LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Bewuzt

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Bent u tevreden met Bewuzt?

Peiling eindigde op 08 apr 2015 20:16

Ja
1
100%
Deels
0
Geen stemmen
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

Mike1988

Klacht Bewuzt

Ongelezen bericht door Mike1988 »

Goedenavond allen,

Ik ontvang zojuist een brief van een gerechtsdeurwaarder vanuit mijn zorgverzekeraar Bewuzt. Schijnt dat ik facturen al 3 maanden niet heb betaald en een bedrag van 42,05 open heb staan, maar omdat ik al 3 maanden niet betaald heb komen er 48,40 incassokosten bovenop! Leuk en aardig, maar ik heb nog NOOIT iets van die facturen gezien gehoord of geweten. Volgens hun heb ik in augustus 2014 facturen ontvangen voor medicijnen die buiten mijn eigen risico vielen (leuk dat mij dat verteld is..). Nooit een telefoontje mogen ontvangen dat ik kosten open had staan en dat ze er een incasso op gingen zetten. Geen mailtje, geen brief..

Direct heb ik ze gebeld en kreeg ik doodleuk te horen "Ja meneer wij hebben 4 miljoen klanten en gaan niet 1 persoon bellen of een brief sturen". Ik moest maar even naar mijnbewuzt gaan en inloggen. Oke? Nooit gezien of aangemeld voor. "Ja meneer u heeft een internetverzekering afgesloten". Ik heb het inderdaad via internet afgesloten. Dat doet iedereen toch? Ik heb ze direct een mail gestuurd, wat overigens de enige optie is om bezwaar te maken. Ik heb nu al spijt dat ik het 2e jaar heb verlengd! Gauw overstappen!

Zijn er meer mensen met zulke ervaringen bij Bewuzt?

Mathilde D.

Re: Klacht Bewuzt

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind dat de zorgverzekeraar een mail moet versturen om te laten weten dat er een factuur klaar staat in MIJNBEWUZT of wel een email-factuur moet versturen.

BEWUZT is een label van VGZ.

In de polisvoorwaarden van BEWUZT staat dat je verplicht bent om op eigen initiatief te betalen. Natuurlijk is het wel logisch als u dat uitgelegd is toen u de verzekering afsloot. Op de website van BEWUZT staan veel klachten over gebruikers die niet kunnen inloggen via digid in MIJNBEWUZT: er zijn veel storingen. Als BEWUZT een keer €40 incasso krijgt, ben je al duurder uit dan bij de concurrent.

Zie http://www.geld.nl/zorgverzekering/zorg ... n-2015.pdf .
3.4. Betaling van premie, wettelijke bijdragen, eigen risico en kosten
3.4.1. U bent verplicht de premie en (buitenlandse) wettelijke bijdrage maandelijks voor alle verzekerden vooruit te
betalen, tenzij anders is overeengekomen.
3.4.2. U betaalt de premie, eigen risico, eigen bijdragen en onterecht uitbetaalde vergoedingen op de betalingswijze zoals met ons is overeengekomen.
Kosteloze betaalmogelijkheden
a. U machtigt ons voor automatische incasso van verschuldigde bedragen.
b. U maakt gebruik van de mogelijkheid om via ‘Mijn Bewuzt’ gratis een digitale nota te ontvangen. In dat geval
moet u zelf zorgen voor tijdige betaling.
Dit kan desgewenst direct via iDeal. Aan deze betaalmogelijkheden zijn geen extra kosten verbonden.

Net als VGZ zijn er voor een groot aantal operaties sinds dit jaar maar een beperkt aantal gecontracteerde ziekenhuizen. Dit lijkt me een groot nadeel van deze verzekering. Want juist bij ernstige ziektes mag je het ziekenhuis niet vrij uitkiezen, terwijl het dan juist van levensbelang is. borstkanker,dikkedarmkanker,endeldarmkanker,prostaatkanker,blaaskanker,longkanker,gemetastaseerd melanoom,maagkanker,slokdarmkanker,alvleesklierkanker,heupvervanging,knievervanging,infectie bij heup- of knieoperatie,staar,maagverkleinende operaties.

sjohie

Re: Klacht Bewuzt

Ongelezen bericht door sjohie »

Mike1988 schreef:Goedenavond allen,

Ik ontvang zojuist een brief van een gerechtsdeurwaarder vanuit mijn zorgverzekeraar Bewuzt. Schijnt dat ik facturen al 3 maanden niet heb betaald en een bedrag van 42,05 open heb staan, maar omdat ik al 3 maanden niet betaald heb komen er 48,40 incassokosten bovenop! Leuk en aardig, maar ik heb nog NOOIT iets van die facturen gezien gehoord of geweten. Volgens hun heb ik in augustus 2014 facturen ontvangen voor medicijnen die buiten mijn eigen risico vielen (leuk dat mij dat verteld is..). Nooit een telefoontje mogen ontvangen dat ik kosten open had staan en dat ze er een incasso op gingen zetten. Geen mailtje, geen brief..

Direct heb ik ze gebeld en kreeg ik doodleuk te horen "Ja meneer wij hebben 4 miljoen klanten en gaan niet 1 persoon bellen of een brief sturen". Ik moest maar even naar mijnbewuzt gaan en inloggen. Oke? Nooit gezien of aangemeld voor. "Ja meneer u heeft een internetverzekering afgesloten". Ik heb het inderdaad via internet afgesloten. Dat doet iedereen toch? Ik heb ze direct een mail gestuurd, wat overigens de enige optie is om bezwaar te maken. Ik heb nu al spijt dat ik het 2e jaar heb verlengd! Gauw overstappen!

Zijn er meer mensen met zulke ervaringen bij Bewuzt?
Kleine bedragen worden bij bewuzt automatisch geïncasseerd als je al via die methode betaald, tenminste zo gaat het bij ons beiden wel. Bij hogere bedragen (>225 euro uit mijn hoofd) moet je die wel zelf betalen, maar dan krijg je een notificatiemail dat er "Een nieuw vergoedingenoverzicht in Mijn Bewuzt klaarstaat", gevolgd door een 2e email dat er een te betalen factuur staat. Doe je dat niet, dan krijg je een aanmaning om te betalen, maar zonder extra kosten, en pas dáárna eentje met incassokosten. Mijn vriendin had een nota >225 euro, maar had er na de mail niet naar gekeken, er van uitgaande dat eea automatisch geïncasseerd zou worden. Na de aanmaning, dus zonder incassokosten, heeft ze betaald, en was de kous af.

Zo te lezen zijn er in jouw geval dan aardig wat mails niet verzonden vanuit Bewuzt, of betaal je niet per automatische incasso?

Gesloten