LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Machtiging Menzis TBV narcose tandarst achteraf ingetrokken
Machtiging Menzis TBV narcose tandarst achteraf ingetrokken
7 augustus machtiging gekregen van de menzis voor de narcose tandarts.(machtiging afgegeven voor 15 maanden)
3 december behandeling gedaan van de narcose tandarts.
10 december na wikken en wegen overgestapt per jan 2014 naar andere verzekering.
20 december is de machtiging afgewezen door de menzis voor de narcose tandarts(gaat om dezelfde behandeling)
Mijn vraag is kan dit/mag dit?
3 december behandeling gedaan van de narcose tandarts.
10 december na wikken en wegen overgestapt per jan 2014 naar andere verzekering.
20 december is de machtiging afgewezen door de menzis voor de narcose tandarts(gaat om dezelfde behandeling)
Mijn vraag is kan dit/mag dit?
Re: Machtiging Menzis TBV narcose tandarst achteraf ingetrokken
Volgens mij niet. Overigens lijkt u een verband te leggen wat niet bestaat, namelijk dat de afwijzing nu te maken heeft met de overstap van verzekering.
Wat zijn de gronden dat de machtiging is ingetrokken?
Heeft u zelf kopie van machtiging gekregen van menzis en ook van de afwijzing ? Misschien staan daar aanvullende voorwaarden in.
Wat zijn de gronden dat de machtiging is ingetrokken?
Heeft u zelf kopie van machtiging gekregen van menzis en ook van de afwijzing ? Misschien staan daar aanvullende voorwaarden in.
De machtiging is niet ingetrokken.
Ja ik heb ik beide brieven in me bezit.
1 van de toekenning (7 augustus 2013) en de 1 van de afwijzing (20 december 2013)
kenmerk nummer is hetzelfde. alsof hij 2 keer beoordeeld is. Het enige wat verschilt is de prijs bij de toekenning is het 607 en bij de afwijzing is hij 612.
Ja ik heb ik beide brieven in me bezit.
1 van de toekenning (7 augustus 2013) en de 1 van de afwijzing (20 december 2013)
kenmerk nummer is hetzelfde. alsof hij 2 keer beoordeeld is. Het enige wat verschilt is de prijs bij de toekenning is het 607 en bij de afwijzing is hij 612.
Wat zeggen verzekering en behandelaar er zelf van? Kan het zijn dat behandelaar een wijziging of aanvulling heeft aangevraagd en dat dat is afgewezen.
Als zwart op wit de aanvraag is goedgekeurd, is ie later ingetrokken. Afwijzen kan alleen bij eerste aanvraag.
Ik vermoed dus een wijzigingsverzoek door behandelaar. Vraag dat dus eens na. Overigens is er niets aan de hand mbt de eerste machtiging , die is afgegeven, en de intrekking of afwijzing aanvulling kwam na behandeldatum, daar komen ze niet onderuit lijkt mij.
Verder is er denk ik niets te zeggen zonder het hele dossier te kennen..
Als zwart op wit de aanvraag is goedgekeurd, is ie later ingetrokken. Afwijzen kan alleen bij eerste aanvraag.
Ik vermoed dus een wijzigingsverzoek door behandelaar. Vraag dat dus eens na. Overigens is er niets aan de hand mbt de eerste machtiging , die is afgegeven, en de intrekking of afwijzing aanvulling kwam na behandeldatum, daar komen ze niet onderuit lijkt mij.
Verder is er denk ik niets te zeggen zonder het hele dossier te kennen..
Als dat het geval is, waarom twee precies dezelfde brieven met uw aanvraag is in behandeling genomen en A; toegekend en B; afgewezen? Dan lijkt mij dat de behandeling, de medische noodzaak is komen te vervallen na de behandeling en ik een soort brief van deze zou mogen ontvangen. Dit schept verwarring. Over dossier valt weinig te zeggen, ik heb een toekenning gekregen op betrekking van het trekken van verstandskiezen ivm angst, hier is niks in gewijzigd.
Bovendien hebben de brieven dezelfde kenmerk nummer.
De verzekeraar nog de behandelaar waren niet te bereiken vanwege de feestdagen.
Bovendien hebben de brieven dezelfde kenmerk nummer.
De verzekeraar nog de behandelaar waren niet te bereiken vanwege de feestdagen.
Het zijn nu net de behandelaar en verzekeraar die de essentiële info kunnen/ moeten geven...ik mis inzage in dossier en dat is eesentieel voor beantwoording vraag. Namelijk m.n. wat er precies is aangevraagd, wanneer en hoe. En het stuk aan zorgverzekeraarskant. Met menzis heb ik de minste sores met machtigingen, dus ik vermoed dat het aan de kant van behandelaar ligt. Bij wijzigingen of aanvullingen in een aangevraagde machtiging hanteert menzis het oorspronkelijk afgegeven machtigingsnummer, dus dat kan kloppen. Zelf vermoed ik dat de behandelaar een correctie heeft aangevraagd die afgewezen is. Over het aanvragen van die correctie had men u dan wel moeten informeren trouwens, als dat het is.
De behandelaar heb ik gesproken direct na de behandeling, alles wat gedaan zou moeten worden is gedaan. Niks meer en niks minder. Zou dan dom zijn om dan andere dingen op zn factuur neer te zetten. En daarvoor acht ik mijzelf niet verantwoordelijk. Ook heb ik een brief waarin is vermeld door de behandelaar wat hij gaat doen. De behandeling was voor angst, dus narcose vanwege angst, de tandartskosten zijn normale declarabele kosten die niet mee tellen in de machtigingsvergoeding.
Dat zou dan inhouden dat hij er geen angst van heeft gemaakt? Terwijl ik panisch ben??
Dat zou dan inhouden dat hij er geen angst van heeft gemaakt? Terwijl ik panisch ben??
Beste rayenvs,
Ik kijk graag voor je na hoe het kan dat er een goedkeuring is geweest voor de machtiging en daarna een afwijzing. Om dit na te kunnen kijken heb ik wel jouw gegevens nodig. Wil je jouw verzekerdenummer mailen naar [email protected] ? Daarbij graag referenen naar dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Menzis
Ik kijk graag voor je na hoe het kan dat er een goedkeuring is geweest voor de machtiging en daarna een afwijzing. Om dit na te kunnen kijken heb ik wel jouw gegevens nodig. Wil je jouw verzekerdenummer mailen naar [email protected] ? Daarbij graag referenen naar dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Menzis
Misschien dat tandarts (heeft tandarts die machtiging zelf ingediend?) per ongeluk 2 machtigingen heeft ingediend... Ene goedgekeurd, ander afgewezen omdat er al een machtiging aanwezig is?
zou zomaar kunnen...
zou zomaar kunnen...