijdelijk verblijf buitenland, waar verzekerd?

Ongelezen bericht door Hendrikzon »

Ik ga over twee weken voor een periode van zes maanden naar Zweden om aldaar in beginsel tijdelijk te werken. Ik heb dit jaar in Nederland gewerkt als zzper. Het kan zijn dat bepaalde klussen nog gedaan zullen worden tijdens mijn verblijf in Zweden. Ik blijf in het NL GBA ingeschreven staan.

Ik hoor verschillende reacties van personen en verzekeraars over de vraag waar ik verzekerd dien te zijn en kom er zelf niet helemaal uit. Door mijn positieve ervaringen op dit forum met andere vraagstukken, leg ik de vraag hier voor. Dankjewel voor jullie hulp.

Mallet

Re: In beginsel tijdelijk verblijf buitenland, waar verzekerd?

Ongelezen bericht door Mallet »

Hendrikzon schreef:Ik ga over twee weken voor een periode van zes maanden naar Zweden om aldaar in beginsel tijdelijk te werken. Ik heb dit jaar in Nederland gewerkt als zzper. Het kan zijn dat bepaalde klussen nog gedaan zullen worden tijdens mijn verblijf in Zweden. Ik blijf in het NL GBA ingeschreven staan.

Ik hoor verschillende reacties van personen en verzekeraars over de vraag waar ik verzekerd dien te zijn en kom er zelf niet helemaal uit. Door mijn positieve ervaringen op dit forum met andere vraagstukken, leg ik de vraag hier voor. Dankjewel voor jullie hulp.
Je moet gewoon naar de juiste bron op zoek gaan en daar je informatie vandaan halen:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -woon.html

Mathilde D.

Re: In beginsel tijdelijk verblijf buitenland, waar verzekerd?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Via de site van de rijksoverheid doorklikkend naar de site van het CVZ ( http://www.cvz.nl/verzekering/buitenland)vind ik deze tekst:
Werken of studeren in het buitenland

U gaat in het buitenland werken of studeren. U kunt uw zorgverzekering in Nederland alleen aanhouden als u in Nederland verzekerd blijft voor de AWBZ. De SVB beoordeelt dat. Voor uw gezinsleden kunnen andere regels gelden dan voor u.

Ik denk dat deze situatie voor u geldt. Dut betekent dat de SVB de beoordeling doet. En dat u het dus van te voren niet zelf kan bepalen?

Gesloten