LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] menzis: geen 2 soorten op 1 polis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
bartmanz

menzis: geen 2 soorten op 1 polis

Ongelezen bericht door bartmanz »

Mijn vrouw en ik zijn al jaren verzekerd bij menzis
mijn vrouw zorgzo, en ik zorgverzorgd.

nooit een probleem geweest...nu heb ik een brief gehad waarin ik werd verplicht om een keuze te maken: of allebei zorgzo of allebei zorgverzorgd.

mijn vrouw mocht ook kiezen voor een eigen polis, maar dan kreeg ze niet de collectiviteitskorting die ze nu wel heeft.

Gebeld naar Menzis, die zeggen: het is voor ons makkelijker om gericht mailing te versturen, en het is door de overheid verplicht.

Kan Menzis dit gewoon eisen???

bedankt voor de reactie.
Bart

testcase

Re: menzis: geen 2 soorten op 1 polis

Ongelezen bericht door testcase »

Ja, maar u heeft het recht dan om op te zeggen

JL

Ongelezen bericht door JL »

Ja per 1 januari 2011 :D

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor de korting mogen ze aanvullende voorwaarden stellen maar dit had voor 1 jan 2010 bekend moeten zijn.

Wel zal dit betekenen dat U een via een andere aanbieder soms nog meer korting kunt krijgen en Menzis ondanks de dure reclame nu 2 klanten kwijt zal raken.

Elders kun je wel aparte polissen met korting krijgen dus kijk eens op www.independer.nl en neem in November 2010 een beslissing.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Wij zijn bij de Friesland. Mijn man is ivm de collectiviteitskorting lid geworden van de ANBO, ik niet. Hij is niet verzekerd bij de Friesland, maar toch krijg ik korting op basis van zijn collectiviteit.

Het is sinds de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet zo, dat iedere verzekerde een eigen polis behoort te hebben. Dat Menzis dit niet al deed is erg raar. Bij het meeverzekeren van kinderen kun je namelijk ook besparen door maar een van beide ouders een AV te nemen, waarop de kinderen meeverzekerd kunnen worden ivm de orthodontie.

Persoonlijk zou ik nooit Menzis nemen. Bel maar eens een andere verzekeraar op, doodgewoon om te testen hoe snel en deskundig de telefoon daar wordt opgenomen. Wij hebben goede ervaringen met de Friesland (058-2913131) en Salland ((0570) 68 74 84).

Slechte punten van Menzis:
1. Menzis is de kampioen in besparingen ten kosten van de verzekerde: was de eerste met het preferentiebeleid en heeft dit sterk uitgebreid.
2. Menzis heeft huisartsencentra met eigen huisartsen in dienst. Lijkt mij belangenverstrengeling.
3. Menzis heeft niet meer een contract met alle ziekenhuizen.
4. Menzis is expres onduidelijk in de polisvoorwaarden over de tandartsverzekering (bepaalde codes uitgesloten) en fysiotherapie voor kinderen (zit in de basisverzekering).
5. De vergoeding bij ongecontracteerde zorg is soms nihil (bij andere verzekeraars is dit 75 of 80%)
Groeten Mathilde

Gesloten