Vanwege verlaten van de overheid in april kreeg ik van IZA een nieuw verzekeringsvoorstel. Ik wilde niet plots op zoek gaan naar een nieuwe verzekeraar en vroeg telefonisch IZA het aangeboden pakket aan te passen omdat ik de premie voor het totaal te hoog vond en het "extra" pakket mij geen voordelen gaf.
Ik zou een nieuw verzekeringsvoorstel krijgen.
Dat nieuwe voorstel heb ik niet gekregen. Wel een nota voor twee en een halve maand premie met alle extra's met het verzoek dit binnen twee weken te betalen.
Een nieuw telefonisch contact met IZA was schrikken. Ik kon mijn pakket helemaal niet aanpassen en ik had maar naar een andere verzekeraar kunnen gaan! De informatie die ik eerder had gekregen was helemaal niet waar. Ik moest maar een brief schrijven. Dat heb ik 28 mei gedaan.
De schrik zit er nog steeds in. Ik had zo'n reactie helemaal niet verwacht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IZA nieuw contract
-
Re: IZA nieuw contract
Het eerste antwoord van de verzekeraar was dus fout: volgens de polisvoorwaarden (dit geldt voor alle verzekeraars) is het NIET mogelijk om een pakket aan te passen na ontslag. Alleen in het geval er direct een ander dienstverband op volgt met een ander collectief contract, is het mogelijk de zorgverzekering op te zeggen. Ook is het niet mogelijk over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.MN54 schreef:Vanwege verlaten van de overheid in april kreeg ik van IZA een nieuw verzekeringsvoorstel. Ik wilde niet plots op zoek gaan naar een nieuwe verzekeraar en vroeg telefonisch IZA het aangeboden pakket aan te passen omdat ik de premie voor het totaal te hoog vond en het "extra" pakket mij geen voordelen gaf.
Ik zou een nieuw verzekeringsvoorstel krijgen.
Dat nieuwe voorstel heb ik niet gekregen. Wel een nota voor twee en een halve maand premie met alle extra's met het verzoek dit binnen twee weken te betalen.
Een nieuw telefonisch contact met IZA was schrikken. Ik kon mijn pakket helemaal niet aanpassen en ik had maar naar een andere verzekeraar kunnen gaan! De informatie die ik eerder had gekregen was helemaal niet waar. Ik moest maar een brief schrijven. Dat heb ik 28 mei gedaan.
De schrik zit er nog steeds in. Ik had zo'n reactie helemaal niet verwacht.
Dit is dus het nadeel van een collectief contract: je betaalt na ontslag enige maanden een te hoge premie, omdat de collectieve korting wegvalt. Ook is de verzekering meestal te uitgebreid voor de nieuwe financiele situatie.
De zorgverzekeraar kan verweten worden dat zij foute informatie heeft verschaft, maar u heeft hiervan geen nadeel ondervonden, want er was geen andere optie.
Heel misschien is Ohra de enige verzekeraar die wèl de mogelijkheid geeft om gedurende het lopende verzekeringsjaar aan te passen: ik herinner mij dat dit mogelijk zou zijn als " de omstandigheden waren veranderd". ( bedoeld werd : zwangerschap, huwelijk etc.).
Ik raad aan om uw verlies te nemen en op tijd op zoek te gaan naar een andere ( betere) zorgverzekeraar.