Dit blijkt een algemene opmerking te zijn over niet-gecontracteerde zorgverleners, niet specifiek voor apotheken. Dus je moet bij Menzis heel goed in de polisvoorwaarden zoeken welk percentage zij (nog) vergoeden bij niet gecontracteerd. Ik vind overigens de 60%, die voor ongecontracteerde huisartsen geldt, onacceptabel laag. De regel is namelijk dat een lagere vergoeding geen onaanvaardbare barriere vormt om een ongecontracteerde hulpverlener in te schakelen. En dat is wel het geval als het verschil zo groot is.vogels schreef:Ik heb deze 'ingang' genomen: http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Ov ... ieders.htm
Wat vinden jullie hiervan? Nu is het de apotheek, morgen is het de huisarts die niet meer gecontracteerd is. het verschil is onredelijk groot.
Ik zou graag een suggestie doen aan Menzis. Ik wil vragen om de teksten op de website te voorzien van een datum , plus de datum laatste wijziging. Zo kan iedereen zien of de tekst voor of na 1 januari is aangepast.
Ook zou ik graag een antwoord hebben van Menzis op de vraag of een verzekerde gedurende het lopende jaar nog kan overstappen op een restitutiepolis ( gezien het feit dat er dingen veranderd zijn na 1 januari, immers de verzekerde mag op grond van de regels zelfs opzeggen binnen een maand na de wijziging, zoals het niet contracteren van de Maartensklinieken en de apotheek in Budel).