LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn van andere fabrikant

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
JR66

Medicijn van andere fabrikant

Ongelezen bericht door JR66 »

Ik slik al heel lang Levocetirizine tegen mijn allergieën, o.a. hooikoorts en huisstofmijt. Ik had daar goede baat bij.
Maar nu blijkt FBTO besloten te hebben dat ik het middel van een andere fabrikant moet hebben.
Ik heb deze andere nu, maar heb er geen baat bij.
Ik heb nu het idee dat ik helemaal geen medicijnen slik. Het zal dan wel hetzelfde product naam zijn, maar er zullen dan wel minder werkzame stoffen inzitten. In ieder geval werkt het niet zoals de medicijnen die ik eerst had.
Waarom beslist een verzekering welk merk medicijnen ik moet slikken en mag dat zo maar?

Ik hoor wel van meer mensen dat de verzekering zomaar bepaald dat er medicijnen van een andere fabrikant gebruikt moeten worden, en sommige mensen hebben daar grote problemen mee.
O.a. een dame van in de 90 die al moeite heeft met elk nieuw medicijn dat ze moet slikken. Heeft ze eindelijk iets wat werkt en waar ze aan gewend is, dam krijgt ze ineens een ander medicijn of van een andere fabrikant, waar ze dan heel veel last van heeft.

Is dit gedoe van verzekeringen met fabrikanten niet gewoon gevaarlijk voor de gezondheid?

Moneyman

Re: Medicijn van andere fabrikant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er loopt nu net een topic over een soortgelijk probleem, en daarin staan goede tips. Lees dit maar eens door.

viewtopic.php?f=70&t=165589

Gesloten