LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht vgz

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
pipperdepip

Klacht vgz

Ongelezen bericht door pipperdepip »

In 2010 ben ik toegelaten tot de wnsp.
de schulden die ik heb bij vgz vallen onder deze wetterlijke regeling.
nu ben ik toegelaten op een bepaalde datum en de 3 jaar zijn nu voorbij maar vgz heeft de uitspraak van de rechtbank die nog moet plaatsvinden niet afgewacht en heeft me per direct aangemeld bij de cvz.
dus nu krijg ik de bestuurlijke boete erbij.

ik vgz gebeld en hun vinden dat ze in hun recht staan
ik heb de kopie van de bewindvoerder gestuurd.
ik heb een kopie van de brief van de rechtbank dat de uitspraak van schone lei nog moet dienen toegestuurd

maar ze willen me niet afmelden bij de cvz.
het mogen duidelijk zijn dat ik de afgelopen 3 jaar aan mijn verplichtingen heb voldaan en er geen nieuwe schulden ontstaan zijn.

heb nu zelfs een brief naar de onbudsman gestuurd want wat je ook doet ze negeren gewoon de wetterlijke regeling en doen gewoon waar ze zelf zin in hebben

hebben meer mensen dit meegemaakt

Mathilde D.

Re: Klacht vgz

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je hebt de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen een aanmelding bij het CVZ. ( bezwaar maken bij zorgverzekeraar: in de polisvoorwaarden staat precies hoe je dit moet doen). Ook mag de zorgverzekeraar je pas aanmelden als je eerst brieven hebt gehad dat ze van plan zijn dit te doen. Als de zorgverzekeraar niet reageert op uw bezwaar, of als ze uw bezwaar afwijzen, kunt u nog in beroep gaan bij de SKGZ. Totdat daar een uitspraak van komt mogen ze niet aanmelden.
Zie http://www.vgz.nl/sitecollectiondocumen ... ra_web.pdf 3.6.7 VGZ:
Als u als verzekeringnemer een betalingsachter- stand hebt van 4 maandpremies, delen wij u mee dat wij u bij het College voor zorgverzekeringen (CVZ) zullen aanmelden zoals opgenomen in artikel 3.6.8. Als de zorgverzekering voor een ander is gesloten, zullen wij deze verzekerde informeren.
b. U of de verzekerde kunt ons uiterlijk binnen
4 weken laten weten het bestaan of de hoogte van de schuld te betwisten. Als wij uw betwisting tijdig hebben ontvangen, zullen wij een onderzoek instellen. Als wij u meedelen dat wij ons standpunt handhaven, kunt u binnen 4 weken een geschil hierover aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) of aan de burgerlijke rechter voorleggen.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

als ik de OP goed begrijp hebben ze al aangemeld, dus zonder bericht vooraf, en zich dus niet aan de termijnen gehouden die hierboven vermeld staan.

pipperdepip

ik heb in de 3 jaar tijd nooit iets gehoord van ze.
ze vinden gewoon dat de wsnp voorbij is en ze willen geen contact opnemen met de bewindvoerder.
ik heb de brief gestuurd van de rechtbank met de eind datum die dus nog moet komen.

je kan bellen met vgz, onine klacht indienen je krijgt gelijk een email van wij hebben gelijk en u had de afgelopen 3 jaar maar de schuld moeten betalen.

Webcare VGZ
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Beste Pipperdepip,

Het is voor ons niet duidelijk of u al een reactie hebt gehad van onze Afdeling Klachtenmanagement. Graag ontvang ik uw klacht onder vermelding van uw klant en telefoonnummer. Stuurt u deze alstublieft naar [email protected]. Dan kijken wij het voor u na.

Met vriendelijke groet,

Melvin
Webcare VGZ

pipperdepip

ik heb al een reactie gekregen van klachten managment, maar jullie blijven de wsnp regels aan laars lappen.
vandaar dat ik op meerdere forums dit verhaal neer heb gezet.

pipperdepip

inmiddels bijzonder goed opgelost

Gesloten