LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] menzis en het FNV

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

menzis en het FNV

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Ben heel toevallig achter het volgende gekomen: Als je bij FNV aangesloten bent kon je bij Menzis een zorgverzekering afsluiten en tot en met 2008 gegarandeerd 10% korting op de premiekosten krijgen. Dus dit hebben wij gedaan. Nu blijkt dat Menzis gochelt met de getallen. Iedereen kan dat zien als je eerst kijkt wat de kosten zijn van bijvoorbeeld de aanvullende verzekering ExtraVerzorgd 2. Dan blijkt dat je zonder collectief van de FNV 13,75 kwijt bent en met het collectief in de eerste plaats 16,25 En daar gaat later de zogenaamde korting af. Dus mensen opletten!!!! Ik heb het FNV ook een mail gestuurd want ik voel me bedonderd. Deze aanvullende verzekering gaat mij zonder collectief van het FNV 13,75 per maand kosten en met de korting van de FNV dus 14,62. Wie belazerd nu wie?????????? :twisted: En worden er meer van zulke spelletjes gespeeld bij andere collectieven??? en ook andere verzekeringen????

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door Walter van V »

zijn de polisvoorwaarden wel hetzelfde?? soms zijn collectieve verzekeringen uitgebreider..

eschel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2007 18:37

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door eschel »

Ook VGZ probeert onder de collectiviteitskorting uit te komen.
Ook als je niet in een collectief zit krijg je bij VGZ 3% korting.
Niemand hoeft dus de vastgestelde premie te betalen.
Ik zit in een collectief met 7,85% korting. Maar ten opzichte van iemand die niet in een collectief zit is dit 5% korting. Ik zie dit als een truc om onder de afgesproken korting uit te komen.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Nee de polisvoorwaarden zijn hetzelfde. Heb alleen nog maar bij zorgverzorgd 2 gekeke, misschien zit er nog meer. Kwam er achter dat ik minder ging betalen omdat ik bij het PMF collectief was aangemeld. Scheelde 4 euro per maand totaal.

Wat me opvaalt is dat er het eerste jaar per onderdeel van de polis de kortingen worden berekend. Dat is nu niet het geval. Men stinkt er dus in.!!!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door D1RK »

Let op, er zijn er die over de basis een hoge korting geven en op aanvulling niets...

En die over alles korting geven!

Dus als U een kale verzekering wilt is de eeste goed, maar bij aanvullingen kijken of daar ook korting over is, want soms is de duurdere dan toch goedkoper totaal!

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Ik heb de brief van de FNV nog eens doorgelezen en toen garandeerde die 3 jaar lang korting op zowel de basis als de aanvullende verzekering bij Menzis van 10%.

Echter als Menzis eerst voor die gevallen de aanvullende verzekering verhoogt met een aantal euro's en dan er 10% korting over geeft klopt het dus niet. Dat noem ik dus gochelen!!!!! Het resultaat is dat je zelfs nog meer betaald voor die aanvullende verzekering dan zonder collectief.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door axasjaak »

Misschien is het verstandig voor iedereen die via het FNV bij Menzis verzekerd is , eens bij Menzis op basis van dezelfde verzekering de premieberekening te maken met het collectiviteitsnummer 138.
Dit is het PMA Zorgcollectief waar iedereen zich bij kan aansluiten.
Ik ben benieuwd hoe deze premievergelijking uitvalt !
Omdat ik het collectiviteitsnummer van het FNV niet weet , kan ik deze vergelijking niet zelf maken.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door axasjaak »

Inmiddels heb ik het collectiviteitsnummer 21673 van FNV/Menzis via internet achterhaald.
De vergelijking heb ik uitgevoerd op basis van 1 gezin van drie personen ,
3 x Zorg Verzorgd , 2 x extra verzorgd 1 , 2 x tand verzorgd 1 en 1 x Jongeren Verzorgd.
Het blijkt dat het maandbedrag voor slechts 0,74 euro in het voordeel van het FNV uitvalt.Dit berdragje wordt dan weer geheel gecompenseerd door de PMA korting die uitgekeerd wordt door het PMA in november.
Kortom , voor een voordelige ziektekostenverzekering heb je dus in dit geval het FNV totaal niet nodig.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Ja ik heb het ontdenkt dat ik ook mij aangemeld had bij het PMA zorgcollectief. Toen kwam ik er achter. Het scheeld minstens 4 euro voor ons. (2x basis, 2 x extraverzorgd 2 en 1 x tandarts 3) Nummer PMAcollectief is 138.

Ga nu opnieuw FNV benaderen. Want twee jaar geleden hebben ze gegarandeerd 3 jaar lang 10% korting te krijgen op de aanvullende verzekering. Maar bij de FNV wordt de extraverzorgd 2 eerst 16,75 i.p.v 13,75. Het resultaat min 10% is dan 14,62.

Hier klopt dus niets van!!!! En dat terwijl de FNV op dit moment spotjes heeft van meldt je aan en u krijgt korting bij Menzis.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb van Ohra begrepen dat de kortingspercentages via SEZ/ANBO op de AV's verschillend zijn: op de ene AV meer dan op de andere. Het loont dus voor bestaande verzekerden om dit na te pluizen en misschien van AV te wisselen.

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door sawamizu »

Extra Verzorgd 2-FNV geeft wel een hogere vergoeding voor fysiotherapie, maar als je dit niet nodig hebt moet je de keuze krijgen om Extra Verzorgd 2. Als FNV-lid krijg je 10% korting, de premie voor Extra Verzorgd 2 is dan 13,75 - 1,38 = 12,37 euro. Dit is toch 2,25 euro minder dan Extra Verzorgd 2-FNV.
Als we deze vraag is bij Menzis en FNV stellen, kijken hoe ze reageren.

greetdehoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:56

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door greetdehoop »

Het aanbod van PMA (www.kiesbasisverzekering.nl) is scherper
dan FNV. Bij de basisverzekering is de premie vanaf 81.25 per maand en bij FNV vanaf 84.25 per maand. De aanvullende paketten geven 10% korting Pakket 2 is bij PMA 12,37 Euro.
Ik heb me bij het PMA zorgcollectief aangemeld (iedereen wordt geaccepteerd).

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Ik ben er achter gekomen dat alleen de fysiotherapie niet meer zo uitgebreid is bij de aanvullende verzekering.

Maar toch raad ik een ieder aan zich aan te sluiten bij het PMA collectief. Is goedkoper, bovendien hebben wij (2 personen) net 2 x 30,= op onze bankrekening gekregen omdat wij ons hier bij aan hebben gesloten.

Valt me erg tegen dat een vakbond dit allemaal niet scherper kan afspreken met een zorgverzekering.

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door sawamizu »

De FNV heeft hetzelfde afgesproken met de Menzis dan PMA collectief. Of je bij FNV zit of bij PMA maakt niets uit, je betaald uiteindelijk dezelfde premie aan Menzis. PMA keert bonussen uit aan de klant, dit laten ze terugkomen in de premie zoals op hun site staat.
Het valt mij tegen dat FNV niet scherper kan afspreken met Menzis dan PMA!!!!

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Hier moet ik je ongelijk in geven. Het scheelt 4 euro per maand voor ons (2personen) en het verschil zit hem in het aanvullende pakket zorg2. De FNV garandeerd dat de volledige fysitherapie vergoed wordt. PMA geeft totaal 12 keer.
Bovendien komt er nog een bonus van PMA. Dus toch wel een verschil dacht ik.

Als je denkt niet zoveel fysio nodig te hebben, stap dan over op PMA.
Ben zelf lid van de FNV maar het kostte mij wel wat mailtjes om hier achter te komen. De FNV was in de eerste plaats niet zo duidelijk met het verschil uit te leggen.

En dat valt mij tegen!!!!

sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door sawamizu »

Als FNV-lid kan je alleen Extra Verzorgd 2-FNV (onbeperkt fysiotherapie) nemen, je kan geen Extra Verzorgd 2 (12 behandelingen fysiotherapie) nemen. Het misleidende van de folders van Menzis/FNV is dat het lijkt alsof je meer krijgt voor dezelfde premie.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: menzis en het FNV

Ongelezen bericht door armiva »

Maar hoe weet je dat je geen fysiotherapie hoeft volgend jaar??
:roll:

Gesloten