LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Late verekening op het eigenrisico

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ghostshel78

Late verekening op het eigenrisico

Ongelezen bericht door ghostshel78 »

Ik heb vorig jaar in augustus een ziekenhuis bezocht wat nu pas op me eigenrisico van vorig jaar wordt ingehouden . Nu zou je normaal denken , tja het is niet anders maar ook hier zit wel degelijk een addertje onder het gras wat ons allemaal treft

Er zijn best veel mensen die geld proberen te besparen op het eigenrisico door minder of soms zelfs geen medicijnen te nemen , die ze eigenlijk wel nodig zouden hebben . Alles gaat toch eerst van je eigenrisico af maar nu komen de verzekeraars met een verlate rekening voor kosten gemaakt in het ziekenhuis en moet je alsnog betalen terwijl je alweer een jaar verder bent .

Als verzekeraars ziekenhuiskosten gelijk door berekenen dan weet je ook gelijk hoe het staat met je eigenrisico en als je die dus hebt opgebruikt , kun je dus ook gewoon naar de apotheek gaan voor je medicijnen en hoef je je dus niet druk meer te maken over extrakosten mensen denken nu vaak ten onrechte dat ze niks hoeven te betalen terwijl ze hun hele E.R al kwijt zijn .

Dokters en apotheek kosten worden wel altijd binnen een paar maand verekend dus waarom ziekenhuis kosten niet ?

Volgens mij hanteren alle verzekeraars deze werkwijze wat dus eigenlijk een vorm van kosten besparing is , deze wat alleen niet op zo,n nette manier wordt uitgevoerd !

puma73

Re: Late verekening op het eigenrisico

Ongelezen bericht door puma73 »

ghostshel78 schreef:Ik heb vorig jaar in augustus een ziekenhuis bezocht wat nu pas op me eigenrisico van vorig jaar wordt ingehouden . Nu zou je normaal denken , tja het is niet anders maar ook hier zit wel degelijk een addertje onder het gras wat ons allemaal treft

Er zijn best veel mensen die geld proberen te besparen op het eigenrisico door minder of soms zelfs geen medicijnen te nemen , die ze eigenlijk wel nodig zouden hebben . Alles gaat toch eerst van je eigenrisico af maar nu komen de verzekeraars met een verlate rekening voor kosten gemaakt in het ziekenhuis en moet je alsnog betalen terwijl je alweer een jaar verder bent .

Als verzekeraars ziekenhuiskosten gelijk door berekenen dan weet je ook gelijk hoe het staat met je eigenrisico en als je die dus hebt opgebruikt , kun je dus ook gewoon naar de apotheek gaan voor je medicijnen en hoef je je dus niet druk meer te maken over extrakosten mensen denken nu vaak ten onrechte dat ze niks hoeven te betalen terwijl ze hun hele E.R al kwijt zijn .

Dokters en apotheek kosten worden wel altijd binnen een paar maand verekend dus waarom ziekenhuis kosten niet ?

Volgens mij hanteren alle verzekeraars deze werkwijze wat dus eigenlijk een vorm van kosten besparing is , deze wat alleen niet op zo,n nette manier wordt uitgevoerd !
Storm in een glas water, dit komt wel vaker voor, b.v dat de behandelaar laat de rekening indient of dat de persoon nog tot december is behandeld.

ghostshel78

Ongelezen bericht door ghostshel78 »

Dacht ik ook maar ken nog 2 mensen allebei ook voor een enkele behandeling geweest ander ziekenhuis andere verzekeraar maar toch allemaal rond dezelfde tijd betalen .

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Maar u weet toch zelf dat u naar het ziekenhuis bent geweest?
Dus hoezo is het dan een verrassing dat u een rekening van het ER krijgt?
En geen medicijnen halen die iemand wel nodig heeft om geld te besparen, tja, dat is wel het allerdomste wat je kunt doen....

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

VioletPrue schreef:Maar u weet toch zelf dat u naar het ziekenhuis bent geweest?
Dus hoezo is het dan een verrassing dat u een rekening van het ER krijgt?
En geen medicijnen halen die iemand wel nodig heeft om geld te besparen, tja, dat is wel het allerdomste wat je kunt doen....
Ja ben hetmet vp eens
Als het een goed ziekenhuis bezoek was,dan ben je meestal al je eigen risico kwijt.
Ik zie het dan zo...dus als eigen risico op is dan wel medicatie halen?onder hey mom van...he he lekker het si toch al betaald nu profiteren? Slaat nergens op..

Als je echt medicatie nodig hebt is dat het stomste wat je kan doen,
En zhuizen werken met dcb codes die moeten eerst afgesloten worden dan gaat rekening pas naar verzekeraar

Google er eens op of hier op radar staaaaaaaaaat genoeg over,

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

ghostshel78 schreef:Ik heb vorig jaar in augustus een ziekenhuis bezocht wat nu pas op me eigenrisico van vorig jaar wordt ingehouden . Nu zou je normaal denken , tja het is niet anders maar ook hier zit wel degelijk een addertje onder het gras wat ons allemaal treft

Tip 1. Als je een ziekenhuis bezoekt, dan kun je er vanuit gaan dat de kosten zo hoog zijn dat je eigen risico al op is.
Tip 2. Als je medicijnen nodig hebt, dan zou ik ze maar nemen, anders loop je volgens mij het risico, dat je in het ziekenhuis beland met alle kosten van dien.
Tip 3. Het maakt echt niet uit waar je je eigen risco mee vult, medicijnen of ziekenhuis bezoek. Het bedrag blijft gelijk.

Je kunt het ook andersom bekijken. Aan het begin van het jaar weet je wat je maximaal zou moeten betalen aan je eigen risico. Deel dat bedrag door 12 en spaar dat bedrag iedere maand. Aan het eind van het jaar heb je voldoende gespaard om je eigen risico te betalen.J e loopt eigenlijk maar een klein risico en dat is je uiteindelijk minder hoeft te betalen dan je gespaard hebt :mrgreen:

Gesloten