Hoi,
ik heb een vraag.Ik heb sinds dit jaar boven een volledige prothese en onder heb ik nog de 6 voorste tanden en de kiezen aan beide kanten bestaan uit een prothese.Heb ik dan wel een tandartsverzekering nodig?Ik heb wel een zoon van 8 jaar die binnenkort een beugel nodig heeft.Nu dacht ik dat kinderen tot 18 jaar deze volledig vergoed kregen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kunstgebit,heb ik toch een tandartsverzekering nodig?
Re: Kunstgebit,heb ik toch een tandartsverzekering nodig?
Een volledige boven- en of onderprothese komt uit de hoofdverzekering en valt daarmee tevens onder het eigen risico. Wel is er vaak een eigen bijdrage hiervoor (naast het eigen risico). En deze eigen bijdrage kun je helemaal of gedeeltelijk terugkrijgen van de aanvullende verzekering.
Ik zou dit zeker ook even navragen bij de zorgverzekeraar. Momenteel weet ik niet hoe het zit met de orthodontievergoedingen voor kinderen en uit welke verzekering deze komt.
Aangezien je nog 6 tanden hebt is het wellicht verstandig de AV nog even aan te houden. Als deze verwijderd moeten worden voor een volledige prothese, zal het gedeelte van het verwijderen vaak onder de AV vallen en niet onder de hoofdverzekering.
Iemand die een volledige boven- en onderprothese heeft, is doorgaans niet gebaat bij een AV tandarts omdat de premiekosten vaak niet opwegen tegen de mogelijke vergoedingen.
Ik zou dit zeker ook even navragen bij de zorgverzekeraar. Momenteel weet ik niet hoe het zit met de orthodontievergoedingen voor kinderen en uit welke verzekering deze komt.
Aangezien je nog 6 tanden hebt is het wellicht verstandig de AV nog even aan te houden. Als deze verwijderd moeten worden voor een volledige prothese, zal het gedeelte van het verwijderen vaak onder de AV vallen en niet onder de hoofdverzekering.
Iemand die een volledige boven- en onderprothese heeft, is doorgaans niet gebaat bij een AV tandarts omdat de premiekosten vaak niet opwegen tegen de mogelijke vergoedingen.
Re: Kunstgebit,heb ik toch een tandartsverzekering nodig?
orthodontie is een aanvullende verzeekring voor nodig, en tot welke leeftijd en hoeveel vergoed wordt verschilt per pakket en verzekering.
volledige prothese sec zou ik geen AV voor afsluiten, aangezien die 1x per 5 jaar vervangen mag (niet moet) worden. dus per 5 jaar betaal je altijd meer premie dan er uberhaupt aan kosten is die wellicht (deels) gedekt zijn door de AV.
wat betreft de eigen tanden/kiezen onder: hangt af van staat en hoeveelheid verwacht onderhoud.
uw tandarts moet redelijk in kunnen schatten hoe de prognose ervan is, wat er te verwachten is aan vullingen etc.
volledige prothese sec zou ik geen AV voor afsluiten, aangezien die 1x per 5 jaar vervangen mag (niet moet) worden. dus per 5 jaar betaal je altijd meer premie dan er uberhaupt aan kosten is die wellicht (deels) gedekt zijn door de AV.
wat betreft de eigen tanden/kiezen onder: hangt af van staat en hoeveelheid verwacht onderhoud.
uw tandarts moet redelijk in kunnen schatten hoe de prognose ervan is, wat er te verwachten is aan vullingen etc.