Zoals u aan de onderwerp kunt lezen gaat het om iets financieels tussen Menzis en mij. Vanaf mijn 18e ben ik klant van Menzis en daar is per begin 2012 een einde aan gekomen. Dit is voornamelijk gekomen doordat ik er van wordt beschuldigd dat ik 2 premies niet voldaan heb.
Eind mei 2011 was hier al onduidelijkheid over ontstaan en heb ik per direct een klacht ingediend. Na wat heen en weer gemail en telefoontjes kreeg ik in december een telefoontje van een medewerker dat ze het bedrag hadden gevonden en dat het eindelijk opgelost was. Tot mijn verbazing ontvang ik 13 maanden na mijn 1e klacht weer een nota! Tijdens mijn 1e klacht heb ik exact hetzelfde als wat ik nu hier publiceer opgestuurd naar Menzis.
Tevens kunt u zien wat voor laag opgeleide klachten afhandelaars bij Menzis werken. Dit zegt al genoeg over een verzekeringsmaatschappij. Geld is belangrijk, al gaat het ten koste van de kwaliteit.
Ik deel eerst de brief van Menzis met u mee en daaronder de brief dat maandag zal worden verzonden.
Voorbeeld brief
Voorbeeld 24
1234 AA VOORBEELD
Voorbeeld, 27 juli 2012
Menzis
Postbus 7500
7500 KC Enschede
Uw kenmerk: MNZ201207724
Geachte heer/mevrouw,
Het is weer eens zo ver dat u geld nodig heeft. Ik mag weer eens de gelukkige zijn die weer moet gaan betalen.
Dit is mijn laatste brief, wanneer er hierna geen oplossing wordt gevonden door u ben ik helaas genoodzaakt om mijn rechtsbijstand in te schakelen.
U beschuldigt mij ervan 2 premies niet te hebben betaald. Ik heb u in mei 2011 al meerdere malen bewezen door middel van o.a. 3 mails (nooit reactie gehad), meer dan 30 telefoongesprekken en bezoek bij uw kantoor.
In uw brief refereert u naar 2 februari 2011, op 31 januari 2011 heeft u in eerste instantie de premie van februari geïncasseerd. Helaas had ik op dat moment geen voldoende saldo, daarom heb ik geld vanuit de rekening van mijn man overgeboekt zoals u kunt zien. Tevens heeft Menzis de premiekosten weer teruggeboekt. Op dat moment had ik voldoende saldo en heb ik direct de premie betaald, zie bijlage. In de omschrijving heb ik uw naam, mijn naam en verzekerde nummer genoteerd. Dit is dus het bedrag dat mysterieus is verdwenen! Direct daarna had mijn man nog van zijn eigen rekening €120,- overgeboekt en dit bedrag vanuit mijn rekening aan u overgeboekt. Dit bedrag is op 14 maart 2011 teruggeboekt.
De volgende mislukte incasso heeft plaatsgevonden op 1 maart 2011, reden was dat er nogmaals onvoldoende saldo was. Dit was ook de reden waarom het bedrag na 2 dagen is teruggeboekt. Om alsnog de premie te voldoen heb ik op 22 maart 2011 €125,- aan u overgemaakt. Dit bedrag is net als het andere bedrag van €119,- op een mysterieuze wijze weer verdwenen.
U refereert tevens in uw brief naar 30 maart 2011. Zoals u kunt zien is er op deze datum geen terugboeking geweest. De dagen erna is er ook niks binnengekomen.
Dit komt er op neer dat ik totaal ( €119 + €125 ) €244,- heb betaald aan premie wat u niet kunt vinden. Dit is eigenlijk in december van 2011 door uw debiteurenmedewerker gevonden en meegedeeld dat het nu geregeld was.
In uw brief vraagt u mij om €232,- te betalen. Zoals u in de bijlagen kunt zien heb ik te veel betaald. Voor uw gemak betekent dit dus dat u €244 - €232 = €12,- aan mij moet terug betalen. Hetzelfde heb ik tijdens de 1e klacht dat ik bij u had ingediend ook al verzocht.
Hoewel ik enorm teleurgesteld en enorm boos ben op het feit dat u langer dan een jaar dreigt met deurwaarders en incasso bureaus verzoek ik van u dat het nu schriftelijk bevestigd wordt dat ik betaald heb. Ik vraag niet om een schadevergoeding of een bloem, het enige wat ik wil is het te veel betaalde bedrag terug en een brief waarin u bevestigd dat het nu opgelost is. Deze ga ik namelijk inlijsten.
Tevens geef ik graag een aantal tips richting uw collega Fonnie Kooistra. Wanneer zij in een brief schrijft dat ze een premieoverzicht voor de periode 1 januari 2011 tot en met 31 januari 2012 stuurt, dan moet ze dit ook als een bijlage toevoegen. Al was er een premieoverzicht naar mij toegestuurd, dan is dit alsnog niet geloofwaardig. Hetzelfde kan ik in een Excel bestand maken.
Tweede verbeter tip is dat uw collega schrijft dat het gesprek niet geregistreerd is en hierdoor niet kan nagaan welke toezegging er tijdens dit gesprek is gedaan. Ten eerste worden de gesprekken van BackOffice medewerkers niet geregistreerd. Ten tweede schrijft u in feite wij hebben het gesprek niet kunnen vinden dus u gaat maar betalen.
Derde verbeter tip richting uw collega en Menzis zelf. Ik heb u geen mail gestuurd waarin ik refereer naar de premie van januari 2012. De premie voor januari 2012 heb ik betaald aan Ditzo, wat mijn huidige zorgverzekeraar is. Dat is ook mede het reden dat ik de premie van januari 2012 heb gestorneerd.
Vierde verbeter tip richting uw collega is dat een premienota in 2011 per maand €119,- was. In dit geval zou dit dus betekenen dat ik 2 maal €119,- zou moeten betalen. Wat neer komt op een totaal bedrag van €238,-.
U begrijpt nu ook wel, na 4 verbeter tips dat ik het gevoel heb dat mijn klacht in behandeling is genomen door een VMBO-Student. Als ik de schrijffouten hierin zou meenemen kunt u er van uitgaan dat het regelrecht een schaamte is dat er zo een brief vanuit Menzis verzonden wordt.
Ik hoop dat ik hiermee duidelijk genoeg ben geweest en dat dit eindelijk eens opgelost wordt. Dit brief en een kopie van uw brief zal ik op de website van Tros Radar zetten zodat consumenten hiervan op de hoogte zijn. Dit had ik namelijk in mijn vorige klacht (wat u niet serieus heeft genomen) al gemeld. Tevens zal een kopie van dit brief en uw brief verzonden worden naar SKGZ en de consumentenbond.
Hoogachtend,
Voorbeeld brief
Ondertussen blijft Menzis dreigen met deurwaarders. Vindt u ook niet dat wat Menzis doet diefstal is? Omdat hun het geld en telefoongesprek van december niet kunnen vinden MOET ik maar gaan betalen. Alleen omdat zij het niet terug kunnen vinden.
De reden dat ik dit deel is om uw mening te horen en inzicht te krijgen of er meerdere mensen zijn met dit soort problemen.