LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten allergie test

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
olaf79

Re: Kosten allergie test

Ongelezen bericht door olaf79 »

dittez schreef:haal nu gewoon medicijnen bij de Etos die uitstekend zijn werk doen!
Niet zo handig, want als je de arts je medicijnen laat voorschrijven worden ze (meestal) vergoed en gaat het in ieder geval van je eigen risico af. Dan zijn de medicijnen binnenkort "gratis"

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je een (zonnebril) op hebt, heb je al minder last van 'binnenwaaiend' kriebelspul dat van de bomen e.d afkomt.
Evt wat vaseline op de ogen en neusgaten kan ook nog wel eens helpen.

Wat medicijnen gebruiken van een ander betreft: het maakt nogal een verschil wat voor medicijnen en voor welke aandoening.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
dittez schreef:haal nu gewoon medicijnen bij de Etos die uitstekend zijn werk doen!
Niet zo handig, want als je de arts je medicijnen laat voorschrijven worden ze (meestal) vergoed en gaat het in ieder geval van je eigen risico af. Dan zijn de medicijnen binnenkort "gratis"
Dat geldt vooral dit jaar, nu het eigen risico 350 euro is. Als je alleen iets tegen de hooikoorts nodig hebt, moet je wel héél veel halen om aan die 350 euro te komen. Plus dat het van de Etos en dat soort dingen toch aanzienlijk goedkoper is.

Als je weet wat je hebt, en zelfmedicatie is een mogelijkheid, dan is dat heus niet verkeerd. Sterker nog, mijn eigen huisarts heeft me een keer naar de drogist gestuurd voor een huismerk van iets, omdat dat aanzienlijk goedkoper was dan de apotheek...

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Aan zelfmedicatie is niets mis. Veel geneesmiddelen, die vroeger alleen bij de apotheek verkrijgbaar waren,zijn nu ook bij de drogist te koop. Soms worden bepaalde middelen verwijderd uit het zelfmedicatie-assortiment en zijn deze ofwel alleen op recept, ofwel alleen bij de apotheek, maar dan zonder recept, te koop. Aan de voorlichting bij de drogist worden strenge eisen gesteld. De voorlichting, die je als patient krijgt als je via de " normale " weg, dus via huisarts en apotheek een middel krijgt, is vaak heel slecht.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ben ik helemaal met mathilde eens. Ik heb zelf wel eens medicatie gehad waarbij ik weet dat de apotheek specifiek moet voorlichten (en ik weet dan ook wat ze moeten zeggen) en dan doen ze niets, ze roepen gewoon: 1x per dag nemen. en alle waarschuwingen die een apotheker zou moeten vermelden, die in sommige gevallen echt heel belangrijk zijn, daar hoor je dus niets over. (ik hoor ze trouwens wel consequent roepen bij mensen van in de 70 dat met de middelen die zij gebruiken de anti conceptie pil niet werkt)

Punt is natuurlijk wel, dat je uit moet kijken met dit soort middelen om dat gewoon zelf voor te schrijven, en te gebruiken met andere medicatie of bestaande andere aandoeningen,dan kan het heel erg mis gaan! Heb dat ooit gezien met iemand die zichzelf allergie medicatie gehaald had, en dat kon niet met bestaande aandoeningen. Het feit dat het bij de drogist staat, maakt niet dat het onschuldig is.

isabel

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Isabel1 schreef:ben ik helemaal met mathilde eens. Ik heb zelf wel eens medicatie gehad waarbij ik weet dat de apotheek specifiek moet voorlichten (en ik weet dan ook wat ze moeten zeggen) en dan doen ze niets, ze roepen gewoon: 1x per dag nemen. en alle waarschuwingen die een apotheker zou moeten vermelden, die in sommige gevallen echt heel belangrijk zijn, daar hoor je dus niets over. (ik hoor ze trouwens wel consequent roepen bij mensen van in de 70 dat met de middelen die zij gebruiken de anti conceptie pil niet werkt)
Ik niet. Bij de drogist krijg ik voorlichting van een 16 jarig guppy dat geen flauw benul heeft. Zijn dat strenge eisen? Ben ook niet kapot van de voorlichting bij de apotheek, maar in vergelijking met wat er bij de drogist achter de toonbank staat, zijn het bij de apotheek genieën.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Harrie Kierie schreef:
Isabel1 schreef:ben ik helemaal met mathilde eens. Ik heb zelf wel eens medicatie gehad waarbij ik weet dat de apotheek specifiek moet voorlichten (en ik weet dan ook wat ze moeten zeggen) en dan doen ze niets, ze roepen gewoon: 1x per dag nemen. en alle waarschuwingen die een apotheker zou moeten vermelden, die in sommige gevallen echt heel belangrijk zijn, daar hoor je dus niets over. (ik hoor ze trouwens wel consequent roepen bij mensen van in de 70 dat met de middelen die zij gebruiken de anti conceptie pil niet werkt)
Ik niet. Bij de drogist krijg ik voorlichting van een 16 jarig guppy dat geen flauw benul heeft. Zijn dat strenge eisen? Ben ook niet kapot van de voorlichting bij de apotheek, maar in vergelijking met wat er bij de drogist achter de toonbank staat, zijn het bij de apotheek genieën.
Mag ook wel, die zitten er wel wat langer voor in de (universitaire) schoolbanken.. :wink:

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

oh ik ben het er ook mee eens dat de mensen bij de drogist ook niet fatsoenlijk voorlichten. Mijn punt was dat de apotheek dat ook niet doet.
Maakt niet heel veel uit dat je inderdaad 4 jaar een opleiding moet doen op apothekersassistente te worden, als je dan alsnog niets uitlegt heb je er nog steeds niet aan in dit opzicht.

(@sjohie, dat is mbo trouwens, de apotheker die inderdaad universitair geschoold is staat meestal niet de medicijnen uit te delen)

Gesloten